Ik heb een vraagje wat betreft een Angora konijn. Het konijntje is ooit eens over het hek gezet op mijn stagebedrijf.
Was tot voorheen een knorrige tante. Gilde als je haar optilde en beet gerust in je vingers
. Omdat ze continu last had van poepkonten, is besloten haar te scheren. Ze is toen bij een trimster geschoren, wat erg goed heeft uitgepakt.Oke, haar vacht is er niet op vooruit gegaan, maar haar gedrag daar in tegen is geweldig geworden. Ze is een stuk liever, knort niet meer en gilt ook niet meer. Nu hebben we besloten haar kort te houden en binnen te houden.
Inmiddels knip ik madam zelf geregeld bij. Elke keer als ik haar heb geknipt, is voor mij weer een bevestiging dat ik geen kapster moet worden

Nu kost dat knippen aardig wat tijd, en lijkt het me handig om haar te scheren. Alleen ik heb géén idee welk scheerapparaat er nou goed is voor aan Angora konijn. Hij mag eigenlijk ook niet al teveel kosten.
Ze heeft een erg slechte vacht. Het vilt snel en is erg pluizig. Met borstelen haal je er ook hele plukken uit.
Vandaag is ze weer geknipt, dus voorlopig mag ze weer even bijkomen

Maar graag zou ik haar dus de volgende keer scheren. Ik denk dat ik dan een stuk sneller klaar ben en het voor haar dus minder stress bezorgt. Ook heb ik zo het vermoeden dat ze er dan een stuk netter uit zal zien..
]Groetjes Nikki

Die moest wel heel bang zijn dan, want normaal doen ze dat als ze in in doodsangst zijn.
Konijntje is weer helemaal vrolijk als ze geknipt is. Vind het niet zo gek, ze kan alles weer zien.