Onze Dino is aangevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Onze Dino is aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 12:51

Hallo allemaal,

Ik was eigenlijk niet van plan dit op bokt te gaan zetten, maar ik heb het gevoel dat ik het van me af moet schrijven. Dus plaats ik toch even een verhaaltje. Het gaat om ons hondje Dino. Het is een Jack Russel teefje van ruim twee jaar.

Het was afgelopen zaterdag om 22:00 's avonds. We waren bij mijn schoonouders, en gingen net weg. Ik stond op de oprit bij de auto en deed het achterportier open om ons hondje in de auto te zetten. Plotseling hoor ik mijn vriend roepen: 'Vlug til die hond op!!' Ik snapte niet waar de paniek vandaan kwam, en opeens was ie er. Er sprong een hond (stefford) boven op Dino, ik griste haar van de grond en gooi haar de auto in, maar ik was niet snel genoeg. De Stefford sprong achter haar aan de auto in bovenop haar. Hij grijpt haar in de nek, ik sleur die hond aan de achterpoten de auto uit, en toen begon het gevecht. Hij liet haar niet meer los, ze piepte en gilde vreselijk. Ik zag bloed, en dacht maar één ding, zolang ze nog piept leeft ze nog. Inmiddels waren het baasje van de hond en mijn vriend bezig zijn bek open te krijgen maar het lukte niet. We hebben die hond helemaal verrot getrapt maar hij liet niet los. Ik stond echt doodsangst uit voor Dino, het was echt afschuwelijk! Uiteindelijk heeft die jongen de luchtpijp van zijn hond dichtgeknepen en zijn hand op de neus gehouden. Toen liet ie los. We zijn onmiddellijk met Dino naar de dierenarts gereden, en GODZIJDANK heeft ze (achteraf bleek het een teef te zijn geweest) niet goed gebeten. Dino heeft één diepe bijwond in de hals en verder wat schaafwonden. Mijn vriend heeft bijtwonden in zijn hand, maar mankeert verder niet veel. Nadat we bij de dierenarts zijn geweest zijn we naar de eerste hulp gereden voor een tetanusprik en de nodige verzorging.

Achteraf vertelde de eigenaar dat zijn hond zoiets nooit eerder heeft gedaan. Ze liep los en kwam vanuit het niets op Dino afgestormd. Hij vertelde dat hij zeer teleurgesteld was in de hond en dat hij zou nadenken hoe het verder moet. We spreken komend weekend even af om de zaken te regelen, zoals de rekening van de dierenarts.

Met Dino gaat het nu gelukkig goed. De wond bloedde gisteren wel maar volgens de dierenarts hoefde het niet gehecht te worden omdat nu het vuil er goed uit kan. Verder heeft ze pijnstilling en antibiotica. De wond heeft vanaf gisteravond tot en met nu niet meer gebloed. Ze eet goed, ontlasting en urine zijn ook goed. Al met al is er dus nog goed vanaf gekomen. Ook op andere honden reageert ze tot nu toe goed, niet anders dan normaal.

Met mij gaat het nog niet helemaal goed, ik denk dat het gewoon beetje traumaverwerking is. Ik type dit met bibberende handen en kan nog niet goed vertellen wat er is gebeurd zonder meteen in tranen uit te barsten. Ik ben zo ontzettend blij dat ze er nog is!! Ben vannacht een aantal keren gaan kijken of ze nog wel ademde, ik kon toch niet slapen.

Dit verhaal zo schrijven lucht op, ik hoop dat er meer mensen zijn die hun ervaringen willen delen.

Tot slot wil ik nog even aangeven dat ik hier liever geen discussie wil over de stafford.

Bedankt voor het lezen van dit verhaal.

joyce83

Re: Onze Dino is aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:09

Jeetje wat een vervelende ervaring. Hopenlijk blijft het voor je hondje mee vallen en blijft de pijn weg.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:12

pfoe heftig,
hopelijk komt het allemaal tot rust.

en ook eerlijk dat de eigenaar van de andere hond wel gewoon nog komt om het in orde te maken,
ook dat hoor je helaas anders

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:12

Wat een nare ervaring, zowel voor jullie als voor dino! Wel fijn dat de eigenaar van de stafford zo reageert. Gelukkig is het nog goed afgelopen voor Dino. Ik hoop dat bij jou de schrik en angst snel zal zakken zodat je het tzt niet op je hondje overdraagt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:15

vreemde reactie van die hond om er gewoon op te duiken en aan te vallen.
Zonder signalen vooraf,grommen enzo....ik zou zeggen geschift beest,spoort niet.
sterkte met Dino!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:20

