Havanna los op het strand! Zo heerlijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Havanna los op het strand! Zo heerlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 17:38

Ik ben er nog helemaal ondersteboven van..

Half september haalde ik de mooie Spaanse Havanna op bij haar opvangbaasje Ester, waar ze toen al bijna een half jaar woonde. Havanna was, zelfs na dat half jaar, nog ontzettend angstig en eigenlijk vooral een zielig hoopje hond. Alles maakte dat ze in paniekstand ging dus loslopen was echt onmogelijk, getuige ook de keren dat ze door (materiaal)pech losliep en niet zomaar kwam.

Vandaag had ik met Ester, die Havanna erg bijzonder vond en vindt en haar graag weer eens wilde zien, afgesproken op het strand. Daar heb ik Havanna losgelaten.... En het ging super!!!!! Wat was het gaaf zeg, niet normaal.

Heel bijzonder om te zien was de hereniging van Havanna met Ester en haar hondjes. Ze liep er wat aarzelend op af, maar toch anders dan wanneer het om onbekenden gaat.. Ik zág haar gewoon denken. En ineens was de ''klik'' er en werd Havanna wild enthousiast! Het is al een ruim half jaar geleden dat ze elkaar voor het laast zagen maar de herkenning was overduidelijk. Prachtig om te zien gewoon.

Dan nu, met een hart dat overloopt van trots, de foto's én 2 filmpjes!

Havanna met Ester:
1Afbeelding

2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
Vind dit zo'n leuke foto, Havanna is zooo blij!:
5Afbeelding
6Afbeelding
7Afbeelding
8Afbeelding
Tranen springen weer in mn ogen.. Wat vind ik het fantastisch!
9Afbeelding
10Afbeelding
11Afbeelding
Ouwe kroelkont <3
12Afbeelding

Filmpjes (wat reageerde ze súper!!!)

En wat gaat ze hárd!!

Het resultaat:
Afbeelding

Vind het echt, wauw. Fantastisch gewoon! Hier hebben we ál die tijd naar toe gewerkt! Natuurlijk zijn we er nog lang niet maar ik vind dit geweldig, een enorme stap in de goede richting. Heb er geen woorden voor hoe gaaf ik het vind...

Wat dit moment extra bijzonder maakt... Het is bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst op het strand was, ook op dit specifieke strand. Toen was ik er met Nouz en maakte de laatste foto's van haar, afscheidsfoto's. Die middag lieten we haar inslapen. Hoe mooi is het dan dat de volgende keer dat ik op het strand kwam zo'n prachtig moment werd met Havanna?

Bedankt dat je keek, een berichtje wordt absoluut gewaardeerd :D

Soprano

Re: Havanna los op het strand! Zo heerlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 00:43

Prachtige hond! En wat ontzettend leuk moment! Ja die Spanjaardjes zijn wel speciallekes natuurlijk :D heb er zelf ook eentje, totaal geen traumahondje. Maar die van mijn moeder wel, een kruising podenco ze is ook heel angstig naar vreemden toe maar voor ons is ze ontzettend lief!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:19

Hier ook een Spanjaard in huis die ook heerlijk angstig is aangekomen maar inmiddels behoorlijk brutaal is geworden.

Wat heerlijk dat je zon leuke dag hebt gehad op het strand !

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 14:10

Bedankt voor de leuke reacties! :D Havanna wordt ook steeds eigenwijzer en brutaler, echt heerlijk om te zien!

Het was echt fantastisch gisteren, kan nog steeds niet helemaal geloven dat ze écht los is geweest :=

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:25

prachtig hoor, knap van je dat je deze "stakker" gered hebt, je kunt zien dat ze nu helemaal gelukkig is.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:57

Wat ongelovelijk gaaf dat je haar los hebt kunnen laten lopen op het strand! De foto's zeggen veel... Wat moet het voor jullie een heerlijke dag geweest zijn.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:47

geweldig dat het zo goed gaat met havanna! ze ziet er echt uit als een blije hond :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:40

Wat heerlijk om te zien zeg, kan me je topic nog herinneren dat ze weggelopen was en dan nu dit, kippenvel :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:52

Oh wauw! Echt prachtig om te zien hoe goed het nu gaat met Havanna, je hebt een prachthond eraan! Ik kreeg tranen in m'n ogen van de foto met haar vorige opvangbaasje, wat bijzonder om te zien dat er na een half jaar nog een teken van herkenning is. Echt een feel good topic dit! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:37

Bedankt voor de leuke reacties! Het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk..

Het was inderdaad een heel erg bijzondere hereniging. Mij maken ze niks meer wijs over dat dieren hun vorige baas vergeten, want herkennen deed ze Ester overduidelijk!

Het is zó gaaf hoe Havanna zich in de afgelopen weken weer heeft ontwikkeld. Er zit gewoon meer rust in (en fysieke rust is logisch nadat ze zich eindelijk eens uit heeft kunnen leven, maar er zit vooral meer mentale rust in) en ze is weer een beetje aangekomen! Dik zal ze nooit worden, das haar model gewoon niet, maar ik wil geen ribbetjes zien :+ Maar echt, wauw, overduidelijk dat ze meer vertrouwen in mij heeft gekregen sindsdien!

Het is echt niet makkelijk geweest met haar en ik heb echt mn momenten wel gehad dat ik me afvroeg of ik niet teveel hooi op mn vork had genomen (oa idd toen ze vermist was) maar jeeee wat was het gaaf op het strand! Dat nam iedere twijfel die ik nog had gewoon compleet weg :) Havanna is echt vreselijk lief en absoluut alle moeite waard, maar het is soms erg moeilijk geweest... Maar goed, het ergste hebben we gehad en ik geniet elke dag van Havanna, het is zo'n lieverd en ze doet zo enorm haar best!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:51

Prachtig om te horen! En wat fijn dat je ondanks die moeilijke periode toch samen er doorheen bent gekomen en het nu zo goed gaat. Weet precies wat je bedoelt, heb zelf thuis ook nogal een 'apart buitenlands gevalletje' zitten waarbij ik ook echt een hele tijd met m'n handen in het haar heb gezeten omdat ik gewoon niet wist wat ik met hem aan moest.
Des te fijner voelt het dan om die twijfels aan de kant te gooien en er volledig van te kunnen genieten! Jullie zullen ongetwijfeld nog heel veel mooie momenten samen krijgen ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:25

podenco's zijn hele bijzondere honden en als je die eenmaal voor je hebt gewonnen doen ze vrijwel alles voor je. Alleen blijven het eigenheimers ;)

Hele mooie hond en inderdaad een hele emotionele gebeurtenis als ze voor het eerst echt hond kunnen zijn en overal heen kunnen waar ze willen.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:35

respect TS :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 18:53

Bedankt! :D

Havanna is inderdaad een beetje.....uhm...eigenwijs :+
Ze is inmiddels nog 3x meegeweest naar het strand waarvan 2x helemaal zonder andere hondjes mee en ze deed het keurig! Wel is ze dan minder ''scherp'', al gaat het elke keer weer een klein beetje beter. Van de week rende ze ineens het duin in dus ik had al een hartverzakking, maar toen ik haar riep kwam ze gelijk keurig aangerend :)

Het is elke keer weer machtig mooi om haar zo lekker te zien rennen. Tennisbal gaat tegenwoordig ook mee en dan heeft ze zó veel plezier! Eindelijk lekker hond zijn... En eerlijk is eerlijk; inmiddels is ze ook gewoon hond. Niet meer zo bang, ze is vrolijk en lekker eigenwijs, echt prachtig :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:52

ik mis de like knop, wat heerlijk moet dit zijn :)