Wie weet dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OnlyFroukje

Wie weet dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 19:33

Hallo,
ik heb gister me labrador pup bo op gehaalt. Eten doet hij bijna niet( logisch moet wennen denk ik dan)
maar drinken pff water is niet aan te slepen. zodra er water staat is die ook alweer op. Bo is 8 weekjes oud.
Is dit normaal? Of is dit echt wel te veel. Vanmorgen heb ik zijn waterbak 3 x bij gevult en vanmiddag heb ik zijn waterbakje ook al 3 x bij gevult.
hij loopt elk moment op zijn bakje af. Nou probeer ik het een beetje te beperken door leeg te laten soms even. maar dan gaat hij piepen.

Wie weet dit?:S

Cassidy

Re: Wie weet dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:35

Je DA misschien? Ik zou even bellen....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:35

Is wel vreemd. Normaal eet een pup in een nieuwe omgeving ook wel. Heb het hier nog nooit gehad. Het vele waterdrinken kan een vorm van stress/verveling zijn. Is hij verder wel fit?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:36

Weet je wat voor brokken hij kreeg bij de fokker?
En hoe groot is de waterbak, een klein bakje is natuurlijk veel minder water als een grote bak.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:38

Even meten mbv maatbeker hoeveel hij nu precies drinkt.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 19:39

Hij is heel fit wil alleen maar spelen met de kinderen moeten hem soms echt zijn rust geven anders rent hij door. Hij is de 17de door de da nagekeken in zzijn paspoortje staat ook dat hij helemaal gezond is. We gaan elk half uur lopen anders ligt hele huis vol plasjes. Uur was te lang voor hem. Vandaar dat ik het ook vraag:S Snap er helemaal niks van

@zonnebloem Kan een halve liter water in een waterbakje, en brokken bij de fokker hebben ze mij niet verteld. kan ze wel eens bellen om te vragen welke zij hadden en dat proberen

@zilfstar oke zal ik ook doen

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:42

:(:) dit is niet normaal en zou even langs dierenarts gaan ..een pup hoort te eten zeer zeker een labrador ,mag eventjes duren maar dan toch

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:45

Als ik jou was zou ik even contact zoeken met de fokker waar je hem vandaan hebt. Zoveel water drinken is echt niet normaal hoor. En heb je geen brokjes van de fokker mee gekregen voor de eerste dagen?

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:09

Ik heb de fokker net aan de telefoon gehad, zij gaven kenner van welkoop. en ik gaf prins. alleen zij deden het ook met water. deed ik niet, dus ik ga nu morgen zowieso kenner kopen, en nu eerst prins met water geven. misschien dat het werkt anders bel ik morgen middag nog de dierenarts:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:12

Mischien dat er erg veel zout in het eten zit wat je nu geeft? Ik had dat met Terry ook toen hij nog pup was, hij kreeg gewoon een normaal protie brokjes en dronk zichzelf helemaal kwijt. Dit was over toen ik op andere brokjes overstapte.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:14

gefeliciteerd met jullie pup!
Ik vind het niet normaal hoeveel water die drinkt en een pup zou het zeker wel langer dan een half uur vol moeten kunnen houden!
Persoonlijk zou ik toch mijn dierenarts eens informeren!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:23

Waar heb je de pup vandaan? Ik heb toch serieus bedenkingen als ze je geen zak met voer voor de eerste periode hebben meegegeven...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:24

Een goede fokker zorgt er altijd voor dat de nieuwe hondeneigenaren zeker de eerste tijd hetzelfde voer geven. Direct omstellen na het omhalen en dan zo acuut is vragen om problemen zoals niet eten maar ook diarree enz.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:26

Exactly my thought.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 08:55

Wilawander schreef:
Een goede fokker zorgt er altijd voor dat de nieuwe hondeneigenaren zeker de eerste tijd hetzelfde voer geven. Direct omstellen na het omhalen en dan zo acuut is vragen om problemen zoals niet eten maar ook diarree enz.

