31 januari j.l is de hond van mijn moeder (stabij) aangevallen zonder reden door een kruising bull mastiff uit de buurt waarin mijn moeder woont.
Hond rukte zich op min 50 meter los van zijn baas(oudere vrouw,niet bepaald de slimste) en schoot op de hond af, bleef bijten, mijn moeder gillen, uiteindelijk heeft de buurman ze uit elkaar gehaald.
DA kosten zijn door de eigenaar van de bull vergoed, mijn moeder heeft melding gemaakt bij de politie, die hebben het doorgestuurd naar de gemeente en die hebben niets gedaan....
Vanmiddag, mijn moeder was niet fit, vroeg of ik haar hond mee wou nemen op de wandeling met mijn hond.
Prima, ik kom wel even langs met Cadiz

Beide honden aangelijnd meegenomen naar een losloopgebied, los gemaakt en 20 min heerlijk gewandeld.
In de verte zag ik een dog,sint bernhard en de beruchte bijthond aankomen die ik echter niet direct herkende.
Honden werden begeleid door de vrouw en haar zoon van midden 30.
Alle honden liepen los, net als die van mij.
Ik draaide om omdat het niet goed voelde, had de hond in kwestie nog niet herkend.
Binnen 5 stappen hoor ik gegil en draai ik me om, de bull raast op mij af en duikt bovenop de stabij van mama.
Laat niet los, bijt meerdere malen door, hond onderwerpt zich,gilt het uit maar bull blijft doorgaan.
Ik heb mijn eigen hond laten liggen en ben als een bezetene op de bull in gaan schoppen en slaan, heb een hardplastic riem op zijn kop kapot geslagen.
Bull laat niet los, man en vrouw doen niets, ik werd helemaal gek, probeerde zijn kop(letterlijk) om te draaien en op dat moment pakt hij mijn hand.
Ik begin nog harder te vloeken en tieren naar de man: HELP ME DAN JIJ &*%%^&*()&^&
Man pakt hond onder kaak en draait hem van de stabij af en lijnt hem aan.
Ik heb die mensen voor alles wat god verboden heeft uitgemaakt en daarna, toen ik mijn beide honden aan de lijn had aangegeven dat ik hier een zaak van ga maken en dat ik anders persoonlijk hun hond de kogel geef.
De man kwam daarna dreigend op mij af, ik ben omgedraaid met 2 knettergekke honden en een bloedende hand en naar mijn moeders huis gelopen(10 min).
Daar direct hond onderzocht; 2 bijtwonden buik en achterhand,niet heel ernstig gelukkig(vorige keer mochten er 20 hechtingen in).
Hij heeft mijn wijsvinger te pakken gekregen, maargoed, dat is een wondje,laten bloeden en ik had nog een geldige tetanusprik.
Daarna gelijk politie gebeld en aangegeven dat dit nu de 2e keer was en dat hij nu ook een mens had gebeten.
De mevrouw van de meldkamer ook aangegeven dat ik nu actie EIS en anders het heft in eigen hand neem, hier had ze gelukkig begrip voor maar ze kon me wel wat kalmeren.
Mijn moeder klapte helemaal in en was niet meer aanspreekbaar.
Volgens de politie zal de eigenaar schriftelijk bericht krijgen, maar daar ga ik niet op zitten wachten, mijn moeder durft met de hond nu niet meer naar buiten.
Wat is raadzaam en wat kan ik in dit geval eisen/recht op hebben?
Het gaat mij niet om gelijk,geld of whatever...ik wil dat die hond afgespoten wordt.
NB. zowel onze plaatselijke DA als meerdere mensen uit de buurt geven aan dezelfde ervaringen met deze hond te hebben, volgens de da is het wachten tot het een keer fout gaat....