Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Goldwynn schreef:Zodra ik ontdekte dat hij zo was afgevallen heb ik hem apart gezet, komende dagen zit hij binnen op advies dierenarts vanwege de narcose. Hij gaat over paar daagjes het schuurtje in en daarna in zijn eigen buitenhok, hoewel deze stukken kleiner is dan wat hij gewend is. Als hij op sterkte is wil ik proberen hem met zijn dochter te matchen en moeder apart zetten.
Een nieuwe ram voor haar zit er niet in, drie konijnen is op dit moment genoeg en als ik er nog maar eentje over heb komt er pas een nieuwe bij. Daarnaast is mijn tweede hok te klein voor meer dan een konijn..
Dierenarts heeft geen andere problemen geconstateerd dan de haken en het gewichtsverlies, dus ik ga er wel van uit dat hij verder aardig oke is. Volgende week worden hij en beide dames weer geënt, dit doe ik jaarlijks..

... dierenartsen leren veel over dieren inwendig en ziektes, maar niet alles over gedrag. Het zijn 2 totaal verschillende diersoorten. Als je ze al bij elkaar wilt hebben moet je juist een enorm groot hok hebben met speciale caviaplekken en dan nog zijn er risico's.Captain schreef:Ga dan wel voor de castratie want een sterilisatie heeft geen nut.
Bij een castratie halen ze de eierstokken en baarmoeder weg zodat het dier geen last meer heeft van de hormonen. Vaak worden ze wat rustiger maar dat hoeft niet per se.
Wij geven ook altijd door aan de DA zoveel castraties en zoveel sterilisaties puur voor gemak katers en poezen uit elkaar te houden maar in principe wordt alles gecastreerd en moeten we eigenlijk zeggen zoveel katers en zoveel poezen natuurlijk
Eigenlijk maken we het ingewikkelder dan dat het is en toch gebeurd het altijd goed.