Goudvissen eitjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goudvissen eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:34

Ik was vandaag de bak van mijn vissen aan het schoonmaken en opeens lagen er allemaal doorzichtige kleine bolletjes in de gootsteen. Heb ze in een apart klein kommetje met water gedaan maar de temperatuur is nogal veranderd tijdens deze verwisseling want ik heb hier geen ervaring mee!
Komen de eitjes nog wel uit nu? Heb ze nu in klein breed vaasje, heb geen pomp en ben ook niet van plan die speciaal hiervoor aan te schaffen.
Waar moet ik voorderest op letten?

Bedankt!

_Tara_

Re: Goudvissen eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:11

Weet je zeker dat 't goudvisseneitjes zijn en geen slakkeneitjes?

Ik denk zelf dat ze al een flinke klap hebben gehad door de verplaatsing naar het kleine kommetje... Daarnaast zullen ze toch echt wel een filter nodig hebben, in zo'n kommetje waar 't water in stil staat vervuilt 't water heel snel en dat zal de eitjes echt niet ten goede komen. Laat staan als ze dadelijk uitgekomen zijn.
Heb je er wel ook over nagedacht wat je met de vissen gaat doen, stel ze komen uit en het lukt om ze groot te brengen? Goudvissen (horen naar mijn mening overigens alleen in een vijver thuis) hebben toch een aquarium van zo'n 1.20 m nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:42

Als ze uitkomen ben ik van plan ze aan iemand te geven die er echt wat mee doet ( ze in vijver houdt of groot aquarium of wat dan ook ) of een winkel die er wat aan heeft. Ik ga op kamers dit jaar dus kan er niet meer voor zorgen. Heb alleen vissen en geen slakjes erbij dus het zijn zeker goudvis eitjes, ze zien er alleen doorzichtig uit en niet met een zwart puntje erin? Dus ik weet niet zeker of ze bevrucht zijn. En hoe zie je of ze gaan schimmelen want dat lees ik op internet maar er staat nergens hoe het eruit ziet.

lique