Het beestje was pas geboren (navelstrengetje zat er nog aan). De kleine bleek nog te leven, dus meteen in een warme deken gewikkeld.
Daarna uiteraard opzoek naar moederpoes. Deze was in geen velden of wegen te bekennen. Ook geen meerdere kittens kunnen vinden.
We verwachten dat moeder onder de balken haar nestje had en deze is gaan verplaatsen uit angst. Het gevonden kleintje heeft ze waarschijnlijk niet meer op kunnen halen voor wij het vonden.
Ik heb de kleine mee naar huis genomen, in de hoop dat mijn kat hem/haar zou adopteren. Deze is 6 maanden terug bevallen, en wie weet zou ze nog melk kunnen geven of in ieder geval moedergevoelens hebben zodat het ze het kleintje warm kon houden.
Mijn kat begon het kitten wel meteen te besnuffelen en zelf te likken, maar liet het daarna links liggen.
Ik heb de kleine lekker weer ingewikkeld en warm gehouden op een kruikje. Natuurlijk moest de kleine ook gevoed worden. Dit was een heel gedoe, want de uk bleek nog maar weinig zuigkracht te hebben. Ik heb zo een speciaal kittenzuigflesje. Nadat ik het gaatje wat groter had gemaakt kon ik de kleine voeren dmv van druppeljes in zijn mondje te doen. Ik ben een half uur bezig geweest om 10 druppels naar binnen te krijgen... Heb het eerst geprobeerd met een spuitje, maar dat was niet goed te doseren.

Ondertussen ben ik op marktplaats gaan kijken of er misschien een nestje in de buurt was. Al snel 1 gevonden en gewoon heel brutaal gebeld. De eigenaren waren zo lief om te kijken of hun moederpoes het kleintje wilde opnemen in haar nestje.
Gelukkig accepteerde deze lieverd het kitten direct. Haar eigen kittens zijn al 2 weken, maar ze nam de kleine meteen bij haar koppie. Heel beschermend. Omdat de uk bij mij nog gedronken had, hebben we hem/haar niet direct aangelegt, maar eerst lekker laten liggen bij pleegmama.
Na een poosje ben zelf naar huis gegaan (zat daar toch bij wildvreemde mensen
) Helaas kreeg ik net het nare bericht dat de kleine toch te zwak was om te kunnen zuigen/drinken en het niet heeft gered.
Ik ben er best van slag door. Had zo de hoop dat hij/zij het zou redden.
Klein vechtertje, ik hoop dat je niet hebt geleden en nu geniet in de poezenhemel.
. 
!