Hondje opeens niet meer zindelijk..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Hondje opeens niet meer zindelijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:16

Sinds een krappe 2 weken plast en poept één van mijn hondjes (ik heb de verdachte al in mijn hoofd, ze heeft alleen nog niet bekent :+ ) 's nachts ineens weer in de gang. Ze worden samen 's avonds laat uitgelaten en 's morgens rond half 8 weer. Ze is zowat een jaar zindelijk geweest, toen ze pup was heeft ze het heel snel geleerd en eigenlijk nooit meer ongelukjes gehad. Ook zaterdag toen mijn ouders en ik op wedstrijd waren ('s morgens vroeg weggegaan en begin van de middag weer terug) lag er een keurig drolletje, nu op de slaapkamer van mijn ouders. Ze doet het dus alleen als wij allemaal wegzijn of 's nachts. Zaterdagnacht kwam ik om half 3 thuis en toen heb ik ze beide in de tuin gelaten, toen lag er zondagochtend niks.

Doordat ze het alleen doet als ze alleen thuis zijn, denk ik een beetje dat het een vorm van protest oid is in plaats van iets lichamelijks; ze kán het prima ophouden namelijk, als wij thuis zijn. Ik moet wel zeggen dat mijn beide honden de laatste tijd meer drinken dan normaal, maarja, daar ga je niet van poepen.. :+

Wat kan ik hieraan doen? Bezoekje aan de dierenarts om lichamelijke oorzaken uit te sluiten? Bij ze in de mand gaan slapen 's nachts? :D

Elma_

Re: Hondje opeens niet meer zindelijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:19

Hoe oud is ze en hoelang is ze nu zindelijk?
Mijn hond heeft toen ze 6 maanden was ook ineens zon terugval gehad. Heb er geen aandacht aan geschonken, niet op dr donder gegeven en na een paar weken was ze weer helemaal zindelijk.
hoelaat loop je savonds de laatste en smorgens de eerste?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:22

Ze is nu 1 jaar (4 maart). Hoelaat ze 's avonds uitgaan verschilt, meestal rond half 11 ongeveer.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:26

Mijn hondje had na een jaar of anderhalf ook opeens weer ongelukjes, die bleek een blaasontsteking te hebben. Prostest lijkt me sterk hoor, denk niet dat honden zo doordenken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:27

Maar waarom doet ze het dan alleen als wij niet thuis zijn?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:28

Als het na een jaar ineens gebeurt zou ik toch idd de DA even opzoeken om een blaasontsteking ed. uit te sluiten. Ruikt het ook anders?

Omdat ze weet dat het niet ''mag'' en niet de bedoeling is. Mijn hond deed het ook alleen als ik weg was. Als ik erbij was durfde ze dat niet terwijl ik haar nooit een x op dr donder heb gegeven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:30

Ik wil best de DA ff bellen hoor, alleen gaat het dus ook om poepen en dat heeft niets met de blaas te maken lijkt me. Mijn andere hondje heeft vorig jaar een blaasontsteking gehad en dat ging toch wel anders, die deed mini plasjes als we uitgingen, die is nooit teruggevallen in niet -zindelijk zijn :n

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:31

Beetje last van verlatings angst misschien ?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:32

Zo opeens?
Sorry voor mijn vragen steeds maar ik vind het gewoon gek dat ze zo ineens niet meer zindelijk is als wij wegzijn :+

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:34

Nouja opeens.. Is er iets verandert in haar thuissituatie? In de roedel? is er gestreden om de rang orde onlangs?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:40

:n Echt niets verandert. Het zou nog kunnen zijn dat het haar hormonen zijn, de oudste is net loops geweest en ik zag de kleinste (de verdachte :+ ) van de week een paar keer tegen haar oprijden. Misschien dat ze dominant wil zijn maar de oudste staat dit niet toe?
Hmm als ik dat zo zeg moet ik eerder de honden psych inschakelen dan de dierenarts _O-

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:43

Lastig beoordelen maar er zit wel een waarheid in wat je zegt :P
Poepen lijkt me niet iets wat uit dominantie gebeurt. Een reu wilt nog weleens zijn poot optillen maar het is een teefje die gewoon plast en poept.

Maar de DA kan je wel veel vertellen over hormonaal gedrag oa. Dus zou toch eens contact met hem opnemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:29

poepen bij alleen zijn is vaak van stress. Goed terug denken. De eerste keer dat ze het gedaan heeft of de laatste keer dat ze het niet gedaan heeft. Heeft het toen ge onweerd o.i.d.? Kan zijn dat ze ergens van geschrokken is in elk geval en nu het vertrouwen kwijt is. Zou ze weer opsluiten in een wat kleinere ruimte als je die hebt of in een bench of geef ze in elk geval de mgoelijkheid om bijv. in een overdekte bench te schuilen. Verder zou ik een webcam aan zetten om te kijken wat ze allemaal doet als jullie weg zijn. Dus onrustig gaan lopen, janken, blaffen o.i.d.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:44

Vergeten te zeggen, 't is wel een slopertje. Pakjes zakdoeken, papiertjes, kranten e.d. zijn niet veilig voor haar, maar weer alléén als de hondjes alleen zijn.

Ze gaat ook vrijwel altijd weer naar boven (ook sinds kort weer) als ze alleen thuis zijn.