Dat hadden ze dus niet gedaan. vergeten of niet? Wie zal het zeggen, maar ik heb e gebeld heb het merk etc gekregen en vandaag gaan we die ophalen zodat Bo niet aan ander voeding hoeft te wennen!
De da heeft vanmorgen gezegt dat ff aan te kijken want mss eet die dan beter,

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:00

Nou ja zeg, je hebt een pup mee gekregen zonder dat je brokken van de fokker hebt mee gekregen? Zou de pup maar terug brengen, dat is vragen om nog meer problemen. Zijn de ouders wel getest of is dit weer zo'n gelegenheidsnestje omdat het zo leuk is voor de teef om een keer puppen te hebben? Slechte zaak dat een fokker een pup meegeeft zonder te zorgen dat de boel goed geregeld is, kan daar boos van worden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:05

Ik vraag me eigelijk ook af waar de pup vandaan komt. Die boekjes van de dierenarts kunnen broodfokkers namelijk ook gewoon regelen dus das absoluut geen bewijs van een echt gezonde pup. Het is dan maar ook de vraag of de pup wel echt 8 weken is, vriend van mij kreeg namelijk eentje mee die veel te jong was. Deze at ook niet, dronk veel maar dit was omdat hij nog niet wist hoe hij moest eten. Met veel verdriet heeft hij toen de pup naar een tante gedaan die een teefje had, die heeft die pup alles moeten leren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:36

Froukjeloves schreef:
Wilawander schreef:

Dat hadden ze dus niet gedaan. vergeten of niet? Wie zal het zeggen, maar ik heb e gebeld heb het merk etc gekregen en vandaag gaan we die ophalen zodat Bo niet aan ander voeding hoeft te wennen!
De da heeft vanmorgen gezegt dat ff aan te kijken want mss eet die dan beter,

Hele slechte zaak en een goede fokker vermeld dat al voor de tijd aan de pupkopers en overlegd dan al of er 1 zak meegaat of gelijk voor de hele puppytijd (aan te bevelen). Bij sommige fokkers zelfs (terecht) verplicht.
klinkt niet als een goede fokker in mijn oren en bij mij gaan dan gelijk de alarmbellen rinkelen.

Passen voor de pups kan iedereen zo zonder problemen bestellen.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:43

Hier kregen we een puppypakket mee..
En een informatie dat de moeder niet tegen bepaalde hondenbrok kon (kwamen e onder de roos etc. te zitten). Onze reu heeft dat dus ook gehad van die merk.
Toen overgestapt op een ander merk en het was goed.

Drinken deed die van ons ook veel in het begin, toen toch maar even wat in beperkt (en in combinatie met ander voer ging het zelf beter). in vele brokken zitten toch teveel zout voor een pup.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:09

Vind het ook zeer dubieus. Zoveel drinken kan op nierproblemen wijzen.
Ik zou iig overgaan op verse vleesvoeding - is nl zowiezo geoznder en bevat veel meer vocht - en de da raadplegen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 15:05

We zijn vandaag bij de Da geweest die heeft bloed afgenomen en alles gecontroleerd, niks mis met de pup:)
wat hij dacht wat het was gewoon de stress nog niet geheel uit lijfje waardoor die minder at. Want dat gaat nu goed. Ook luistert hij heel goed,. dat vele drinken komt wel vaker voor zei die omdat hij alles heeft moeten delen daar met zijn broertjes en zusjes. Maar bo maakt het perfect nu:-)eet nu wat hij mag eten en drinken ja dat is zijn favoriet:D maar dat komt wel goed.Voor niks zorgen gemaakt dus:-) Maar het goede nieuws is hij is binnenstebuiten gekeerd met bloed onderzoeken en een foto( voor eventuele andere dingen maar wees niks uit) dus super:D en nu is het een stout hondje :+ houd van dingen kapot maken schoenen is zijn favoriet:D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:09

Wat fijn om te horen dat ie in orde is!!!
Nu kun je je goed richten op de opvoeding :D Geniet lekker van jullie pup!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 01:31

Uhh, nu heb ik 2 rashonden bij goede fokkers vandaan, maar heb nog nooit voer mee gekregen voor de eerste dagen.... Is dat vreemd???? Ik geef overigens wel vlees, maar lees dit toch voor het eerst :?

Maar fijn dat het verder in orde is

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 01:39

Voer voor de eerste 3-4 dagen en een knuffeltje/handdoekje met nestgeur is wel normaal om mee te geven. Niet alleen bij rasfokkers hoor, veel mensen met gelegenheidsnestjes doen dat ook.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:20

Ik ken niet anders dat je minstens 1 zak voer moet meenemen en het liefst 3 a 4 zodat je de puppentijd hetzelfde kan geven en dan langzaam op je eigen voer over. Als wij straks pups hebben is dat ook een eis van mijn kant. Daar het verhuizen al stress genoeg is en ik als DA assistente genoeg zieke pups gezien heb die de plotselinge voeromstelling niet konden hebben. Dus ja ik vindt het vreemd als je geen voer meekrijgt en zelfs een hele slechte zaak.

TS mooi dat alles oke is.