Nieuwe Kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Nieuwe Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:10

Na de dood van mijn oranje vriendje in februari, hebben we nu weer een nieuwe kat in huis genomen. Een rood met wit POESJE van (helaas) nog maar 6 weekjes oud.
En voordat jullie allemaal als wilde paarden over jullie toetsenborden razen, ik wil het graag uitleggen hoe het zit.
De ''fokkers'' van Loulou stuurden ons een mail met de mededeling dat de moederpoes was overleden en ze niet het geld hadden om de kittens te onderhouden zoals zou moeten, ze zitten namelijk in de schuldsanering. Mijn moeder twijfelde geen moment en we zijn er meteen om gereden, toen we daar aan kwamen schrokken we ons dood. Van de nest van 5 was er al 1 overleden, ze zaten onder de vlooien graatmager zelfs voor een kitten en waarschijnlijk een wormenbuikje. Ook waren haar oogjes, neusje en vachtje helemaal vies ;(
We zijn meteen met haar langs onze dierenarts gereden, en die heeft ons een wormenkuurtje, vlooienshampoo en dergelijke meegegeven, Alles om haar verder gezond te maken. Ze lijkt amper gegroeid sinds de laatste keer dat ik haar zag, dat was met 2 weken, ik vind het zo jammer dat het zo is gelopen. Maar hopelijk kunnen we haar toch uit laten groeien tot een gezonde volwassen poes :)
We hebben hier een kat rond hobbelen, bitch dat het is maar goed het is in ieder geval een andere kat..

Anoniem

Re: Nieuwe Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:13

Goed dat jullie haar hebben meegenomen! :)
Heb je misschien foto's?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:59

Foto's zal ik morgen proberen te maken, hopelijk is dan mijn camera opgeladen :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 22:07

Hm we twijfelen nu of ze wel 6 weken is, of dat het geen 5 weken is... weet iemand hoe je dit kunt zien?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:10

Ahh arm klein ding, ik hoop dat het goed komt met haar.
De eerste vraag die in me op kwam: zijn de anderen ook ergens ondergebracht of wachten die nu op hetzelfde lot als het gestorven kitten?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 22:19

Nee de andere kittens zijn ook meteen opgehaald, die mensen kwamen op hetzelfde moment als ons aan zo ongeveer. Ik vind het alleen zo sneu, ze is nog zo inimini en ze piept enorm veel..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:20

O gelukkig maar dat de rest ook is opgehaald.
Ik kan je verder niet helpen met het grootbrengen van dit kitten, sorry.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:30

misschien kun je een foto plaatsen dat we mee kunnen kijken hoe oud we haar schatten

ik haal uit je verhaal dat je verder geen katten meer in huis hebt, is het een optie om nog een kat in huis te nemen zodat deze niet zo alleen is?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:42

ondervoeding kan je geen goede leeftijd geven dan geloven wat ze zeggen. Een normaal gezond kitten weegt 100 gram op 1 week 200 gram op 2 weken enz. maar ook dat is maar een ongeveer status. Wij hebben in de opvang een moederloos nestje helaas en 1 kitten daarvan is 3 weken en weegt 600 gram. Veel en veel teveel dus. Echter op zich neit uit verhouding maar gezien we ze hebben vanaf 2 dagen leeftijd weten we zeker dat ze maar zo oud zijn.

Succes hiermee, het is enorm moeilijk en je hebt kans dat door deze start je kitten veel problemen gaat krijgen echter dit is een geval van overmacht en geen geval van ik wil NU dat kitten als ik het zo lees. In het geval van onder de vlooien zitten en ondervoed/ziek zijn zal er niemand en geen opvang zijn die dit kitten bij een moeder poes of nestje erbij wil hebben als extra opvoeding voor het kitten. Het beste was geweest dat 1 iemand nu het hele nest genomen had zodat ze in elk geval nog met het hele nest opgevoed waren maar ik snap ook wel gezien het werk en de kosten dat het wel veel gevraagd is. Echter misschien voor de toekomst van de kittens had het wel beter geweest. Wie weet voor ooit een volgende keer of iemand die ook in zo'n situatie komt.
Oh lees dat je nog een andere kat hebt, die kan vast al wel mee helpen! Beter iets dan niets natuurlijk ;) en zelf consequent zijn en niets toe laten nu wat ze straks op volwassen leeftijd ook niet mag.

