Knie operatie kleine hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Knie operatie kleine hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:37

Hoi,

Ik heb een hondje van nu 1 jaar genaamd Puck afgelopen januari zijn wij er achter gekomen dan dat Puck last heeft van Patella luxatie. Nu is ze daar aan geopereerd en goed van hersteld. In 1e instantie leek het er op dat haar rechter knietje wel goed was, tot afgelopen woensdag. Tijdens het wandelen blijf ze maar door haar pootje zakken ik heb direct mijn DA gebeld en en kon meteen heen. Helaas was het dus slecht nieuw ook moest zij aan dit knietje geopereerd worden.... Nu is ze gisteren geholpen en gaat het goed met haar ze plast, drinkt eet goed en is opgewekt.
Nu is mijn vraag hebben meer mensen een hond(je) met dit soort problemen en wat is jullie ervaring hier mee ?

Foto wat patella luxatie is:

Afbeelding

Foto van Puck,s vorige operatie:

http://i47.tinypic.com/15wzso.jpg

Foto van Puck's huidige operatie:

http://i45.tinypic.com/2lm9wtx.jpg

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:43

Ons hondje Pebbles heeft in december ook zo'n operatie ondergaan ,tijdens het onderzoek stelde de dierenarts vast dat ze aan haar andere knietje hetzelfde probleem heeft alleen in mindere mate.
We zijn nu bijna 5 maanden verder en we zien het andere pootje er nog maar heel zelden uit schieten ,maar als het erger wordt dan laten we haar ook aan haar andere knietje helpen.De dierenarts zei wel dat door de loopsigheid haar bandjes en pezen wat slapper worden zodat ze dan wat meer last heeft zodat het pootje er vaker uit kan schieten.
Deze afwijking komt heel vaak voor bij kleine hondjes .

Onze Pebbles is nu ook 1 jaar waar heb jij haar vandaan als ik het vragen mag?

Afbeelding

Nathas

Re: Knie operatie kleine hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:51

Puck hebben we laten steriliseren dus loops word zij niet meer. Ik weet dat de aandoening bij kleine hondje vaak voorkomt maar toch is het even slikken als het jou diertje het heeft.

Ik heb Puck bij een zorgboerderij in Haule (friesland ) gehaald beide ouders waren aanwezig en hadden geen problemen. Overgens was Puck wel de kleinste van het nest. En laat ik nu net voor dat soort diertjes vallen, voor de hopeloze gevalletjes zeg maar.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:56

Ik weet hoe je je voelt ook wij dachten laten we nu eens een bastaardje nemen en ook beide ouders waren gezond, maar ik zou Pebbles voor geen goud meer willen missen en ik vond het vooral voor haar zo zielig dat ze pijn had na de operatie maar nu rent ze weer als een hazewindhond door het park hier .

Nathas

Re: Knie operatie kleine hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 12:33

Ik zou Puck ook echt voor geen goud willen missen, ik vind als je een dier hebt moet je er goed voor zijn.

Puck was na 6 weken van de 1e operatie ook niet meer te houden ook lekker rennen vliegen en achter de bal aan daarom vind ik het nu zo erg voor haar dat ze weer 6 weken rust moet hebben. Maar ik hoop dat dit haar laatste operatie is en weer verder kan leven als een blij gezond en gelukkig hondje.

Daarom wil ik ook zo graag de verhalen van andere mensen horen van hoe zij er mee zijn om gegaan en hoe het nu met de hond gaat....

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:46

Citaat:
Ik zou Puck ook echt voor geen goud willen missen, ik vind als je een dier hebt moet je er goed voor zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens ,wij hebben 4 katten en 2 honden en een paard maar als er iets met de beestjes is dan laten wij ze helpen.

Aan Pebbles merken we niks ze heeft dus veel baat gehad bij de behandeling.