Mijn hond zakt tijdelijk door haar heupen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kinge

Mijn hond zakt tijdelijk door haar heupen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:31

Hallo,

Ik was vanmiddag even met mijn 2 labradors te wandelen in het bos.
Lana een labrador van 1 jaar was druk aan het spelen en had nergens last van.
Toen viel me ineens op dat ze wat raar liep van achter.
Ik heb haar toen naar me toe geroepen en toen ze voor me stond zakte ze helemaal weg met haar heupen. Ze kon ze niet meer onder controle houden.
Ik heb dr even laten zitten en wou haar daarna weer laten lopen. Maar ze had opeens nog minder controle over haar heupen.
Dus ik heb haar maar weer laten zitten en even iemand gebeld.
Ong 5 min later toch maar weer laten lopen en toen was het opeens goed.
En ik ben helemaal naar de auto gelopen zonder problemen..
Ze toonde ook geen pijn ofzo.
Wat zou dit geweest kunnen zijn?
Ik ben wel erg geschrokken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:39

Hai,

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Onze hond (kruising [***] [***] met ?) kreeg dit ook, maar toen was al een jaar of 12. Bleek gewoon een verslapping van de spieren te zijn. Met een soort anabole injecties heeft ze het tot haar 16 jaar goed volgehouden. Heb wel foto's laten maken van rug en heupen, maar daar was gelukkig niets op te zien. Echt ouderdom dus.

Bij jouw jonge hond denk ik als eerste aan HD (heupdysplasie). Heupdysplasie bij de hond is een erfelijke aandoening die onder meer bij de Duitse [***] voorkomt, waarbij spontaan letsels rond de heupkop en het heupgewricht ontstaan.

Ik zou je hond voor de zekerheid even bij de dierenarts laten onderzoeken. HD kan erg pijnlijk zijn (worden).

NZ92

Re: Mijn hond zakt tijdelijk door haar heupen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:05

Had ze geen diarree of koorts? Onze hond is ook eens door haar heupen gezakt om dat ze ernstige diarree had door uitdroging.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:11

Dit klinkt als een probleem in de lage rug.
Ik zou wel even naar de dierenarts gaan voor onderzoek......

Succes!

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:16

Klinkt misschien raar maar als het een niet-gesteriliseerde teef is moet je eventueel ook een beginnende baarmoederontsteking denken.
Temperaturen en bij twijfel of terugkerende klachten zeker dierenarts om raad vragen.
Sterkte!

kinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:14

Ze heeft geen diaree en ze is goed fit en eet goed.
Ze springt ook gewoon weer op enz..

Ik heb zelf aan zitten denken aan een knelling ofzo? ze heeft wel flink lopen vliegen en spelen voor die tijd.
Ik ga morgen weer even met haar weg. op de fiets denk ik en dan even kijken hoe het gaat.
Als het weer terug komt ga ik bij de DA langs!
En als ze niet fit is/diaree krijgt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:39

Zou ze raar gedraaid kunnen hebben of gevallen kunnen zijn in het fanatisme?
De hond van een kennis is tijdens het spelen raar gedraaid en op de kont gevallen en had daarbij de basis van de staart gekneusd.
Daarbij zakte ze ook door de achterpoten.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:49

Wobbler?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:20

wobbler bij een lab zou ik niet snel aan denken. Zelf zou ik wel zekerheid willen hebben. Dus zou rontgenfoto's laten maken van ellebogen, rug en heupen. Immers het kan uit de heupen komen dat ze weg zakt, kan zijn dat ze rug problemen heeft en daardoor andere houding aan nam waardoor de spieren in achterpoten overbelast werden en verkrampten maar kan net zo goed zijn dat de ellebogen niet in orde zijn waardoor ze meer druk op haar rug zet en dat weer door speelt op de achterpoten.

Met mijn hond ooit de fout gemaakt dat niet allemaal tegelijk te doen. Die is nu diverse keren onder narcose gemoeten. Andere hond gelijk alles laten doen en die bleek en rug en heup problemen te hebben. Terwijl hij alleen klachten heeft met het dragen van een halsband om de nek. Niemand die dus dacht aan rug en heup maar wel aan nek klachten.

Gelijk alles laten onderzoeken met bloedonderzoek zou ik ook doen als de rontgenfoto's in orde zijn.

Overigens, rontgenfoto's niet laten doen door een dierenarts. Zie een dierenarts als een huisarts. Ga met dit soort problemen naar een orthopeed dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Ik ging wel naar een DA en mijn hond had volgens hun 1 schouder die niet in orde was. Een week later bij de orthopeed bleken de schouders wel in orde maar beide ellebogen niet. Oftewel: heeft me toen veel extra geld gekost en het was me hte allemaal zeker waard maar zou het nooit meer zo doen.

kinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 18:35

Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb.
Gister na het wandelen lag er allemaal bloed op de vloer.
Blijkt ze een flinke snee in het kussentje onder haar achter poot te hebben.
Zou dit de reden kunnen zijn dat ze door haar heupen zakte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:43

Dat zou zomaar kunnen. Mijn hond heeft eens een dikke doorn in een kussentje van haar achterpoot gehad en toen leek het ook minstens of haar poot "eraf" lag. Even goed schoonmaken en in de gaten houden. Als het een erg grote snee is dan misschien toch even naar de da. Je wilt immers niet dat het gaat ontsteken.

Hoop voor jou en je hond dat dit de "ellende" heeft veroorzaakt en dat het snel weer over is.

Succes!

Laat je nog even weten hoe het gaat?

kinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 18:56

[***] schreef:
Dat zou zomaar kunnen. Mijn hond heeft eens een dikke doorn in een kussentje van haar achterpoot gehad en toen leek het ook minstens of haar poot "eraf" lag. Even goed schoonmaken en in de gaten houden. Als het een erg grote snee is dan misschien toch even naar de da. Je wilt immers niet dat het gaat ontsteken.

Hoop voor jou en je hond dat dit de "ellende" heeft veroorzaakt en dat het snel weer over is.

Succes!

Laat je nog even weten hoe het gaat?

Ik houd het goed in de gaten.
Als we te wandel zijn geweest is het even open.
Maar nu is het wel weer dicht.
Ik hoop ook dat dit het was.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:01

Oei das vervelend.. Hopen dat het goed geneest.