Hond kan niet alleen zin sinds:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Hond kan niet alleen zin sinds:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 20:52

Hij ook bij mij op de slaapkamer slaapt.

Mijn Border collie van 1 jaar. Slaapt sinds enkele weken los zonder bench en net als mijn Malthezer gewoon bij mij op de slaapkamer.

Eerder kon hij altijd alleen thuis zijn. Er waren geen problemen tot vandaag.
Ik was een paar uurtjes weg. Normaal was dat geen probleem. We hebben dat in het begin netjes opgebouwd.
Ik wert gebeld door de buurvrouw ( die er overigens zelf geen last van heeft, maar bang is voor de andere buren ) dat Shasta al uren aan het blaffen en janken is. De buurvrouw zegt dat hij dit al een tijdje doet.

Nu kom ik misschien met mijn menselijke theorie. Maar ik denk dat het misschien komt omdat hij in huis ten aller tijden bij mij kan zijn.
En dus thuis eigenlijk nooit alleen is. Dat hij daarom nu gaat janken als hij alleen is.

Voor die tijd sliep hij altijd met de bench in de woonkamer, en was hij dus ook snachts alleen.
Nu moet ik zeggen dat hij de laatste week behoorlijk is gaan puberen. Maar dat mag geen excuus zijn.

Het is wel duidelijk dat we weer van voor af aan weer moeten beginnen.
Dus het is mijn bedoeling de bench ( die overigens al weer staat ) weer neer te zetten en hem snachts maar weer in de bench in de woonkamer moet doen.

Maar nu mijn vraag. Is mijn theorie misschien mogelijk? Kan hij niet meer goed alleen zijn omdat hij als ik thuis ben altijd bij me kan zijn?

Deri

Re: Hond kan niet alleen zin sinds:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:09

Dat hoeft niet perse het probleem te zijn.
Gebruikte hij de bench ook overdag? dus ging hij er uit zichzelf inliggen om een dutje te gaan doen zonder ernaartoe gestuurt te zijn?
Kan goed zijn dat hij zijn veilige plekje kwijt is, en daardoor is gaan plakken en verlatingsangst heeft ontwikkeld.

Verder het plakgedrag ontmoedigen, dus wegsturen als hij je achternaloopt als je naar de wc gaat etc.
Het alleen thuiszijn weer rustig opbouwen. etc

Punz

Re: Hond kan niet alleen zin sinds:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:12

Je theorie zou goed kunnen kloppen, en ik zou hem er zeker aan wennen dat hij niet steeds bij je in de buurt kan zijn als je thuis bent. Wat ook een reden zou kunnen zijn ( je hebt het over een "hij") dat zijn hormonen op beginnen te spelen en er mogelijk een loopse teef in de buurt is??

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:13

Nee hij ging er eigenlijk niet in liggen. Daarom heb ik hem ook weg gehaald. Nadat ik hem los lied snachts. en hij er eigenlijk nooit meer in lag.
Hij heeft geen hekel aan de bench. dat gelukkig niet. :D

Dat achterna lopen doet hij wel heel erg veel. Dat doet mijn Malthezer ook. Ik heb dat nooit weg gestuurd. Misschien mijn eigen fout. En idd de deur dicht doen bij naar de wc gaan.
Ik liet altijd een kiertje open. Niet omdat ik het zielig vond. Maar meer omdat ik het gezellig vond dat ze er ook waren. Deur dicht doen dus. ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:15

riagr schreef:
Je theorie zou goed kunnen kloppen, en ik zou hem er zeker aan wennen dat hij niet steeds bij je in de buurt kan zijn als je thuis bent. Wat ook een reden zou kunnen zijn ( je hebt het over een "hij") dat zijn hormonen op beginnen te spelen en er mogelijk een loopse teef in de buurt is??

Hier in de buurt geen teven. Alleen reutjes. Hij is trouwens goed 2 weken geleden gecastreerd.

Ik ben duidelijk te vroeg begonnen met hem niet meer in de bench te doen. En hem zelf de keus laten hebben.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:16

misschien dat hij nu zijn bench weg is wel zijn veilige plekje kwijt is als jij weg bent. wat doet hij als je de bench terug zit en dan weg bent ?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:21

__SavannaH__ schreef:
misschien dat hij nu zijn bench weg is wel zijn veilige plekje kwijt is als jij weg bent. wat doet hij als je de bench terug zit en dan weg bent ?

Geen idee. dat zie ik niet. Maar hij gaat er iig niet in liggen. Dat doet hij nu al niet nu de bench hier naast me staat.
Hij rend steeds naar de slaapkamer als ik naar hem kijk.
Ik denk dat hij wel de bui voelt hangen. Hij legt vast een link van: bench daar moet ik in.
Hij zou wel niet willen. Want hij heeft van de vrijheid geproeft.

Ik heb hem al een paar keer een koekje gegeven in de bench met deurtje open. En hij word al iets rustiger. En mijn malthezer ligt er ook gewoon in te slapen.