Twee broedende vogels op één nest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Twee broedende vogels op één nest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 08:46

Hallo allemaal. Al een tijdje kan ik niet in de stal van m'n paard, omdat er in alle rust een lijster op haar nest zit. Elk jaar bouwt er wel een vogel op die plek in de stal een nest. Of er altijd eitjes/jonge vogels zijn, weet ik niet. In elk geval: af en toe piep ik eens door een gat van de stal om te zien of de vogel er nog op zit. Ik heb nooit kunnen zien of er eitjes zijn, daarvoor zou ik het nest moeten weghalen.

Nu zag ik daarnet iets heel geks: er zitten nl. twee vogels op dat nest. Van de week zat er nog eentje, nu zitten er twee. Ze lijken me beide toch echt wel volwassen lijsters aan de grootte en de veren te zien.

Iemand die hier meer over kan vertellen? Zitten ze er nu gewoon nog voor de gezelligheid of kunnen er daadwerkelijk nog eitjes uitgebroed worden?

Pluttersput

Re: Twee broedende vogels op één nest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:47

Hier altijd 2 kippen die, als ze broeds zijn, bovenop elkaar gaan zitten. De ene is een kriel, de ander een brahma. Het krieltje verdwijnt gewoon onder de brahma, maar het is iedere keer zo. Waarom? Geen idee....

Tieneke

Re: Twee broedende vogels op één nest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:27

En toen ik daarstraks ging kijken, zag ik er 2 in het nest en eentje er voor op de balk zitten... Drie dus. Misschien toch wel al baby-lijsters..? Daarnet zat er weer maar eentje.