In elk geval gras gaat niet want ze graven zich in, doe ik er gaas onder dan graven ze tot op het gaas en gaan ze op gaas lopen wat ook schadelijk is voor de poten. Heb ze daarna op zwaarder zand gehad wat niet gaat stuiven anders weer oogproblemen. Echter dat zand wordt ook behoorlijk hard, daarnaast zijn mijn konijnen niet zindelijk op 1 plaats en word het zand dus enorm goor.
Mijn eerste vlaam heeft het probleem op dit zand gekregen en als er eenmaal een wondje zit dan gaat dat zand er ook in en niet schoon zand dus ontstekingen en zwaar ook.
Heb ze toen op afgesleten stoeptegels gezet wat lang goed leek te gaan. Echter toch weer een vlaam met problemen en gezien dat familie was van de andere vlaam ging ik ervan uit dat het ook een erfelijke kwestie was. Helaas uiteindelijk ook in moeten laten slapen. Mijn andere vlaam was niets mee aan de hand. Nu gaat deze echter ook beginnen. Hij zit nu op gras en avond en nacht in hondenbench omdat hij niet graaft kan dat. Echter mijn andere vlamen die ik nu heb graven wel.
Puntje bij paaltje kreeg ik een tip om eens stal tegels te proberen. Nu zijn er hier veel mensen met paarden en konijnen dus wie weet heeft ieamnd ervaring hier mee.
Zijn staltegels echt veel zachter dan gewone tegels? Goed buiten te gebruiken? Zijn ze niet gevoelig voor knagen van konijnen en dan dodelijk? Of te wel: iedereen die ervaringen heeft met staltegels en konijnen heel graag melden.
Zijn er toevallig ook nog mensen die 2de hands hebben die er nog heel netjes uit zien?
(mits ik positieve ervaringen krijg) Mag via PB uiteraard
Ik weet alleen niet of ze aan die staltegels kunnen knagen of dat ze daar geen grip op krijgen. (?)
Heb je niet de mogelijkheid om (een deel van) de ren te overkappen dierenfan? Dat scheelt wel weer natuurlijk.
ach ben al lang blij dat ik toch veel mag doen voor mijn dieren hoewel hun niets om mijn dieren geven (zeggen ze, maar ondertussen zorgen ze er maar wat graag voor als ze de kans krijgen)