onze pup is heel erg aan het hijgen de afgelopen 2a 3 uur we weten niet zo goed wat we hier mee moeten ? ze heeft genoeg water iemand een idee wat het is en wat we kunnen doen ?
Heel goed dat je de DA belt. Gaat het om de hond uit je profiel? Lang harige duitse herder? Gedrag nooit eerder gezien? Hoe oud is de pup?
Gezondheidsproblemen eerst uit sluiten, maar mijn ervaring is dat honden met zulke vacht structuur een huiskamer echt te warm vinden. Onze duitse herders (lang en kort harig) geven stuk voor stuk de voorkeur aan buiten zijn, zelfs in de winter. 20 graden is voor hun echt te warm en ook dan gaan ze flink hijgen. Deze honden hebben vanzelfsprekend geen verhoging, dus dat de DA gebelt wordt is in dit geval wel verstandig.
Likt ze ook veel aan de bek? Dan zijn ze misselijk (wat ook gepaard gaat met hijgen) maar kan zoveel zijn voor de rest, vergroot hart, slechte longen etc. dat weet je niet als het niet onderzocht wordt.
dierenfan
Geplaatst: 23-04-12 21:29
dat het binnen 20 graden is maakt niet zo uit dat zou moeten kunnen. Echter is het 20 graden en ligt ze op fleeze of ander dik kussen, vloerbedekking, vloerverwarming of koude tegels, beton e.d.
Zolang het normaal hijgen is en de lichaamstemp. goed is zou ik me zelf niet zo snel druk maken. Echter als het buitensporig is en je hebt geen idee waarom dan zou ik perce langs de DA willen want die kan nooit door de telefoon zeggen hoe mijn hond is.
Ik zou niet gelijk aan allerlei afwijkingen denken als dit de eerste keer is en het nooit eerder gebeurd is en nooit wat opgehvallen is. Meestal komen hartafwijkingen e.d. niet opeens maar geleidelijk. Hond is snel moe e.d.
Zeg ook niet dat het iets inwendigs moet zijn inderdaad, maar hou er rekening mee dat het zou kunnen. Wat het heel misschien zou kunnen zijn, groei pijnen. Maar volgens mij gaan ze daar niet erg van hijgen (?) Mijn hond heeft geen groeipijn gehad dus geen ervaring mee.
moeders is nu uit met haar, ik krijg haar niet te pakken ze is boos op mij had haar getempt namelijk en dat vind ze niet zo fijn , ze werd net al wat rustiger , dus misschien is het wel stress?
briitje
Geplaatst: 23-04-12 21:35
Als dr temperatuur goed is en ze hijgt niet overdreven zou ik heus niet gelijk naar de DA gaan. Je hoeft heus niet gelijk naar een DA voor elk wissewasje (wat heel bokt altijd aanraad). Gewoon even aankijken
IK blijf het ongelofelijk vinden dat de DA er niet naar wil kijken. Misschien heeft je pup wel een longontsteking? Kun jij voor de rest van je leven jezelf in de spiegel bekijken als er wel wat met de pup is, en jij niet hebt durven optreden tegen het advies van de DA, of de kwaadheid van je moeder?
Gezien het feit dat er tussen gisteren en vandaag een aantal uren zitten, hoeft het bij lange na geen dramaqueen verslag te zijn.
De tijd zal het leren. Als puppy het overleeft, zal iedereen zeggen dat ze zich onnodig zorgen heeft gemaakt en het allemaal nog wel meeviel.
Als puppy het niet overleeft, zal iedereen roepen dat ze het allemaal hebben aan zien komen en de ts de schuld geven dat ze dit allang hebben zien aankomen en waarom ze niet eerder heeft gereageerd.
Wat je ook gaat doen, je doet het nooit goed. In ogen van de medebokkers.....
Ehm, de dramaqueen opmerking sloeg op jouw post Cassidy, niet op de TS...
Cassidy
Geplaatst: 24-04-12 02:16
Of ik een dramaqueen ben, zal afhangen van het resultaat. Als er niet op tijd en afdoende ingegrepen is, dan zal ts voor de rest van haar leven zitten met de vraag: "wat als...."en "had ik maar..." En als ik echt mateloos heb overdreven, dan neem ik de blaam maar al te graag op me. Want dan weet ik dat er wel op tijd een DA is bijgehaald en het dier door overmatige bezorgdheid misschien wel een keer teveel de DA heeft gezien (en uiteindelijk kost dat geld, maar wat geeft het, wie ben jij om te bepalen wat voor prijs op een leven wordt gezet), ipv een keer te weinig, ipv dat een dier het leven laat omdat "mensen het nog even wilden aankijken? "