Victory, het gevlekte 'koetje.'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Victory, het gevlekte 'koetje.'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 20:52

We hebben haar uit het asiel, ze was nagekeken door de dierenarts. Er werd verteld dat ze gezond was.
Dit blijkt niet waar te zijn, ze heeft hartruis. Ondanks dat zijn we gek op haar en krijgt ze alle liefde!

Even voorstellen:

Victory: Vicky, Vic, dikkie, prinsesje.
3jr. Vrouwtje. Lief. Eten. Snoepjes.
Knuffelkont. Slaapkop. Koetje!
[BB] Asielpoes; Victory!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Vinden jullie mij niet leuk?! :D
Laatst bijgewerkt door PINK op 27-04-12 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:53

jaaa ik vind je leuk! :D
Wat een leuk beest,ze ziet eruit als een echte grapjas :)
Wat vervelend zeg, hartruis, kan ze daar oud mee worden?

PINK

Re: Victory, het gevlekte 'koetje.'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 20:55

Elma_: Haha ze is ook leuk, kan ook echt een grapjas zijn! Ja dat weten we niet precies, al hopen we van wel. :j

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:58

Als je wilt weten in hoeverre het hartruisje gevaarlijk kan zijn, kun je een echo laten maken van haar hart. Ze kunnen dan zien waar het ruisje door komt en eventueel medicijnen inzetten mocht dit nodig zijn. Stel dat het hart niet goed genoeg het bloed rond kan pompen, dan kun je met medicatie dit verbeteren en haar levensduur mogelijk flink verlengen.
Leuk dier hoor!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 20:59

Freggle_Edge: Ja klopt inderdaad, maar we gaan morgen eerst naar het dierenasiel bellen. Zij hebben ons verteld dat ze helemaal gezond is en dan krijgen we dit ineens te horen. Want ze hebben een regel dat ze de kosten binnen bepaalde tijd betalen..

Is ze zeker! :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:00

ze is schattig, en vlask je zelf ook niet uit, je bent toppie ! +:)+
hartruisje hoeft niet veel te betekenen hebben hoor..
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 27-04-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:02

ja ik vind je heel leuk! <3
jammer van de hartruis, kan je daar iets aan doen?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:02

Hoe oud is ze? Hartruisje kunnen ze altijd ontwikkelen, dus kan best dat ze het bij het asie echt niet wisten hoor. En waarschijnlijk zullen ze jullie dan ook vast wel tegemoet willen komen ind e kosten.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:05

spicegirl: Dankjewel! :)

jornymarlou: Ja ze kan er medicijnen voor krijgen, maar dan moet er eerst een echo gemaakt worden.

Freggle_Edge: Ze is 3jr en 2 maanden. De dierenarts zei dat het niet kan dat ze dit sinds kort pas heeft, hadden ze gewoon moeten zien.
Het was niet aan het ontwikkelen, het was er al volledig. Ik hoop het, morgen gelijk bellen!
Laatst bijgewerkt door PINK op 27-04-12 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:05

Wat een schatje :)

Mijn nepkater heeft een lekkende hartklep, ze ontdekten het toen hij zo rond de anderhalf was en gaven hem niet lang meer. Hij moest toendertijd een operatie ondergaan (omdat hij anders dood ging) die wij niet konden betalen en we hebben er toen voor gekozen om voor hem te zorgen tot het niet meer ging. Hij leeft nu 10,5 jaar later nog steeds zonder medicijnen. Soms heeft hij een slechtere periode en krijgt hij plaspillen om het vocht af te drijven maar verder heeft hij niets nodig :)

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:06

wauw, je kat is echt een doorzetter, guccio!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:07

guccio: Jeetje wat een verhaal, ook niet niks zeg! Heb je ook echo's laten maken?
Naja we willen wel een echo laten maken, maar vinden wel dat hun de kosten moeten betalen. Want dit was er al veel langer zei de dierenarts..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:23

Wat een lieffie <3

Maar denk niet dat een dierenarts zo'n conclusie mag trekken door enkel luisteren. Met luisteren is nooit de ernst vast te stellen. Tenminste dat is wat ik heb geleerd tijdens mijn opleiding.

