Onze kater wordt gecastreerd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desperado_

Onze kater wordt gecastreerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 08:53

Goedemorgen!
Het is dan zover, nadat onze poes maandag avond krols is geworden hebben we onze kater een nacht bij ons in de slaapkamer gehad en dinsdag tot gister avond bij mijn schoonmoeder gebracht moet hij eraan geloven.
We hebben hem net bij de dierenarts gebracht, hij was in een hokje geplaatst en we moeten om 11 uur bellen hoe het met hem gegaan is.
Hebben jullie ervaring met castratie? Hoe is hij als we hem weer mogen ophalen?
Arm beest :(:) dag mannelijkheid.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:08

Heb toevallig net gister mijn twee reutjes laten castreren. Ze waren gister nog suf toen we ze op moesten halen, maar vanochtend liepen ze alweer vrolijk rond te springen. Overigens zijn ze nu weer in diepe slaap... ;)

Het viel mij reuze mee, heb het gevoel dat ze er weinig van 'meegekregen' hebben.

Zal voor een kat wat anders zijn als voor een hond, maar denk dat hij de eerste dagen ook vooral veel zal slapen.

Sterkte met je kater!

Van

Re: Onze kater wordt gecastreerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:45

vergeet niet dat de kater na castratie nog een aantal weken vruchtbaar is dus nog niet bij je krolse poes zetten ;)

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:49

Vorige week toevallig onze kater laten castreren. Wat een zielig katje was het toen we hem ophaalde.. Hij is de hele middag/avond nog suffig geweest en beetje rond blijven zwalken door het huis..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:51

Ik heb drie mannen en een vrouwtje. Allemaal geholpen. De mannen waren zielige hoopjes terwijl het vrouwtje (die dus een veel zwaardere ingreep krijgt) gewoon door liep. Ook poezenmannen zijn echte mannen en waarschijnlijk zal je een ontzettend zielig hoopje ex kater hebben straks! Meestal zijn ze wel na dagje weer helemaal opgeknapt en doen ze alles weer

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:51

Hier heel veel ervaring met castreren (heb het jaren zelf gedaan als paraveterinair ;) ). De ingreep is heel klein hoor. Echter hebben ze wel een hele dag nodig om bij te komen van de narcose, dus schrik niet als je een suf hoopje kat terug krijgt.
En Van heeft gelijk, de kater is nog wel een aantal weken vruchtbaar. En je kater 'weet' niet direct dat hij geen 'echte' man meer is, dus hij zal je poes waarschijnlijk nog proberen te dekken (wat met veel stress samen gaat). Dus helaas moeten je poes en kater nog wel even apart zitten.

Laat je de poes -na de krolsheid- ook castreren?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:54

Net als bij mensen duurt het even voor de narcose helemaal over is, dus ze zijn idd erg suffig. Even mee opletten, zeker als ze hardnekkig proberen op tafels enzo te springen (daar donderen ze vanaf :+ ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:41

Ik mocht bij de castratie zijn van mijn kater. En gelijk mee naar huis nemen.
Was nog een poos duf en leek aardig dronken toen hij begon met lopen.
Maar was vrij snel hersteld

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 11:42

Nou hij was helemaal niet suf bij ons! zelfs in de auto al helemaal mauwen en thuis begon die al gewoon normaal te doen.. hij geeft nu ook geen tekenen van pijn gelukkig en er zitten geen hechtingen in.
De poes laten we nog niet helpen, 5 maanden vind ik te jong en heel misschien wil ik met een jaar of anderhalf een nestje omdat ze heel mooi getekend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:31

Hechtingen doen ze er idd niet in.
Want ze hebben een bepaalde techtniek door te draaien, en zodra de bal er vanaf knapt zegmaar, stopt het bloeden gelijk