Konijntje gevonden op straat, op zoek naar nieuwe baas!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nien1984

Konijntje gevonden op straat, op zoek naar nieuwe baas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 22:26

Hallo bokkers,

Een vriendin van me heeft zon. op ma. nacht een konijntje gevonden in Groningen. Hij liep haar achterna en ze kon hem echt niet buiten laten. Zij heeft helemaal niets met dieren dus maandag morgen heb ik hem gekregen en ben hem nu aan het opknappen. Het arme ding was magertjes en onder de viltjes en teekjes maar nu is hij weer toonbaar en wordt het al een echt kereltje. Ik woon in de binnenstad van Groningen en heb al 2 huiskonijnen die mijn slaapkamer terroriseren dus bij mij kan hij helaas niet blijven. Hij is aangemeld bij diverse instanties maar ik vrees dat dit beestje gewoon te groot werd en daarom gedumpt is. Morgen verhuist hij naar een vriendin van me (ook bokker met al 2 konijnen maar buiten) en daar kan hij blijven totdat hij een permanent huis heeft gevonden.

Het is een mannetje van ik denk 4/5/6 maanden oud. Mooi gebitje, gezond en heeft langere haartjes rond zijn oren/wangetjes (baardkonijntje?). Hij is zwart met 2 witte voorpootjes en groooote oren. Ik denk dat hij nog wel een stukje groeit en dan dus zo groot wordt als een middelgroot konijn. We noemen hem Binkie omdat het zo'n binkie is. Hij is super aanhankelijk en dol op aandacht.

Wie heeft er een plekje over voor een super aanhankelijk kereltje? Het liefst zie ik hem naar iemand gaan die ook een vriendinnetje voor hem heeft of erbij wil nemen en hem dus ook laat castreren. Desnoods wil ik wel delen in die castratiekosten als dat een drempel wordt anders.
Laatst bijgewerkt door Nien1984 op 17-04-12 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

millennium

Re: Konijntje gevonden op straat, op zoek naar nieuwe baas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:31

Hmmm, zelf heb ik al 2 koppeltjes en daar kan geen nijn bij, maar een vriendin van me heeft een grote koppel van 6 konijnen en misschien wil/kan zij er nog wel 1tje bij hebben ... (koppel van 2 rammen en 4 voedsters). Kan je niks beloven, maar zal haar meteen dit topic laten lezen!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 22:35

Alle hulp is welkom! Dank je alvast! Het is echt een super leuk dier dus hij verdient een fijn huisje na alles wat hij al heeft meegemaakt.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:40

en anders toch een konijnenopvang inschakelen? Aa en Hunze bijvoorbeeld? Die zitten in Wilderfank. Hun hebben natuurlijk een breed netwerk aan pleeggezinnen en adoptiegezinnen.

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:43

Haai! Hier vriendin van bovenstaande bokker ;-) ik kan hem geen vaste plek geven.. Tijdelijk geen probleem, maar dat gebeurt nu ook al... Ik heb namelijk een vaste groep, mannetje erbij is n beetje vragen om problemen..

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 22:47

Ja, konijnenopvang is een optie, maar die hebben het druk genoeg denk ik en wij kunnen hem op deze manier ook wel tijdelijk onderbrengen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:50

Is inderdaad zo. Anders de opvang mailen met een foto'tje erbij en vragen of ze hem op de site willen zetten? Dan zit die dus in een tijdelijk pleeggezien, doen ze vast niet moeilijk over. :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:18

Mocht je iemand kennen die in de buurt van Schoorl komt dan mag je hem brengen.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 23:24

Ja, goed idee! Ik hoop eigenlijk dat ik zo via bokt een leuk nieuw baasje vind...

Heb er ook wel iets voor over qua reistijd hoewel Schoorl wel heel ver is... maar als ik iemand ken/weet die die kant op rijd dan onthoud ik het zeker!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:21

Topic kan gesloten. Binkie gaat via een pleegbaasje hier in Groningen door naar het konijnenparadijs in Steenwijkerwold. Daar vind hij zeker snel een nieuw baasje!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:36

Dat gaat helemaal goed komen dan!!! Daar heb ik mijn bunny's ook vandaan! :D Zal de site in de gaten houden, zal hij binnenkort dan vast wel opstaan!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:05

Fijn dat 'ie een pleegbaasje gevonden heeft. :)

Dieren-advertenties horen overigens op de Bokt Markt, dus hier zou sowieso al een slotje op komen, nu vanwege het pleegbaasje komt dat gelukkig niet verkeerd uit.