Voeradvies gevraagd bar slechte eter(Dwergkees)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

Voeradvies gevraagd bar slechte eter(Dwergkees)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 18:53

Goedendag bokkers!

Alle hondeneigenaren kennen het wel of hebben het wel gehoord; Mijn hond eet slecht.
En dan heb ik het alleen over brokken.

Ik heb al zo ontzettend veel merken geprobeerd.. Royal Canin, Beneful, Pro Plan, Perfect fit Diva, huismerken van de super, noem het maar op.
Ze kreeg bij haar vorige eigenaar Royal Canin, maar hier weigert ze gewoon. Tenzij ik haar brokje voor brokje uit de hand voer, dan eet ze wel :') Maargoed, ik ben gekke henkie natuurlijk ook niet.
Blikvoer eet ze wel, van harte zelfs, alsof ze dagen niet heeft gegeten, maar omdat blikvoer nou niet bepaald bevordelijk is voor tanden en ontlasting, koop ik het niet meer.

Vers vlees krijgt ze 1x per dag, maar omdat ze hiervan ook niet echt stevige poep krijgt, wil ik haar toch ook op gewoon brok.

Vraag ik nu zoveel van haar of...?
Iemand met tips/advies/tactieken voor dit soort kieskeurige hondenbeesten of weet iemand HET magische merk?
Please let me know!

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:57

Gewoon minder gaan voeren.
Veel honden krijgen te veel en zijn te dik, dan eten ze enkel wat ze heel erg lekker vinden.

Een kind eet toch ook liever patat dan sla?
Maar na 2x het eten overslaan eet hij ook sla.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:58

Dromen schreef:
Gewoon minder gaan voeren.
Veel honden krijgen te veel en zijn te dik, dan eten ze enkel wat ze heel erg lekker vinden.

Een kind eet toch ook liever patat dan sla?
Maar na 2x het eten overslaan eet hij ook sla.

Precies :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:01

Hier ook 2 van die ongelooflijke zeikerds :P
Wij voeren nu proplan (zalm) en dat gaat redelijk. Sowieso niet teveel 'lekkers' tussen door geven, want dan eten ze helemaal niet. We doen er altijd een paar brokjes Frolic in. Deze vinden ze heel erg lekker en daarna gaan ze vaak door met hun brokjes.
Weet wel dat het scheelt als je jezelf er niet te druk om maakt!! Die van ons zijn absoluut niet te dik, dan maak je je maar zorgen of ze wel genoeg binnen krijgen. Maar ze worden ook niet te mager, dus het zal wel goed gaan :P het heeft toch geen enkele zin om je er druk om te maken, ze eten er zeker niet meer door. Vaak eten ze wat later op de avond het beste (bij ons dan)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:02

Nou, zo makkelijk als Dromen het beschrijft gaat het denk ik toch niet altijd. Onze hond heeft het gepresteerd om bijna drie weken niet te eten. En dit terwijl we nog een hond hadden en wel vrolijk stond te eten...het kon madame echt niet boeien.
Ik heb geen gouden tip voor je. Mijn hond eet nu haar bak graag leeg. Wel is mij aangeraden om twee dagen achter elkaar vlees te geven en dan vijf dagen brokken. Het schijnt niet goed voor de darmen te zijn om vlees en brokken door elkaar te voeren.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:03

wij hebben thuis 2 superverwende honden (thanks ouders! +:)+ ) Mijn ouders zijn nu momenteel op vakantie.. en ik geef ze dus niet continu wat, en jawel ze eten gewoon brokken :j Kost wel een dag of 5 :+

Wildgirl

Re: Voeradvies gevraagd bar slechte eter(Dwergkees)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:06

Is de hond te dun bevonden door een DA?
Zonee, niet al te druk om maken...je hebt gewoon slechte eters!
Je zou kunnen kijken naar cavom, meestal een brok die goed gegeten wordt en ook wat meer aanzet.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:09

Mijn hond is precies zo.
Ik doe altijd een theelepeltje jus door z'n brokken roeren.
En één keer in de week een rauw ei erdoor.
Sinds ik dat doe, eet hij stukken beter.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:10

Wij hadden vroeger een slechte eter die ook nog eens vrij slank van zichzelf was, wij deden een schepje verdunde vleesjus erover. Werkte prima, dier at zijn bak leeg en bleef keurig op gewicht.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:14

Ik zou zeggen ga over een op goede KVV ( kompleet vers vlees ) over.