Poeh wat een vervelende ervaring...kan me voorstellen dat je zelf heel angstig bent nu, maar hoop wel dat je het redelijk snel een plekje kan geven en niet jouw angst gaat overdragen op je hondje.
Fijn dat de eigenaar van de andere hond meewerkt aan de verdere "afhandeling"

Veel beterschap voor Dino!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:25

Bah wat een nare ervaring.
Dit is niet oke natuurlijk. Vind dat de eigenaar ook goed reageert (als het waar is maar daar moet je dan wel van uit gaan natuurlijk).
Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, het is toch je lieve hondje.. vreselijk om mee te maken en om hem niet los te kunnen krijgen.
Misschien toch die kaakklem die je wel is hoort bij dit soort honden?

Ik hoop dat je kleine hondje er niets van overhoudt en heel veel sterkte hoor!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:27

Ja het waren ook gewoon fatsoenlijke mensen niet van die aso's zeg maar.
@ geerke, ik snap het ook niet, het was ook niet zo dat we ze tijdens een wandeling tegen kwamen ofzo. Mijn vriend zag die hond aan komen stormen en voelde al nattigheid. Ik heb hem niet eens gezien opeens was ie dr.

Ik probeer tegenover Dino ook zo normaal mogelijk te doen, maar het was zo beangstigend, voor je gevoel wordt je hond gewoon voor je ogen aan stukken gescheurd.

Mijn vriend zei idd ook al dat deze hond geen kaakklem had. Verder hebben we kennissen die ook een stafford hebben maar doen hem standaard uit voorzorg een muilkorf om als ie los loopt.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:33

Ppfff,wat een schrik moet het geweest zijn voor jullie zeg,ik schrik al bij het lezen van je verhaal alleen al. Heel veel sterkte met je hondje en jij natuurlijk ook. Niet niks om zoiets beangstigends mee te maken.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:34

Arme Dino, en wat moet jij vreselijk geschrokken zijn zeg. Kan me voorstellen dat je dat echt even moet verwerken.

Ik vind het soort hond icm dit gedrag een gevaar voor z'n omgeving. Haar baasje moet zich ook rot geschrokken zijn. Fijn dat jullie dit in ieder geval netjes kunnen regelen. Ik denk dat een hoop mensen van schrik anders zouden reageren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:39

Elke hond icm dit gedrag is gevaarlijk.
TS geeft aan geen kritiek op het ras te geven :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:41

Nog geluk bij een 'ongeluk'.
Wordt dus veel knuffelen met Dino :j

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:42

Jeetje, wat schrikken.
Hopelijk knapt je hond snel op!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:45

Hee Barbara, jij hier!
Bah, arme Dino :(:) Hoop echt dat ze er niks aan over houdt (zowel fysiek als mentaal)!
Dat jij er een enorme klap van hebt gekregen is ook niet verwonderlijk natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen hoe verschrikkelijke het moet zijn om zoiets mee te maken, je eigen hondje voor je neus aangevallen te zien worden.
Veel sterkte met het verwerken en knuf aan Dino!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:48

Hoi Sabine!
Ja idd, het echt vreselijk om te zien je denkt echt meteen het ergste. Gelukkig gaat het tot nog toe goed met haar, ze is erg moe slaapt veel. Maar dat is dan weer goed voor de genezing denk ik.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:49

TS :(:) ik heb helaas een aantal weken geleden een zelfde eravring gehad.

Mijn hond (reu) werd uit het niets ook aangevallen door een andere hond (ook reu), uit schrik heb ik mijn hond opgetild ( wat achteraf misschien zijn redding was geweest.) Andere hond wilde ook niet loslaten..
Mijn hond heeft zich uit paniek afgeweerd op mijn handen en de andere hond vervolgens ook omdat ik hem van mijn hond heb afgeslagen.

Ik wil je de tip geven het afhandelen met de andere persoon niet te lang laten liggen, de andere partij bij ons was ook heel mee werkend op dat moment maar op het moment dat ik bij hem voor de deur stond met de nota was hij helemaal niet meewerkend... Daarnaast vergeet als je de persoon aanspreekt ook niet de ziektekosten van je man te declareren.. Ik kreeg namelijk de nota van de ziektekosten verzekeraar voor mijn neus doordat mijn eigen risico niet op was.. En dat was niet grappig..

