Baby Ancistrus!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Baby Ancistrus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:17

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik Peter gekregen. Peter zijn verhaal is hier te lezen:
[BB] Het verhaal van Peter ancistrus
De samenvatting: door onkunde slecht gehouden.
Afbeelding
Peter, hier bij mij in het aquarium.

Omdat ik van mening ben dat dieren altijd gelukkiger zijn met een soortgenoot, heb ik Petra gekocht bij een speciaalzaak. Op dat moment wist ik niet zeker of Petra wel een Petra was, of een Peter II. Hoe langer ik haar had, hoe duidelijker het werd dat Petra toch wel echt Petra is. Een mooie dame die flink groeide (1,5 cm in een jaar, en daarbij ook flink breder werd)
Afbeelding
Hier als heel klein visje.

Vanmorgen wierp ik een blik in mijn (nog donkere) aquarium, en wat zie ik tot mijn grote verbazing tegen de ruit aan zitten? 2 Mini Peters :wow: :D *\o/* ! Nog geen cm lang, wit buikje en al helemaal vastgezogen aan de ruit! Ik heb nog geen foto's kunnen maken omdat ik vanmorgen snel weg moest, maar leuk is het wel! Ik heb dus ook geen idee hoeveel het er zijn, ik heb er maar 2 gezien, maar de rest van de bak was donker. Ik wist nooit helemaal zeker of ze wel van dezelfde soort ancistrus waren, en zelfs als dat zo was, of Peter & Petra wel een koppeltje waren. Maar blijkbaar dus wel!

Foto's volgen zodra ik ze heb!

Sabini

Re: Baby Ancistrus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:18

Oooh wat leuk! Ik ben benieuwd naar foto's :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:30

Ik ga vanmiddag eens zien of ik foto's kan maken, en anders wordt het volgende week dinsdag pas weer, want ik ga er juist vandaag voor een (heel) lang weekeind vandoor!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:33

Leuk leuk leuk hoor! Waarschijnlijk zijn er heel wat meer petertjes en petraatjes dan die je nu hebt gezien! Heb je een intern filter in je aquarium? Dan zou ik er ff een panty omgeen knopen. Idem als je een extern filter hebt, even een panty om de instroom heen knopen. Die kleintjes kunnen zo worden opgezogen anders namelijk. Ik heb ook ooit jonge ancistrussen gehad, superleuke diertjes vind ik :D. (maar mn Panaque bleef mn favoriet)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:35

Ah kijk, dan zal ik vanavond nog ff n panty om de instroom van de filters heen knopen.

Hoeveel baby's krijgen een gemiddelde Peter en Petra?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:38

uhm.. dat kunnen er wel een stuk of 50 zijn hoor!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:40

Wow, Peter en Petra weten wel van wanten :')

(erg gave vissen, als ik later een grotere bak heb, vind ik dit echt toffe vissen voor erbij in!)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:42

Leorah schreef:

:wow: :wow: :wow:

Oh oliebol :')

Ik denk dat ik een winkel hier in de buurt heel blij ga maken...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:44

Ik denk dat dat wel moet lukken hoor.. en anders kweek je ze op tot een cm of 3/4 en dan te koop aanbieden. Je betaalt er in de dierenspeciaalzaak toch snel een euro of 8-10 voor als ze een beetje een redelijk maatje hebben, dus als je ze dan voor 3-4 euro per stuk verkoopt ..... is dat niet zo verkeerd, mochten het er echt rond de 50 of nog meer zijn) ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:45

Wat mij betreft mogen ze best blijven zwemmen tot ze een paar cm zijn, ik heb er geen last van, maar het zijn er misschien wat veel om ze allemaal stuk voor stuk via marktplaats te verkopen. Hoewel het idd wel een leuk handeltje is...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:46

Zijn er geen vissen die een deel van de kleine petertjes opeten?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:48