Zal je zien dat je hond met plezier ze bak leeg eet, en tanden ? af en toe eens een lekker (vlees)bot. hier prima tanden hoor !!

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:00

Ja ik heb mijn ambull van net 5 maand ook op Cavom en ik merk dat ze vaker heel sneaky uit zijn bak staat te kauwen. Maar als ik dus Cavom in haar bak doe.. No way -_-' ...

Ze is zeker niet te dik, en ook zeker niet te dun. Eigenlijk gewoon zoals het moet zijn.
Gewoon niet meer druk om maken dus? Dan knaagt ze maar wat de pot schaft.. Anders pech gehad..

@amigootje: Ja maar dat is nou juist het probleem, want van versvlees krijgt ze juist ontzettend dunne poep, bijna diarree-achtig. Dat kan nou ook weer niet goed zijn toch?

Iedereen heel erg bedankt hoor :D Ik wist dat ik mezelf misschien iets te druk maakte :')

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:27

Google maar eens op ontgiften bij een overstap van brok naar vers ;)

En ga dan opzoek naar een goede vers vlees, kijkt eens op brafplaats.nl

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:34

mijn golden heeft 6 jaar lang ook heel slecht gegeten, hij krijgt nu brokken van prins en een klein beetje blik van hills erdoor en het gaat prima nu :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:05

op kvv over stappen :j

en veel gezonder en ws een hond die elke dag graag eet ipv door verhongering dwingen te gaan eten..

door overstappen op kvv krijgen de meeste honden een paar dagen diarree,dat is omdat darmen door brokken ( welke nl steriel zijn) moeten wennen aan bacterien die in vlees zitten,meestal hebben honden binnen een paar dagen een prachtig mooi strak poepje,moet je alleen wel even doorzetten..

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 23:07

In welke dierenwinkels kun je KVV kopen dan? Ben het nog niet tegengekomen hier in de buurt geloof ik.
En is kvv dan ook een merk?

*Gaat googlen*

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:11

Smuldier is in de meeste supermarkten te kijgen (neem dan een compleet variant).
Verder is er nog: Carnibest, Herbyvers, Lotgering, Tinlo, Haaksbarf, energique, Rodi.... en nog veel meer...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:12

nee kvv is Kompleet Vers Voer,je hebt een heleboel soorten kvv's ,maar bekendste en makkelijkste te kopen is smuldier,bij c1000 ,jumbo,en nog meer supers,alleen niet bij de appie!

voer alleen wel de compleet versies ,je hebt van smuldier vlees compleet en pens/vlees kompleet :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:13

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:39

Wat een verwend beest :P
Ik zou gewoon 2x op een dag de brokken aan bieden. Bak een kwartier laten staan. Niet gegeten = pech gehad. Volgende voerbeurt weer een nieuwe kans.
Onze hond was, toen hij op brok stond, ook een periode een miepert met eten. Hij had namelijk het voer de hele dag tot zijn beschikking. We hebben toen deze methode toegepast en vanaf dat moment at hij keurig en vlot zijn bak leeg.
(Inmiddels zijn wij wel overgestap op KVV, maar dit had niet te maken met het miepen met eten maar met de last die onze hond had van de anaalklieren.)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 23:46

En ik ga juist altijd naar de appie.. Maar bij de appie hebben ze Rodi, dat neem ik altijd mee.. 4 van die hamburgerachtige dingen zitten er in zo'n verpakking.