Wij zijn inmiddels een paar weken verder en bij de hond is alles netjes dicht gegroeid en zelf komt er alweer wat haar terug. Maar mijn handen zijn helaas nog niet genezen.

Onze hond is helaas wel wat agressiever geworden tegen andere honden, de hond waardoor hij heeft gebeten specifiek wil hij ook abosluut niet meer zien :=

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:52

Nou wij hebben in eerste instantie gezegd geen aangifte te doen, mits zij netjes meewerken. Als ze dat niet doen, dan doen wij aangifte, we hebben genoeg getuigen aangezien alle buren op het lawaai afkwamen. Zij zijn wettelijk aansprakelijk voor hun dier. Maar goed we zien aankomend weekend wel hoe het verder gaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:53

wat moet dat schikken zijn zeg :(:) Heel fijn dat de eigenaar van die andere hond zo goed meewerkt! Soms heb je er wel eens mensen tussen zitten... 8)7 Wat betreft kaakklem, dat bestaat niet, dat is een fabeltje :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:56

Het is inderdaad traumatisch om je hond zo aangevallen te zien worden en je krijgt ze niet uit elkaar. Wij hebben zelf twee honden gehad waarbij het soms goed mis ging. Het enige wat bij onze hond hielp was haar tussen de achterpoten grijpen en knijpen of de tuinslang in de bek duwen ( die heb je niet altijd bij de hand:+). Ik kreeg ooit de tip om een stok in de anus te duwen, maar dat ging me toch echt te ver. Tussen de poten grijpen was genoeg. Ze liet dan meteen los en dan kon je snel de hond naar je toe trekken. Maar toch...zelfs als we snel konden ingrijpen zaten we met zijn allen na te shaken.

En over kaakklem...werd hier niet mee bedoelt dat de kaak op slot schiet? De kaak klemt zeg maar. Een kaakklem bestaat niet. Voor honden die snel aanvallen is een muilkorf nog wel en optie.

IMJ

Dat idee had ik ook al Lifaya! Fijn dat je dat nog is duidelijk maakt. Geloof wel dat ze een vaste beet hebben.. maar goed, dat heeft de mijne ook wel..
Dattie op slot schiet zou wel goed kunnen.

CrazyCat

Jemig ik kan me voorstellen dat je je helemaal kapot schrikt en denkt dat het laatste uur geslagen heeft.
Fijn dat Dino er relatief goed vanaf is gekomen en dat de eigenaar van de stef er ook zo netjes mee omgaat.

Zo is onze vorige hond als pup keihard gebeten door een andere hond en die eigenaar (geen aso, maar juist kouwe kak) liep gewoon door, deed niets aan zijn hond en bleef ook niet staan toen ik tegen hem sprak. Dan heb je naast de schrik ook nog enorme boosheid die je moet verwerken. Kan er nu jaren later nog kwaad om worden.

__YSB__

Ik heb zo'n hond. Die aanvalt zonder grommen. Ik laat hem daarin tegen nooit los lopen en hij heeft ten alle tijden een muilkorf om.
Die hond heeft een kaakklem, dus kon niet los laten. (volgende keer aan de achterbenen vast houden en niet los laten, na de verzuring in de kaak spieren(kaakklem) laat hij los. Door het trappen en schoppen maak je de hond alleen nog feller.)
Aangifte kan je doen, maar wacht idd af wat er gaat gebeuren.
Altijd jammer als een 'gevaarlijke'hond zijn naam waar maakt.
Veel sterkte met je hondje!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:58

Jeetje, wat een nachtmerrie zeg...
Ik hoop dat je hondje weer volledig hersteld.

En ik hoop dat het ook allemaal goed lukt met de afhandeling van de hele kwestie.

Hopelijk zijn de mensen van de stafford ook hard genoeg geschrokken om de hond voortaan gewoon netjes aan te lijnen en na dit voorval ook altijd te muilkorven als hij naar buiten gaat.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:03

Die insteekt hadden wij ook, de persoon in kwestie bij ons wilde alleen niet mijn ziektekosten betalen en ook niet de kosten van het consult...Aangezien hij dit zelf niet zou moeten betalen bij zijn DA.. :x

Smoesje was uiteindelijk dat hij niet voldoende geld had en uiteindelijk dat zijn hond ook was gebeten door mijn hond _-:(

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:08

Vervelende ervaring zeg.

Wel fijn dat die eigenaar van die hond al zo meewerkt. :)

Het is ook echt niet gek dat jij ook helemaal van streek bent. Het is toch je beestje die daar word aangevallen en die zo ontzettend piept.