Ik ben een beetje aan het kijken voor een geschikte hooiruif, wie heeft ervaring met deze hooiruif ?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik heb er een die erg goed werkt, ik zoek m even op.
Veel kleiner dan op de foto, konijn snapt het niet eens meteen want die balkjes zijn erg dik. Wel leuk om aan te knagen vinden ze.
Anoniem schreef:En deze: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... iven/67371 zat toevallig bij het konijnenhok, via Marktplaats gekocht, en is geen grandioos succes.Veel kleiner dan op de foto, konijn snapt het niet eens meteen want die balkjes zijn erg dik. Wel leuk om aan te knagen vinden ze.
Zit veel ruimte tussen de spijlen en volgens mij vinden ze het wel fijn dat ze lekker met hun neusjes op zoek kunnen gaan naar de lekkere stukjes. Zal wel minder geschikt zijn voor knaaggrage konijnen maar hier vinden ze de inhoud veel lekkerder om weg te eten als de ruif zelf
Voor binnen vind ik het ideaal, geen hooi meer wat aan de andere kant van de kooi op de grond valt. Buiten heb ik er sinds kort ook 1 hangen, wel even licht opgeschuurd en in de olie gezet en hoop dat dat ik er nog lang mee kan doen... Is nu iig beschermd tegen het weer nu zien of hij ook de tandjes van mevrouw gaat overleven.. Gaat goed tot nu toe maar mevrouw heeft al laten zien goed aan haar hok te kunnen knagen:P