Rust zacht meisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 13:30

Vanmiddag is mijn lieve cavia meisje overleden.

Het begon twee weken geleden, haar oogjes waren ligt ontstoken. Een zalfje gehaald en na een week was het over. Het was weer de vrolijke caaf van vroeger. Maar vanaf zondag ging het weer minder, haar oogjes gingen weer irriteren en ze werd sloom, en begon te vermageren (Puck was altijd erg dik, dus het verschil was goed te merken) maandag lag ze alleen nog maar in haar hokje, af en toe schuivelde ze wat heen en weer om, zover als ze het kon, hooi te eten.
Vanochtend wist ik al dat het vanmiddag einde verhaal zal zijn. Het ging net als met mijn vorige cavia, ze lag alleen maar en een uurtje geleden zag ik haar stuiptrekkingen maken. En nu is ze overleden.

Ik laat haar nog even in de kooi liggen zodat haar vriendinnetje afscheid kan nemen. Ik ga snel op zoek naar een nieuw vriendinnetje voor de cavia die over is gebleven.

Voor het geval dat mensen het vragen; ik ben niet met haar naar de dierenarts geweest. Puck was bijna 6 jaar en de kans dat het diertje het dan overleefd is nog klein, omdat ze ook al niet meer at. (heb ik meegemaakt met mijn vorige cavia)

Augustus 2006 - 1-05-2012..
Rust zacht lief meisje.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:11

Veel sterkte Y;( Altijd zo naar als je diertjes dood gaan. Ook sneu voor je andere caafje, accpeteren ze eigenlijk zo weer een nieuw vriendje of hoe gaat dat bij cavia's?

Mikkiej

Re: Rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 16:55

Bedankt
Ja het is "maar" een cavia, ze heeft ook maar 5 maandjes hier gezeten (was oude caaf van mn broertje, hebben we meegenomen) maar blijft toch naar om te zien. Was wat dat betreft blij dat ik thuis was vandaag.
Cavia's bij elkaar zetten is over het algemeen niet zo'n groot probleem. Maar je hebt er natuurlijk uitzonderingen bij. Ik heb iig nog nooit problemen gehad met cavia's bij elkaar zetten.