Trainingsband voor honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Trainingsband voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 15:50

Mijn Labradors worden helemaal gek als we ze meenemen uit zwemmen maar luisteren dan totaal niet, ik zit er aan te denken te kijken voor trainingsbanden maar er zijn zoveel, wie kan mij er iets over vertellen?
1 van mijn 4 labjes luisterd overigens wel :D

het is gewoon heel irritant te moeten blijven roepen etc, en voor hun niet leuk en voor ons niet maar ook niet voor de andere mensen met honden daar :D

Het rare is hier thuis lopen ze los op het erf en dan kruipen ze zowat in je kont en struikel je om de haverklap over ze :P

[BB] Labrador baasjes verzameld u

Dit zijn de Boeven :')

Kuggur

Re: Trainingsband voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 01:03

Wat bedoel je precies met een "trainingsband"?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 01:08

Bedoel je zo'n elektrische band? Waar ze dan een schok bij krijgen?

Zelf ben ik niet voor zo'n band tenzij het echt te gevaarlijk word.
Maar heb je met de honden ook trainingen gedaan? Zoals puppycursus?
Ik zou eerst een training gaan volgen, en als het dan nog steeds niet gaat, overleggen met een prof. Of het geschikt zou zijn, en daar ook begeleiding bij vragen. Want je kunt ook meer kapot ermee maken dan je lief is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 01:12

Inderdaad, als de TS een dergelijke electroband bedoelt zeg ik leer hoe je een hond africht.
Dat zijn ondingen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:33

zo'n stroomband (als je die bedoeld) kan je niet even aanschaffen en zonder begeleiding van iemand die het kent gebruiken. Ook is niet elke hond hier geschikt voor. lees dat je honden thuis zeer onderdanig zjin. Wat wil je dan bereiken met die band? Dat ze op de vlucht slaan en doodsbang worden omdat ze niets meer snappen?

daarnaast hoe water bestendig zijn die banden? En als de ene hond in de nek van de andere hond hangt kan dat kwaad met dat stroomkastje? 3 tegelijk gebruiken? Wat als je per ongeluk de verkeerde hond stroom geef? en dat soort vragen.

Neem ze om de beurt mee aan een lange lijn en ga oefenen!

Persoonlijk baal ik ervan dat die krengen zo in de winkel verkrijgbaar zijn. Ik weet het wel: niet altijd is zo'n band te voorkomen. Echter laat die mensen hem dan alleen aan kunnen schaffen tegelijk met een cursus voor gebruik en laat ze het fatsoenlijk die honden aan leren. Hier in de buurt kom ik steeds meer stroom en blaf banden tegen. De 1 weet het knopje nog sneller te vinden dan de ander. Blaffende honden hoor je steeds minder maar dat gepiep wat er nu uit komt is nog vele malen erger.
Op de dijk kan ik mijn honden niet meer zomaar los laten als andere honden ook los naderen. Kan altijd een agressieve hond zijn die door stroom wel een beetje bij de baas blijft (inmiddels lopen er al 4 rond waarvan ik het zeker weet) en als hij stroom heeft en niet agressief is dan ben ik doodsbang dat mijn hoinden in spel (zijn nekbijters) vol in het stroom kastje pakken.

Dus als je zo'n band bedoel ga het gewoon anders doen. Vroeger kon iedereen zijn eigen hond op voeden. Tegenwoordig lijken steeds meer stroom, geur en geluid banden nog honden op te kunnen voeden en af en toe een eigenaar die het lukt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 09:00

probleem is als ik met 1 hond ben luisterd hij/zij super maar met 4 dus totaal niet.

Bedoel eigenlijk zo'n band waarmee je een signaal kunt af geven dus geen stroomstoot.
Gaat niet om het blaffen oid.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:03

tja dan heb je dus gewoon geen overwicht op de roedel. Vraag eens advies bij Gaus? Zorg dat je de meest dominante hond onder controle hebt (door training) dan komt de rest vanzelf ook)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 12:06

hier luisteren ze echt perfect maar ik zal eens proberen ze apart mee te nemen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:49

Dat zal je niet gaan helpen.
Als jij de honden niet kan laten luisteren naar jou zullen ze ook niet gaan luisteren naar een toon van een trainingshalsband, omdat je ze dit zult moeten aan leren.
Ga met je honden naar een goede hondenschool om een gehoorzaamheidscursus te gaan volgen.