Moet ik me zorgen maken? (kale plekken kat)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Moet ik me zorgen maken? (kale plekken kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:31

De 11 jarige Zoey maakt het graag spannend; cyste op zn schildklier (verwijderd), een hoektand afbreken.... na een paar maanden rust heeft meneer weer wat nieuws;
5 kale plekjes op zijn rug; 3 van ong een 20 c. munt-groote, de andere een stuk kleiner, waarvan 1 langwerpig. 4 zitten dicht bij elkaar op zn heup, de 5e midden op de romp. Wel allemaal op de linker bovenzijde. De huid ziet er rustig uit, haar zit normaal vast (ja, ik heb hem gemarteld om te testen :P ) Verder is er in gedrag of eten niks raars te zien. Klinkt dit iemand bekent, en wat was het? De andere kat, kleintje heeft nergens last van

Binnenkort moet ik voor de jaarlijkse enting naar de da, maar beetje geruststelling, of minstens geestelijke voorbereiding zou fijn zijn

chillse

Re: Moet ik me zorgen maken? (kale plekken kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:59

Wanneer is de laatste keer dat hij iets tegen vlooien heeft gehad? Kan zijn dat hij jeuk heeft en zoveel eraan likt dat er kale plekken ontstaan. Ik zou zeker even langs de DA gaan!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:03

Mijn kat had dit ook pas geleden. Ik ontvlooide altijd met frontline maar dit hielp niet. Heb nu iets van de veearts gehad wat wel helpt. Bovendien krijgt hij nu ander voer speciaal gericht op de vacht. Hij is er bijna van af :j baalde er erg van want het was echt geen gezicht zon langharige kat die hier en daar kaal was. Maar nu groeit alles mooi terug.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:42

Het is zeker weten geen vlooien; zie hem en Kleintje niet krabben of likken, en kan geen vloo ontdekken (wat toch makkelijk moet zijn in een witte vacht :P). De plekken zitten ook 'verstopt'; haar is niet beschadigt. De huid is ook gewoon rustig, niks aan te zien.

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:31

het zou evt een vorm van stress kunnen zijn. of toch een allergie. ik denk dat je je er niet al te druk om hoeft te maken. succes alvast bij de dierenarts!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:33

Beiden gaan morgen mee, meteen voor de jaarlijkse enting. Heb de nagels maar vast geknipt :+

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:34

het kan zijn dat zijn anaalklieren volzitten.
heeft mijn kat ook gehad
dat gaatheel erg jeuken waardoor ze op hun rug bijten en krabben (zag ik niet bij onze kat)
en daardoor kunnen ze kaal worden.

Dierenarts heeft de anaalklieren leeg geknepen(niet prettig) en just 4 sure vlooie druppel gegeven,
Alles groeit nu weer bij ;)en ze zit weerlekker in dr vel

Spatie heeft moeilijk heden, sorry daar voor

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 19:21

Vandaag bij dierenarts geweest; hij kon niet zeggen waar de plekken nu door gekomen zijn. Stress? Zou best kunnen... Huid ziet er nig steeds rustig uit, er zijn geen nieuwe plekken bij, en de huidige plekken zijn niet groter geworden.
Afwachten hoe het verder loopt, dus