Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 08:43

Ik moet dit even kwijt omdat ik niet meer weet hoe ik me nu moet opstellen.

Mijn moeder was vanmorgen gaan wandelen met de honden (ook die van mij). Djenna is dus loops... En de manege op mijn straat dat zijn echt gewoon *(%R*(%* mensen :) die NOOIT op hun honden letten en alleen maar reutjes hebben, dus tada daar was sjimmy weer. En ja hoor, daar ging Djenna. Ze rende weg me moeder erachter aangelopen en gaf het op. Kwam ze thuis kon ik ze dus gaan zoeken.

Ik richting die manege gereden en ja hoor, liepe ze daar wat te dollen.
Ik kan dus niet zien of ze gedekt is.
Ik ben gewoon zo boos dat:
1 mijn moeder gewoon weg gelopen is ondanks dat Djenna loops is.
2 die rottige mensen nooit eens op hun honden letten (terwijl de honden gewoon midden op de straat zitten...)
3 mijn moeder beweerd dat mijn hond nooit luisterd.
en een beetje dat me moeder me op me 'halve vrije dag van school' wakker maakt met me slaapgebrek.

Nu heb ik het echt gehad en ik maak met een slotje de flexlijn vast aan de halsband en niemand laat haar meer los behalve ik (want ik heb de andere riemen van djenna.)

Maarja dat is dus weer lekker. Heb ik weer eens geld gespaard, kan ik richting de dierenarts over weekje zoiets.
Ik wil dus echt geen Cattle Dog gekruist met Bernersenner..

Er komt nog net geen stoom uit mijn oren.

kohtje

Re: Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:45

Vandaag al naar de dierenarts voor een prik.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:46

Ja, ik kan me voorstellen dat je boos bent, dom van je moeder, dom van de manegemensen.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:47

Dat is vervelend. Kon/kan je hond nog niet gesterilliseerd worden dan? Of wilde je wel met haar gaan fokken?
Zou inderdaad maar je moeder op het hart drukken haar niet meer los te laten of anders voortaan zelf je hond uit te laten, dan weet je zeker dat het goed gaat!
En die honden van andere, tja... dat zul je nooit veranderen ben ik bang...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:51

Waarom zou je een hond nutteloos laten stereliseren?

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 08:51

Die mensen van de manege, zijn serieus zo laks. Vaker politie aan de deur geweest, maar ontkennen gewoon dat de honden van hun zijn.
Heb het ook een beetje gehad dat mijn moeder altijd loopt te zeggen dat djenna niet luister. Bij mij luisterd ze toch echt altijd, ja rent wel eens mee maar komt altijd terug vooral als ik begin te bulderen. :)

Ik zal eens bellen of ze tijd hebben vandaag.
Die berner heeft nog nooit gedekt dus laten we hopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:52

Dus terwijl jij lekker in je nest lag weg te rotten liet je moeder jouw hond uit? En vervolgens krijgt ze dus ook nog een grote bek toe omdat jouw hond niet luisterde? Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid. Als ze het volgens jou niet goed doet laat je haar toch lekker zelf uit? En dat ze loops is, is niet jouw moeders probleem. Dan had je je hond maar moeten laten helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:52

kohtje schreef:

Dat is niet nutteloos, een hond niet laten helpen kan veel gezondheidsklachten geven.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 08:54

ownwise schreef:
Dat is vervelend. Kon/kan je hond nog niet gesterilliseerd worden dan? Of wilde je wel met haar gaan fokken?
Zou inderdaad maar je moeder op het hart drukken haar niet meer los te laten of anders voortaan zelf je hond uit te laten, dan weet je zeker dat het goed gaat!
En die honden van andere, tja... dat zul je nooit veranderen ben ik bang...

Ik wilde haar dit jaar laten steriliseren sowieso alleen al omdat vriendinnen reutjes hebben en ik het vervelend vind dat wanneer ze loops is niet met hun kan gaan wandelen.
Ik heb er lang over nagedacht of ik een nestje wou. Opzich wel maar het mag niet hier in huis en het zal zowiezo nog jaar tot 2 jaar duren voordat ik hier weg ben.

Ik heb mijn moeder al gezegd dat ze niet meer los moet laten ook me vader niet en mijn zus al helemaal niet..
En wat kreeg ik voor antwoord. Dan laat je der toch lekker zelf uit ik sta er niet meer voor in als er weer iets gebeurd.

Ik kan op zijn minst eens bellen met de BOA. Maar denk niet dat die iets kunnen doen. Of wanneer ze los lopen dierenambulance ofzo. Dat ik ze vang en op laat halen.
Want het is ook zeer vervelend dat ze hier aan de deur staan wanneer mijn honden loops zijn.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 08:55

Liek_ schreef:
Dus terwijl jij lekker in je nest lag weg te rotten liet je moeder jouw hond uit? En vervolgens krijgt ze dus ook nog een grote bek toe omdat jouw hond niet luisterde? Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid. Als ze het volgens jou niet goed doet laat je haar toch lekker zelf uit? En dat ze loops is, is niet jouw moeders probleem. Dan had je je hond maar moeten laten helpen.

