Gevriesdroogd versvlees (k9)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Gevriesdroogd versvlees (k9)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:15

Hoi bokkers,

In juli gaan wij een week op vakantie naar Luxemburg, het is de eerste keer dat wij onze duitse herder ook mee nemen op vakantie.
Maar nu komt het probleem:

Mijn hond krijgt KVV ( smuldier ), maar dit is alles behalve makkelijk om mee te nemen op vakantie.
Ik heb de camping al gemaild met de vraag of ze vriezers te huur hebben, maar dat hebben ze niet, wel 1 gezamelijke vriezer maar ik zit er niet op te wachten dat als wij daar aankomen dat de vriezer helemaal vol zit.

Sowieso gaat het stinken en als ik het moet ontdooien ligt het buiten de vriezer/koelkast en dat lijkt me ook niet goed in een warme tent.

Nu kwam ik gevriesdroogd voedsel tegen van K9, heeft iemand hier ervaring mee?
En kan ik het vergelijken met KVV ?

Groetjes Angie

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:34

Had hetzelfde probleem, ik nam Renske mee. Dat is gestoomd vlees, blijft enkele weken/maanden goed in dichte verpakking. Wel erg prijzig, 1,95 voor 395 gram.
Ik mengde het door brokken heen om de kosten toch een beetje normaal te houden. Ze was nog groeiende en kreeg 2 pakjes renske, en 's avonds nog 200gram brokken er doorheen.

WiskyBokjes

Re: Gevriesdroogd versvlees (k9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:51

Inderdaad Renske is heel handig om mee te nemen aangezien dat niet in de vriezer hoeft en ook als het open is 3 dagen bewaard kan blijven.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:55

Renske ken ik eigenlijk niet.
Zal eens op google kijken :j

Brokken wil ik hem niet geven, daar kan hij niet zo goed tegen en bovendien krijgt hij daar bergen ontlasting van :o

EDIT: Ik las er even overheen dat het gestoomd vlees is, dan is er toch niks vers meer aan? Er gaan dan toch hele belangrijke voedingsstoffen verloren....

xSCWx

Re: Gevriesdroogd versvlees (k9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:19

Sja ze zeggen van niet. Maarja, dat maakt voor een week niet uit toch? In een koelbox kan je smuldier trouwens 2 dagen bevroren houden met koel elementen, dan zou je voor de eerste 3 dagen toch smuldier kunnen meenemen.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:21

De term 'vers' mag je in Europa niet zomaar gebruiken. 'Renske' wordt vaak getest of alles wel vers is en blijft. Dat is dus ook zo. Doordat het gestoomd is blijven de ingrediënten vers maar zorgt er voor dat de bacteriën verdwijnen. Doordat het vacuum verpakt is kan er ook niks meer bij.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 18:38

Oke op die manier !!
Ik kreeg een beetje het " blikvoer " idee :o hoe dan ook zou ik zoiets toch van te voren eens moeten testen hoe hij er op reageert.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:37

er is eerder een topic geweest over K9 voer. ik zal wel eens kijken of ik hem kan vinden.

ik heb wel eens renske gevoerd en vind het wel makkelijk voor een dagje, maar na meerdere dagen doet mijn hond het er niet goed op. hij gaat er dan vaak van overgeven.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:38