konijn zindelijk krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

konijn zindelijk krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 20:38

Sinds een weekje heb ik een nieuwe vriend in huis, kapitein konijn :+
Nu mag het zo zijn, dat alle uren dat ik thuis ben, ik hem heb loslopen.
Op internet staan veel tips over je konijn zindelijk te maken, maar wie heeft er ervaring mee?
Ik kruip al geregeld over de grond om alle drolletjes te verzamelen en in zijn poephoek te gooien, maar het mag niet echt baten.
De kooi staat ook op de plek waar hij het meeste poept.. (helaas is dit recht voor de deur :'))
Ik zat te denken, om hem toch een paar daagjes achtereen in zijn hok te laten zitten. Zodat hij misschien leert wat zijn toiletje is, maar eigenlijk wil ik dit niet zo graag doen..

WinSel

Re: konijn zindelijk krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:39

Zoals je het nu doet :) Geduld hebben, dan hebben ze het snel genoeg door :)
Dus keuteltjes rapen !
Krijg hij/zij nog een maatje ?

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:40

Ik weet niet hoe oud hij is? Toen ik mijn konijntje kreeg was hij 8 weken en toen was hij dus ook niet zinnelijk hoe ouder hij wordt hoe beter het gaat! Hij is nu 8 maanden en heel zinnelijk. Het kost dus wat tijd maar je doet het wel goed hoor! Gewoon nog even volhouden! En als je hem erop betrapt dat hij ergens aan het poepen of plassen is even oppakken en op het toiletje zetten.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 20:44

@WinSel nee er komt (helaas) geen tweede konijntje bij.

@Celinaa_H De leeftijd weet ik ook niet, maar ook nog vrij jong. (ik schat hem op 14 / 16 weken)
En optillen gaat nog niet, dat vind hij echt dood eng haha. Maar zo te horen moet ik dus gewoon even doorzetten ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:48

Jammer dat er geen konijn meer bij komt, een konijn is een groepsdier en zal veel gelukkiger zijn met een maatje, maar goed daar gaat het topic niet over

Idd door gaan hoe je nu doet :) Je doet het goed !
En de meeste konijnen houden niet van optillen

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 20:59

Ik ben me er bewust van dat een konijn een groepsdier is. En ik heb er wel goed over na gedacht. Maar voor twee van die druktemakers heb ik eenmaal geen ruimte. (Maar toch behoefte aan een huisdier dat iets groter is als een hamster ;) )

Ach dat optillen, daar went hij wel aan. En anders niet, dan moet hij zelf maar op de bank springen om te komen knuffelen haha.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:08

De mijne vind het gek genoeg heerlijk om opgepakt te worden en wil dan ook niet meer weg. Daarom ga ik er eigenlijk automatisch van uit dat dat bij andere ook zo is. *oeps*