Wil jij je mond eens beetje bij je houden? Mijn moeder neemt idd mijn hond 's morgens mee wanneer ze gaat wandelen. Als ik als eerste op ben dan laat ik mijn hond zelf uit, dus niet oordelen over dingen die jij niet weet.
En ik gaf geen grote bek ik zeg alleen wat ik ervan vind. ;)

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:56

En wie is de paps dan?de berner senner? Gelijk naar de da a, voor net als de mens een morning after pil

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:57

Ik zou gewoon de voering er uit laten halen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:58

Begrijp ik dat jouw hond niet aangelijnd was? Hm, beetje lastig dan om een loops teefje bij je te houden als er lekkere reutjes opduiken.
Ons hondje is ook een keer onvrijwillig gedekt. Vrijwillig door haar, onvrijwillig bij ons. Ze was wel aangelijnd. En aangebonden aan de garagedeurf. Maar ja, manlief bezig in de garage en het hondje vierde om de hoek feest, lijntje of niet.......

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:59

Liek_ schreef:
kohtje schreef:

Dat is niet nutteloos, een hond niet laten helpen kan veel gezondheidsklachten geven.

En wel laten "helpen" kan ook heel veel gezondheidsklachten geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:59

Zoals?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:00

uh jullie maken een fout en nu is het de schuld van de manege? Meid je moet je schamen! Ik snap dat je teleurgesteld bent dat dit gebeurt is, maar dit is in elk geval niet de schuld van de manege, als daar geen hond liep had ze wel een andere reu gezocht.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:01

kohtje schreef:

Welke dan?
En wat is het nut een hond niet te sterilliseren als je er niet mee wilt fokken?
Loops laten worden, lekker pesten, niet laten dekken en steeds deze ellende??
Dat is nutteloos en zielig voor het beestje...
Laatst bijgewerkt door ownwise op 19-04-12 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:01

Liek_ schreef:

Wat een taalgebruik.........

Als ts aangeeft dat ze wil dat haar hond aangelijnd wordt, mag ze hier best wat over zeggen.
Als moeders hier lak aanheeft betekent dat je je hond zelf moet uitlaten tijdens haar loopsheid!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:02

mee eens, dan zelf uitlaten en niet zeuren als het fout gaat.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:04

Sowieso. Laat hem lekker zelf uit dan, als je moeder en zusje het niet goed doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:04

ownwise schreef:
kohtje schreef:

Welke dan?
En wat is het nut een hond niet te sterilliseren als je er niet mee wilt fokken?
Loops laten worden, lekker pesten, niet laten dekken en steeds deze ellende??
Dat is nutteloos en zielig voor het beestje...

Daar vind je vast een ander topic over,het is een hele lijst. Van vacht problemen ,niet alleen veel vacht maar ook helemaal kaal worden. Honden die heel dik worden ook met bijna geen voer,artrose,incontinent enz.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:05

Hoe dan ook vervelend dat het gebeurd is, morning after pil halen en t beste hopen ;)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 09:07

@Caira, Ik laat haar altijd los, want bij mij luisterd ze. Bij mam soms ook, alleen in dit soort gevallen heeft mijn hond te weinig respect of voelt zich niet aangesproken wanneer mijn moeder haar roept. .
Ik ben niet de enigste hier op straat die klaagd over die honden. Is ook deels schuld van ons, begrijp ik ook wel. Maar de manege is gewoon zo laks. Hun honden lopen over straat maken tuinen kapot. En komen ze met de auto langs gereden kijken ze en rijden gewoon door. Dit is ook nog eens een vrij drukke weg.

@Quintolover, de paps zou dat inderdaad de bernersenner zijn.. Liever van niet!
@Texelse, Djenna was inderdaad niet aangelijnd. Maar normaal als ik een hond zie dan zou ik haar direct grijpen. Mijn moeder was daar ook mee bezig en toen zei mams zo van djenna kom hier, en toen zoeff weg djenna. Bij mij rent ze ook wel eens weg.. maar dan komt ze daarna wel terug vooral als ze mijn boze gezicht ziet :)

Kom er dus net achter dat mijn verzekering is afgehouden, dus ik zal vriendlief even moeten aan kijken.

@Chaos. Ik zeg niet dat het slecht doen, ik heb gewoon gezegd dat hun ze niet meer los mogen laten. Omdat ik toch elke keer tehoren krijg dat ze niet luisterd. En dat ben ik nu beu.
En ik laat haar zo vaak mogelijk zelf uit, helaas kan ik ook eens een keer niet ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:08

Ja maar meid, door een loopse hond los te laten breng je ook veel reuen in gevaar, die pikken de lucht op en zullen dan vaak van hun eigen terrein afgaan.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:10

Je hond niet loslaten als ze loops is en al helemaal niet richting een plek gaan waarvan je weet dat er reuen loslopen. Hoe moeilijk is het?