Op 10 april hebben wij een kleine Mechelse Herder reu opgehaald. Hij is geboren op 13 februari en was toen we hem haalden dus net 8 weken oud.
Nu inmiddels bijna 11 weken en al een heeeeele dikke boef!
We hebben eerder een Mechelse Herder reu gehad, die is 15 geworden, daarnaast hadden we nog twee Rhodesian Ridgebacks (reu en teef), waarvan 2 maand geleden de oudste (12 geworden) is overleden. Nu hadden we dus alleen nog maar een RR teef, die eigenlijk helemaal niet waaks is, maar eerder een lieve sul, en aangezien we vrij wonen en er vaak gespuis rondloopt, vonden we wel dat we weer een 'waak' hond nodig hadden.
De 'herders' kriebelen dan toch wel, vandaar deze keus

Zijn er nog meer mensen met zo'n lieve Mechelse Herder en graag wil ik ook ervaringen horen met opvoeden en zo. Ook ervaring op met oudere herders zijn welkom hoor!
Ik merk nu al -ook omdat ik dit met de RR's natuurlijk niet gewend was, dat waren ook wel boefjes maar op een andere manier- dat ik heeeeeeeeeeeel erg consequent moet zijn. En gelukkig ben ik dat ook

Hij kent al commando's als: kom, zit, af, pootje, hij leert supersnel (ook dit was ik niet gewend met die luie RR's

Dit is Bas:

En Bas met zijn vriendin Kira, gelukkig kunnen ze het goed vinden.
(Alhoewel, Bas weet niet van ophouden en dan is Kira er op een gegeven moment zat van