Advantix of PRAC-TIC

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Advantix of PRAC-TIC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 22:42

Voor onze hond gebruikte wij altijd advantage ter ontvlooiing. Nu attendeerde mij iemand van de hondensportschool dat advantage alleen voor vlooienbestrijding is en niet voor teken. Zij vertelde mij dat je daarvoor advantix moest gebruiken. Omdat het seizoen van de teken weer begonnen is en onze hond toch wel minimaal 1x per dag in het bos komt ben ik nu aan het kijken naar een middel dat ook teken afweert.
Nu was is op internet aan het kijken en las ik, naast de goede verhalen, ook nogal wat doemscenario's over advantix (o.a. extreme reacties). Verder las ik over het middel PRAC-TIC ook een paar goede ervaringen.

Wie van jullie gebruiken advantix of PRAC-TIX en wat zijn jullie ervaringen?

Zelf nijg ik nu naar PRAC-TIC, want onze hond heeft een gevoelige huid, maar ik ken het middel zelf eigenlijk nog niet echt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:34

Klopt wat ze zegt. Je hebt pipetten nodig met de werkzame stof Permethrin. Wij gebruiken Tick Fence of Prac Tix

Caira

Re: Advantix of PRAC-TIC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:51

ik heb advantix en waar hij 2 jaar terug praktisch iedere dag een teek had heeft hij er vorig jaar geen gehad. Ik heb een DH met een heel gevoelige huid, maar dit gaat prima.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:51

Ik heb gister een pipetje gebruikt van Certifect, dat is een nieuwe lijn van de frontline fabriek maar met een nieuw middel tegen teken. Of het echt zo goed werkt als dat ze zeggen kan ik nog niet beamen maar het schijnt erg goed spul te zijn volgens mijn DA. Net als Advantix zeer giftig voor katten alleen voor de certifect is wel een tegenmiddel beschikbaar en voor de advantix niet.

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:00

Wij hebben thuis een hond zitten die heel erg gevoelig is voor vlooien (er hoeft er maar eentje in de buurt te zijn en ze wordt gek van de jeuk) daarom overgestapt op advantage voor de hele 'dierentuin', en we hebben nergens geen last meer van. omdat ze dan dus inderdaad niet beschermd worden tegen teken krijgen de honden een tekenband (scalibor) en die werkt goed.
een van onze katten loopt veel in het bos, en neemt dus regelmatig teken mee. op advies van de dierenarts voor hem stronghold gehaald. weet nog niet heel goed of dat goed werkt, omdat we die pas van de week hebben gegeven. maar die is er ook voor honden.
had begrepen dat advantix namelijk niet zo sterk tegen vlooien werkt als advantage, dat doet stronghold wel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:22

hier gebruik ik ook advantage tegen de vlooien bij de honden en scalibor banden tegen teken. Werkt enorm goed!! Die banden zijn bij onze DA zo'n 16 euro (large banden) en werken een half jaar lang tegen teken. Ze moeten wel om de nek blijven maar geven geen geur o.i.d. af aan je handen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:46

Hier in alle jaren dat ik permethrin gebruik geen teken op de honden meer gehad. en zit in een gebied waar de tekendruk hoog is. Dus zeer tevreden.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:33

ik gebruik advantix. ben er zeer tevreden over. het bestrijd ook luis en muggen, gebruik het zelfs voor mijn paard die gevoelig is voor staart en manenexceem.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:27

mijn hond heeft enkele maanden terug een allergische reactie gehad op advantix.
de eerste 2 keer was er niks aan de hand. de 3e keer begon het met een rode lies en al snel was heel zijn lies rood opgezwollen en vol bulten.
het schijnt vaker voor te komen dat een allergische reactie pas na 2 of 3 keer gebruik optreedt.

met andere ontvlooiing voorheen nooit geen problemen gehad.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:58

Wij gebruiken Prac-tic. Werkt naar mijn mening prima. Ze hebben eigenlijk bijna nooit vlooien en slechts af en toe vind ik een teek.