1 van mijn katers had ook een hartruis, ze hoorden m meteen. Ik was dus bang dat het ernstig was. Ik heb een echo laten maken en het viel reuze mee :) niks om me nu zorgen over te maken al moest hij wel elk jaar voor de zekerheid gecontroleerd worden, mocht het dan toch erger worden zouden we er op tijd bij zijn

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:07

Onze hond heeft aanleg voor hartruis. Vraag me niet hoe ze dit kunnen weten/horen, maar het schijnt zo te zijn.
Hartfilmpje laten maken en tot nu toe is alles prima.
Het zou dus wel kunnen dat in het asiel nog niets bekent was van een hartruis, maar dat deze later pas is op komen zetten :j

Sterkte ermee! Het is wel een erg mooie kat hoor :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:35

Clanddra: Het is zeker een liefie!
Ze is vlak voor ze met ons mee is gegaan nog helemaal gecontroleerd en gezond verklaard. Tenminste dat is wat hun zeiden, maar of het nou echt zo weten we/ik niet.. We gaan in ieder geval morgen even naar het dierenasiel bellen. :)

IngridB: het rare is dat ze echt vlak voor ze naar ons ging is nagekeken. En ineens patsboem.. Dat vond de dierenarts ook vreemd.
Wel apart zeg dat ze kunnen zien dat je hond daar aanleg voor heeft. Wat ze tegenwoordig al niet kunnen.

Ik ga in ieder geval nu geen conclusies trekken, morgen even naar de dierenarts bellen waar ze al die tijd na gekeken is om te vragen of het daar niet bekend is en dan bellen we naar het dierenasiel.
Verhaal van alle 2 de kanten horen is wel handig. We wachten het gewoon even af morgen!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:52

Ik had dat zelf ook. Ik had m een paar weken voor de castratie laten enten. Toen is ook zijn hart beluisterd maar er was niks te horen. Pas bij de controle voor de castratie hoorden ze t pas.

Zou iig voor de zekerheid een echo laten maken, dan pas kunnen ze zien wat het ruisje veroorzaakt. :) dan weet je ook waar je rekening mee kunt houden (medicatie ed)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:53

Hopelijk weet je morgen wat meer!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:54

Ja wel willen zeker een echo laten maken hoor, maar willen even kijken of dit al bekend was. :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:01

wat vervelend zeg.. ! wel een onwijs leuke kat.. !! Hoop dat je morge meer weer.. !!

Mijn 4 jarige kater heeft ook een hartruis. ik heb nog geen echo bij hem laten maken omdat ze de ruis alleen hoorde als hij een hogere hartslag kreeg.. en in ''rust'' ze zo goed als niks hoorde.. al moet dit natuurlijk wel na gekeken worden elk jaar en word het erger keijgt hij een echo..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 23:13

Ja dat hoop ik ook. Ze ontzettend leuk haha! :D

Hmm ja dat is wel slim ja om elk jaar even na te laten kijken, als echo nodig is zal dat op zijn tijd ook wel moeten.

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:34

Wat is het toch ook een schatje Suus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:12

Leuke poes zeg!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 18:55

rosa_emmelie: Dat is ze zeker. :)
June: Dankjewel!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 18:58

Ik heb vandaag contact op genomen met de DA waar ze behandeld werd vanuit het dierenasiel. Helaas waren er geen gegevens van haar bekend daar. Vervolgens zijn we naar het dierenasiel toe gegaan, was wel bekend dat ze niesziekte heeft gehad maar was geen hartruis bekend. Wel krijgen we de kosten van gister bij de dierenarts vergoed. Ook de echo word vergoed, dus we hebben meteen een afspraak gemaakt. Woensdag word de echo gemaakt, ik ben heel benieuwd! :)

Helaas gaat het nu nog niet echt beter met haar..

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:12

Ah wat is het toch ook een schatje Suus! <3
Blijf het leuk vinden om foto's op twitter en fb te zien!

Wat balen van haar hartruis, maar wel fijn dat jullie het vergoed krijgen van het asiel! Ik hoop dat het snel beter met haar gaat!