hij is eerst wezen kijken bij wat oudere honden bij het asiel etc. maar dat was allemaal niets. toen zijn ze toch een pup wezen halen: Rex
dat is alweer bijna een jaar geleden.
vanaf het begin was rex erg blij als er iemand kwam, maar opzich nog best verlegen. hij werd steeds minder verlegen, en totaal geopserbeert door alles wat je maar in je handen pakt. hij ziet alles als speelgoed. ik moet regelmatig mijn borstels uit de bak opgraven(als ik even niet goed oplet heeft ie er weer een), en ik moet echt streng zijn als hij het gene wat ik in mijn handen heb wil.
vorige week had de eigenaar nieuw kuilgras, en dan moet ik het altijd keuren. dus ik pak een hand gras en mee heeft rex het weer afgepakt.
Hij bedoelt het niet kwaad, maar het wordt behoorlijk irritant.
Hij luistert vrij goed naar mij, ik kan hem laten zitten, en laten komen. heb ook een beetje met hem geklikkert.
Ook de paarden ziet die als speelgoed, hij vind het maar al te leuk, om erachteraan te komen als ik aan het rijden ben. van de eigenaar moet ik hem dan achter het poortje doen, ik was zaterdag aan het rijden, en nu kan die dus het poortje open maken. komt in volle vaart achter ons aan, en gaat naar mijn paard lopen blaffen/staart bijten. ik ben afgestapt, hond gepakt, en weer achter het poortje gezet. 10 minuten later had die weer het poortje open, dit keer heb ik hem echt heel boos toegesproken. toen leek die het opzich ook wel begrepen te hebben. toen ben ik maar gaan uitstappen, want ik vond het voor het paard ook niet meer leuk.(die was wel echt super braaf, blijft op comando stil staan, dus als ik afstap verzet ze geen stap meer tot ik het zeg, was echt heel trots haha).
maar ik vind het niets, het is gewoon een hoop stress voor het paard dat er elk moment een hond aan kan komen rennen om haar in der staart te bijten.
dus: hoe leren jullie dat paard en ruiter geen speelgoed zijn om te achtervolgen?
ik kan hem wel aan de ketting leggen, of de poort beter vastbinden, maar daar is het probleem niet mee opgelost.
ik zat er zelf aan te denken om hem in de bak vast te binden, zodat ik hem kan straffen als het moet, en kan belonen als hij braaf is. het paard is heel braaf laat zich echt niet van de wijs brengen. maarja ik kan niet rijden zolang Rex het als speelgoed ziet, want hij vind het gewoon leuk, hoe harder ik ga hoe beter
.
) is Rex?