En ja, wat hondlief wil gebeurt. Dus smuldier it will be.
Java is een onbekende langpootkruising van spaanse afkomst, echt een ratjetoe aan rassen dus. Denk richting herder, podenco, greyhound, het maakt ook allemaal niet uit eigenlijk. Ze is 25 kg, goed gezond en op een zeer net gewicht volgens de DA. Persoonlijk zie ik haar liever iets voller, niet vet; maar ik vind haar behoorlijk schraal.
Smuldier vlees compleet en smuldier vlees/pens compleet zou in theorie voldoende moeten zijn om alles binnen te krijgen. Volgens de verpakking heeft ze ong 30 gram per kg lichaamsgewicht nodig, dat is 750 gram. Met 400 gram per pak is het dus prima om 2 pakken smuldier compleet te geven per dag.
Maar zodra het in haar bak zit zit het in haar bek en is het op ook. Zo heeft ze hooguit 5 minuten eetmoment per dag, en dat vind ik behoorlijk weinig.
Is het raadzaam om naast de smuldiergiften ook standaard een bak brokken te hebben staan? Kan ik haar naast smuldier compleet, ook af en toe nog wat rodischijven toestoppen? En smuldier kip en de andere niet-complete versies. Hoe gebruik je die? Of is dat alleen als aanvulling als je verder barft?
Op barfplaats heb ik al gekeken, maar daar staat weinig in jip-en-janneketaal.
Is smuldier kwalitatief ook een beetje oké? Of zijn er betere, of betaalbaardere versies (die kwalitatief ook goed genoeg zijn).
Hoe is het het makkelijkst te ontdooien? Mag het gewoon in de magnetron? Ik zet nu steeds haar bak in heet water om het op temperatuur te krijgen, of meng het zelfs met warm water

Ofwel: alle tips zijn welkom