Let wel op! een kitten dat niet in orde is daar blijven de vlooien heel makkelijk op leven. Want als de bloedsomloop ook niet optimaal is en het kitten ook nog moet vechten tegen ziekte en ondervoeding dan werkt het anti vlo middel ook niet optimaal helaas. Geen idee welk mmiddel je gebruikt hebt?
Heeft de DA nog extra vitamines gespoten toevallig? (biodyl) ik zou namelijk ook bang zijn voor bloedarmoede als zo'n ondervoed kleintje vlooien heeft. Zou dus enorm letten op de kleur van de slijmvliezen. Dus kijk in het bekje naar tandvlees en druk het wat in. Dan moet het lichter worden en snel weer goed terug kleuren.

Verder zou ik vers vlees bij gaan voeren. lekker vocht in en goede voedingsstoffen en niet zoveel toevoegingen als in brok. Wij voeren onze kittens kittenmelk van Royal Canin (als ze geen moeder hebben) en daarna baby cat van RC en dan kitten van RC (kitten vanaf 8 weken leeftijd als ze het goed doen). Daarnaast krijgen ze dagelijks 2 á 3 eetlepels smuldier (vers vlees ligt in vriezer bij vele supermarkten) kip. Alleen de kip variant lusten ze graag. Dit is geen compleet voer maar wel heel gezond en voor kittens die aan meoten sterken een heel goed en gezond extra's om ze meer te laten eten. Samen met tonijn op waterbasis (bijv. bij de aldi te verkrijgen).

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:28

De dierenarts heeft volgens mij inderdaad vitamines ingespoten, al heb ik er niet op gelet want ik was meer bezig met de kitten aaien. In ieder geval krijgt ze nu speciaal kittenmelk. Een poeder dat we moeten oplossen in warm water en dan als het op kamertemperatuur is moeten we het voeren, ze krijgt ook speciaal zacht voer van de dierenarts en ze krijgt ook brokjes en dan ook de Baby Cat van royal canin. We hebben vandaag echt een hoopje gigantische spoelwormen ontdekt in haar ontlasting, echt ik kreeg er de kriebels van zo groot en dan in zo'n klein beestje. Ik neem aan dat dit het resultaat is van het ontwormen? In ieder geval wegen we haar elke dag en ze komt ongeveer 30 gram per dag aan. de 19e woog ze 343 gr, gister 370 en voor vandaag moet ik haar nog even wegen.

Ik hoop niet dat het erg is dat onze andere kat alleen maar naar haar blaast en dergelijke? En ja we zijn consequent, ze is dan wel een kitten maar er zijn regels. We krabben niet aan de bank, bijten niet in handen en dat soort dingen. Ze is wel netjes zindelijk, gaat zelf netjes op de bak en tot nu toe zijn er geen poepjes of plasjes in huis gedaan :)

Over 2 weken moesten we dacht ik terug op controle bij de dierenarts.

Afbeelding
Dit is madame'tje, ik heb de foto met mijn telefoon gemaakt dus niet helemaal ideale kwaliteit :')

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:36

Wat ontzettend schattig is ze <3 Succes met haar!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:18

Wat een droppie! Wij hebben nu 2 maanden ook een kitten in huis. De vorige eigenaren hadden hem ook gered.. hij was zelfs met 4 weken het nest uit gehaald.. ook ziek.. darmproblemen en niesziekte oa. Hij doet het nu gelukkig helemaal super! Dus er is hoop :) Ik hoop dat jullie nog superveel kunnen genieten samen!