Vogeltje gevonden, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjee12

Vogeltje gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 13:34

:wave:

Zonet een klein vogeltje gevonden, hij was aan het strompelen op straat, waar hij dus niet thuis hoord. Hij/zij is nog aardig jong en kan dus niet vliegen.
Ik heb hem meegenomen om te kijken wat ik kan doen, nou mijn vraag,
Wat kan je hem het best voeden, en vooral hoe? Wat voor vogeltje is het?
Hij is wel oud genoeg om zelf te eten, dus hoeft niet met een pinpet maar hoe dan, met een pincetje?
Afbeelding
Hoop dat jullie mijn kunnen helpen, bel zometeen ook nog even vogelopvang voor advies :)

Bedankt :)

mucho

Re: Vogeltje gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:40

Idd vogelopvang bellen. Die kunnen er het allerbeste voor zorgen. Hoe goed jij ook je best doet..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:43

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:26

Die had je beter kunnen laten zitten, want dit is een uitvlieger die nog door de ouders gevoed werd. Nu zijn de overlevingskansen een stuk kleiner geworden. Overleg met een vogelopvang over wat nu te doen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:31

Ziet er te oud uit voor een 'echt' kuiken, zo zagen bij ons de merels er ongeveer uit toen ze voor het eerst het nest uitkwamen en net op vliegles gingen met de ouders. Zijn de ouders nog in de buurt? misschien even kijken of de ouders het diertje nog op komen halen als je hem buiten neer zet?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:37

je kan kattevoer geven, van die.blikjes. die geven ze bij de opvang meestal ook. maar je had hem idd beter kunnen laten zitten of in de bosjes kunnen zetten. deze worden namelijk nog gevoerd door de ouders.

als dat nu niet meer gaat kan je het beter naar de opvang brengen. als je het zelf doet worden ze namelijk te tam

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:38

Naar de opvang, en vooral niet te lang wachten :j

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 17:59

Hij is een half uur later overleden.. Had m, zoals op internet stond, in een dichte doos met een paar gaatjes erin voor rust. Ik ging kijken om daarna de vogelopvang te bellen maar het leek wel of hij aan het 'stikken' was..

Had idd ook gelezen dat het een uitvlieger kon zijn, beter kunnen laten zitten dus..

Bedankt voor de reacties :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:13

Jonge mereltjes altijd laten zitten. Heb ik ooit geleerd van iemand van de vogelopvang. Je mag ze alleen oppakken als ze ergens zitten waar ze echt gevaarlijk zitten zoals midden op de weg.