Waarom zou mijn hond dit doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aniek2011

Waarom zou mijn hond dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:09

Hallo allemaal,

ik heb een westie reu van 12 jaar oud. Als ik moet werken breng ik hem bij mijn ouders zodat hij niet zo lang alleen hoeft te zitten. Maar de laatste tijd, als mijn ouders dan even weggaan, plast hij elke keer in de berging (waar hij dan zit) tegen de deur en/of kast.
Mijn moeder wordt er zo langzamerhand een beetje gek van. Bij mij thuis plast 'ie nooit binnen!
Mijn vader denkt dat het uit protest is omdat hij misschien liever bij mij thuis is (omdat ik hem wat meer 'verwen' dan dat zij doen) maar ik vind dat een beetje ver gezocht...
Wie weet hoe dit zou kunnen komen??

Groetjes Aniek

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:11

Word de hond ook even vaak uitgelaten als bij jou?
of nu korter of krijgt hij bij ej oduers meer te drinken?

Oudere hond kan zijn dat hij het allemaal niet goed meer kan ophouden?

Of het protest kan zijn.... geen idee ik ben niet een hele goede honden kenner.

fanci_mike

Re: Waarom zou mijn hond dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:13

Hoe groot is die berging?

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:15

Hij wordt net zo vaak uitgelaten, en hij wordt ook juist uitgelaten voordat ze bijv. weggaan en dan komen ze na een half uurtje terug en dan heeft hij de boel alweer ondergeplast.... Hij krijgt net zoveel water, staat gewoon altijd wat. En misschien kan hij het niet meer zo goed ophouden, maar dan zou hij het bij mij ook wel doen denk ik...?

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:18

Euhm... ja.. de berging is niet mega groot.... hoe leg ik dat uit haha..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:20

Want dan zou dat het probleem wel eens kunnen zijn, hij is (waarschijnlijk) gewend aan veel meer ruimte voor zichzelf. Hoewel ik dan eerder nog zou verwachten dat hij de boel zou slopen. Maar het zou een uiting van frustratie kunnen zijn. (maar het kan ook totaal iets anders zijn, elke hond is anders en elke situatie is uniek).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:23

waarom moet hij in een berging?
Dat was de vraag niet...waarschijnlijk plast hij steeds over zijn eigen geurtje heen.Probeer eens met bleekwater het schoon te maken?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:23

Klinkt als verlatingsangst/stress?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:26

geerke schreef:
Dat was de vraag niet...waarschijnlijk plast hij steeds over zijn eigen geurtje heen.Probeer eens met bleekwater het schoon te maken?

Ehm, volgens mij was de vraag wel waarom doet hij dit, en niet hoe maak ik dit schoon.

@ts ik denk persoonlijk dat het wel protest is en dat is ook niet vergezocht.
Hij is gewend om alles te kunnen zien en horen, als hij dan ineens in doodse stilte word gezet kan hij daar verlatings angst van krijgen. Hoe is het met zijn zicht en gehoor?

ik zou hem dan in een bench in de woonkamer zetten en evt. een muziekje aanlaten als je weggaat. zo kan hij alles nog horen en zien maar niet overal maar rondstruinen.
Succes!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:28

Elma_ schreef:
geerke schreef:

Ehm, volgens mij was de vraag wel waarom doet hij dit, en niet hoe maak ik dit schoon.

@ts ik denk persoonlijk dat het wel protest is en dat is ook niet vergezocht.
Hij is gewend om alles te kunnen zien en horen, als hij dan ineens in doodse stilte word gezet kan hij daar verlatings angst van krijgen. Hoe is het met zijn zicht en gehoor?

ik zou hem dan in een bench in de woonkamer zetten en evt. een muziekje aanlaten als je weggaat. zo kan hij alles nog horen en zien maar niet overal maar rondstruinen.
Succes!

de oorzaak kan wel zijn dat hij steeds over zijn eigen geur plast om het te versterken.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:29

zou zomaar eens kunnen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:29

Geerke Waarom zou een hond in een kleine donkere kast een terretorium af willen bakenen als hij dit zelfs in huis al niet doet?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:31

Elma_ schreef:

volgens mij moet jij even goed lezen wat geerke bedoelt. het kan namelijk zijn dat hij nu gewoon steeds over z'n vorige plasplekje heen piest. omdat die geur er nog hangt. als dit goed schoongemaakt wordt dan kan het zijn dat hij er mee op houd ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:31

Tieme schreef:
Elma_ schreef:

volgens mij moet jij even goed lezen wat geerke bedoelt. het kan namelijk zijn dat hij nu gewoon steeds over z'n vorige plasplekje heen piest. omdat die geur er nog hangt. als dit goed schoongemaakt wordt dan kan het zijn dat hij er mee op houd ;)

_/-\o_ dank je :j

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:33

Tieme schreef:
Elma_ schreef:

Als dat de oorzaak is zou dat goed zo kunnen zijn :j
Alleen schat ik persoonlijk niet in dat dat de oorzaak is van wat de hond nu doet.
Maar het is altijd goed om verschillende dingen te zoeken en van daaruit kijken hoe je het op kunt lossen :j

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:33

Het zou zo maar kunnen, dat hij zijn terrorium af wil bakenen. Voor hem is het huis van je ouders en vooral de berging toch een plaats met andere geuren dan zijn eigen omgeving. Misschien kun je een deken uit je eigen huis er neerleggen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:35

Is er al eens urine onderzocht? i.v.m. blaasonsteking bijv.? Kan goed dat hij toch wat stress heeft en het door die oorzaak niet zolang kan ophouden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:44

Kan heel goed dat hij het gewoon niet naar zijn zin heeft daar.
Is het geen mogelijkheid om eens een bench in huis te proberen voor het eventjes dat je ouders weg zijn??

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:45

Ik denk dat het afbakenen van territorium is....

Mijn twee jonge honden zijn heel zindelijk, zouden nooit in huis plassen. Nu hebben we een (ruime) kennel waar ze in zitten als wij weg zijn, met binnen- en buitenverblijf. Buiten liggen boomstammen e.d., waar ze tegen aan kunnen plassen.
Binnen hebben we een oud bankstel neergezet zodat ze droog en warm kunnen slapen.

Tja, 3x raden waar ze tegen aan plassen... ;)

Wij snappen het ook niet, in huis plassen ze ook niet tegen meubels, waarom dan wel in de kennel?

Peper erop strooien helpt meestal wel even, maar helaas gaan ze toch uiteindelijk wel weer tegen de bank plassen. Denk dat het inderdaad territorium afbakenen is, en doen ze het eenmaal dan blijft het een vaste plasplaats...

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 18:53

Bedankt voor alle reacties!!! Hij gaat in de berging omdat hij anders op de bank gaat liggen. Ik heb nog wel ergens een bench... zou dat eens kunnen proberen idd! Urine is nog nooit onderzocht, maar als het blaasonsteking oid zou zijn dan zou hij het bij mij thuis ook niet op kunnen houden als ik weg ben en dat gaat wel altijd goed... En het is iets minder ruimte als bij mij thuis, maar heb niet het idee dat hij die benut want als je weggaat ligt 'ie in de mand en als je thuis komt nog steeds. Het bleekmiddel idee is ook nog wel een goeie. Het zijn zo'n beetje 3 dezelfde plekken elke keer. En verlatingsangst/stress zou wel kunnen, maar dan weer: waarom bij mij thuis niet?