Goudvissen eitjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goudvissen eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:34

Ik was vandaag de bak van mijn vissen aan het schoonmaken en opeens lagen er allemaal doorzichtige kleine bolletjes in de gootsteen. Heb ze in een apart klein kommetje met water gedaan maar de temperatuur is nogal veranderd tijdens deze verwisseling want ik heb hier geen ervaring mee!
Komen de eitjes nog wel uit nu? Heb ze nu in klein breed vaasje, heb geen pomp en ben ook niet van plan die speciaal hiervoor aan te schaffen.
Waar moet ik voorderest op letten?

Bedankt!

_Tara_

Re: Goudvissen eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:11

Weet je zeker dat 't goudvisseneitjes zijn en geen slakkeneitjes?

Ik denk zelf dat ze al een flinke klap hebben gehad door de verplaatsing naar het kleine kommetje... Daarnaast zullen ze toch echt wel een filter nodig hebben, in zo'n kommetje waar 't water in stil staat vervuilt 't water heel snel en dat zal de eitjes echt niet ten goede komen. Laat staan als ze dadelijk uitgekomen zijn.
Heb je er wel ook over nagedacht wat je met de vissen gaat doen, stel ze komen uit en het lukt om ze groot te brengen? Goudvissen (horen naar mijn mening overigens alleen in een vijver thuis) hebben toch een aquarium van zo'n 1.20 m nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:42

Als ze uitkomen ben ik van plan ze aan iemand te geven die er echt wat mee doet ( ze in vijver houdt of groot aquarium of wat dan ook ) of een winkel die er wat aan heeft. Ik ga op kamers dit jaar dus kan er niet meer voor zorgen. Heb alleen vissen en geen slakjes erbij dus het zijn zeker goudvis eitjes, ze zien er alleen doorzichtig uit en niet met een zwart puntje erin? Dus ik weet niet zeker of ze bevrucht zijn. En hoe zie je of ze gaan schimmelen want dat lees ik op internet maar er staat nergens hoe het eruit ziet.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:50

hoi ...vaak komt maar 20% van de eitjes uit in jou vaasje ...je kan het proberen lukt het niet dan niet ...
Maar idd stilstaant water enzo is niet echt bevordelijk voor eitjes , tis al een wonder dat je vissen zowiezo eitjes hebben laten gaan ...zo makkelijk kweeken goudvissen niet ..en dat wat hierboven gezegt wordt over dat ze een aqarium van 120 nodig hebben is een beetje gelul (sorry) hangt maar net van het type goudvis af en de hoeveelheid ..ik heb een 225 liter bak en heb er 8 inzitten ,maar die van mij zijn dan ook vrij aan de maat ..sluier en oranda door mekaar heen ..deze hebben wel licht filter en thermostaat ,maargoed heb ook een bak staan met gewoon koud water ..zonder lampen of thermostaat ..wel een pomp ..want dat vind ik toch wel een pre...goudvissen zijn rotzooi makers namelijk

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:59

ik heb dit ook al een aantal keren mee gemaakt...mijn sluierstaartvissen leggen regelmatig eieren. Ik heb het een aantal keer geprobeerd de eitjes apart te doen in een bak, anders eten de vissen het namelijk gewoon weer op. Alleen het stilstaande water deed geen goed, al snel kwam er een soort schimmel op de eitjes. Je merkt dat er een waas overheen komt en dan stopt het al. Wel moet je er een puntje in zien anders zijn de eitjes niet bevrucht door het mannetje. Van de 4x dat ik het geprobeerd heb is het 1x gelukt, van de honderde eitjes kwamen en maar een paar uit, uiteindelijk heeft niks het verleefd. Het koste veel energie, het is lastig hoor, en dierenwinkels gaven allemaal niet thuis want vissen die thuis worden gehouden leggen volgens hun geen eitjes.

Ik hoop dat het je lukt, probeer alleen je verwachtingspatroon laag te houden!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:01

Als stilstaand water zo slecht is, dan roer je toch gewoon een paar keer per dag door de bak heen.
Oke, sorry dat moest ik even zeggen :+
Ik zou het niet weten ts

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:01

vuurneon ik denk dat jij bv guppies etc bedoeld.....goudvissen leggen wel degelijk eitjes hoor

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:02

ja wou ook al zeggen hoe kom je daar nou bij dan ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:02

Ik zou de eitjes verwijderen, je hebt geen goede bak om ze groot te brengen dus kun je ze beter gewoon weghalen. Bovendien als de boel beschimmeld ben je ook niet blij.