Ik heb jaren voor dierenspeciaalzaken enz gekweekt, en kan je zeggen dat er op marktplaats ook genoeg van die privé-handelaren zijn die gerust een stuk of 10-20 per keer willen kopen. Maar goed.. eerst maar eens zien of je ze groot kunt krijgen. Ik weet niet wat voor kapers je in je bak hebt zwemmen voor wie die kleintjes misschien wel een feestmenu is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:49

Er zijn 2 blauwe spat, er zijn wat cory's en wat roodvinzalmpjes, maar de Petertjes zijn al van een redelijk formaat. In ieder geval te groot voor de zalmpjes en de cory's, misschien dat de grootste spat nog wat wegvangt...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:53

Waauw! Gefeliciteerd met je beebies!
Fijn dat Peter bij jou een goed tehuis heeft gevonden!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:00

a wat leuk zeg!
ik hoop voor je dat het er geen 50 zijn :=

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:05

Even een hele flauwe opmerking hoor....

Maar als ik een hamster zou hebben en die "fijn" een vriendje zou geven omdat het leuker voor hem is om samen te zijn..... Dan zou dat wel eens in een bloedbad kunnen eindigen.

Natuurlijk een beetje flauw van me, ik weet dat je bedoelt om een groepsdier samen te houden, en niet een solitair dier zoals de hamster... hihi.

Groetjes Kim

ps, natuurlijk wel hardstikke leuk dat je nu beebjes hebt!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:31

Onze ancistrus werd op een gegeven moment een beetje t groot voor het aquarum 1.20 hij woelde alles om ondanks dat er ruim voldoende verstopplekjes waren.
Hij is uiteindelijk via een bevriende dierenwinkel in een hele grote bak bij een liefhebber terecht gekomen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:51

Dan had je geen ancistrus maar waarschijnlijk een gibbiceps of een plecostomus zonnebloem. Een ancistrus dolichopterus, waar vjestagirl het over heeft, wordt maar een cm of 10-12 max.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 12:11

Ik dacht dat alle baby's dood waren toen ik thuis kwam van het festival, een dag of 6 nadat ik de openingspost had geplaatst.

Groot was mijn vreugte toen ik gisteren tijdens een telefoongesprek ineens een 2 cm groot Petertje zag zwemmen! Blijkbaar heeft tenminste 1 baby het overleefd!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:12

Whooi! Gaaf zeg! Toch eentje overleefd :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:20

Vjestagirl schreef:
Leorah schreef:

:wow: :wow: :wow:

Oh oliebol :')

Ik denk dat ik een winkel hier in de buurt heel blij ga maken...

En zo kunnen de visjes die jij kweekt weer fijn bij onwetende mensen terecht komen waar jij de vader van gered hebt. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 14:29

De winkel die ik in gedachten heb is ontzettend netjes, zorgt dat mensen de juiste informatie hebben voor ze een vis kopen. Op ieder aquarium hangen bordjes met wat voor vis het is, eisen aan het water en aan de omgeving.

Ik zou ze echt niet zomaar naar een dierenwinkel wegdoen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:45

Vjestagirl schreef:
Wat mij betreft mogen ze best blijven zwemmen tot ze een paar cm zijn, ik heb er geen last van, maar het zijn er misschien wat veel om ze allemaal stuk voor stuk via marktplaats te verkopen. Hoewel het idd wel een leuk handeltje is...

Ga je dan bij alle 50 kijken hoe ze terecht komen? Jij hamert er vaak genoeg op hoe slecht vissen veelal zitten, geeft mij daardoor een dubbel gevoel dat je een vis redt en er vervolgens handel in ziet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 14:47

Ik heb eerder n vis verkocht, eentje die m'n moeder voor me geregeld had, maar mijn andere vissen aanviel. En die heb ik aan meerdere mensen geweigerd omdat hij terecht zou komen in een bak die niet geschikt was voor hem.

Het voordeel is: er zijn zát mensen die wel gewoon nadenken voor ze een dier kopen. Het is net zoiets als een veulen verkopen: niet iedereen die interesse heeft zal er slecht voor zorgen. Je moet alleen de juiste persoon vinden.