Als Rodi goed is, dan houd ik haar gewoon daarop. Ik maakte me alleen zorgen over die diarree, maar dat is dus normaal..
Dus, alsik het goed begrijp, is het slecht om zegmaar s'ochtends brok te doen en s'avonds vlees, en brok en vlees mengen?

@annepaardoes; Ja nogal! Vooral omdat ze wel eet als ik haar brokje voor brokje 'voer', maar zodra ik het bakje met hetzelfde voer voor dr neus zet loopt ze weg.. :\ De methode die jij voorstelt heb ik ook geprobeerd.. Niet echt succes.
En van de anaalklieren heeft ze ook last gehad, nu eigenlijk niet meer maar ik had begrepen dat een trimmer ook de anaalklieren kan 'legen'.. Nu ben ik er hier nog niet 1 tegengekomen die dat doet.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:48

Hoe lang heb je het volgehouden?
Wij hadden het geluk dat onze hond nogal snel leert en dat hij het na een dag al door had, maar hardleerse honden zul je wel wat langer bezig zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:51

ja hoor rodi is ook goed..wel de complete voedingen geven :)

en een hond dwingen te laten eten door uithongering terwijl er ander voer is wat ze wel graag eten ( plus wat dan ook nog eens 100 x gezonder en natuurlijker aan voedingsbehoefte is),zou echt niet mijn manier zijn...zou het vreselijk vinden als ik dieren zo moet dwingen iets te eten wat ze echt niet graag willen eten :\

maar goed,voor 6 honden liggen hier ook 6 verschillende soorten voer in de vriezer,voor elk wat wils :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:56

kimmie261 schreef:
ja hoor rodi is ook goed..wel de complete voedingen geven :)

en een hond dwingen te laten eten door uithongering terwijl er ander voer is wat ze wel graag eten ( plus wat dan ook nog eens 100 x gezonder en natuurlijker aan voedingsbehoefte is),zou echt niet mijn manier zijn...zou het vreselijk vinden als ik dieren zo moet dwingen iets te eten wat ze echt niet graag willen eten :\

maar goed,voor 6 honden liggen hier ook 6 verschillende soorten voer in de vriezer,voor elk wat wils :D

In mijn ogen is deze hond gewoon stront verwend. Zelf denk ik dat hij daarom zo moeilijk eet. (Want als de TS de hond letterlijk voert eet ze het wel op.) Vaste periodes dat het eten beschikbaar is kan helpen dat de hond weer gewoon gaat eten.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 23:58

@annepaardoes; Toch wel een goede 3 weken. Maar ik merkte gewoon dat t em niet werd. Ze at wel, maar niet van harte. Dit was met Royal Canin voer die ze voorheen ook kreeg. Toen ben ik op zoek gegaan naar merken die ze misschien wel normaal wegkreeg, tevergeefs. Toen ben ik wat gaan testen met blikvoer en vlees, dit at ze wel. Wellicht omdat het zacht is? Geen idee.. Heb ook niet echt het idee dat ze altijd makkelijk is geweest met voer. Ze is wel gewoon goed op gewicht en ziet er verder ook goed uit. Ik verwen haar absoluut niet, ben juist heel strikt, maar wil wel gewoon een dier wat fatsoenlijk eet. Wellicht is ze gewoon kieskeurig, wie zal het zeggen.
Moet er trouwens even bijzetten; Dat activitykleedje die je gemaakt hebt vind ik echt super :D
@Kimmie: ja ik heb de complete voeding. Dus alleen hierop zou het het wel gewoon moeten doen?

Ontzettend bedankt, dan ga ik vanaf nu maar gewoon op alleen vlees zetten :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 00:09

Ja dan houdt het op.
Moet ook zetten dat hier de KVV er heel goed in gaat. De hond is er dol op. Bij voeren carnibest. (Wisselen af met carnibest natuur en carnibest light, omdat natuur net wat te vet is, maar van volledig overstappen op light moeten we wel weer veel geven.)
(En dankje voor het compliment. Ik moet alleen nog even een moment vinden dat ik hem verder af ga maken :P )