Vragen stok nachthok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lafayette

Vragen stok nachthok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:25

Hallo Bokkers,

Ik heb sinds een paar dagen kippen van mijn schoonvader gekregen.
Hij heeft ze gehaald bij een boer die net een nieuwe lading legkippen binnen had.
Ik weet niet precies welk ras het is maar ze zijn bruin. Ze gaan niet op stok,
ik heb ze er al een paar keer opgezet maar ze springen er direct vanaf. Nu weet ik niet
precies waar dit aan ligt.

Omdat ze nog jong zijn? Ik weet niet precies hoeveel weken ze zijn als ze net bij de boer komen.
Omdat de afmeting van mijn stok te smal is (3x2,5) zat er standaard in. Ik heb al gelezen dat
het met de groote van de kip te maken heeft kan iemand mij vertellen welke afmeting voor deze
kippen het beste is en vallen de bruine gewone legkippen in de categorie middel of groot.

Groetjes Claudia

troi

Re: Vragen stok nachthok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:55

Sommige kippen willen niet op een stok, zolang ze er verder goed uitzien zou ik ze lekker zelf laten bepalen hoe ze willen slapen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:58

Mijn krieltjes slapen 's winters ook gewoon in hun legbakken, is warmer. En mijn 2 zijdehoentjes slapen op de grond voor de opening van de hok. Zo heel af en toe (vooral als ze net wakker worden) gaan ze even op stok maar verder ook niet. Verschilt dus erg per kip. Hangt 'ie niet te hoog? Mijn zijdehoentjes kunnen bv. ook niet zo goed vliegen dus daar moet je geen al te hoge stok voor hebben, vinden ze niet fijn. Vooral de grotere kippen hebben liever wat lager.

Bluebontje

Re: Vragen stok nachthok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:03

Mijn zijdehoenders hebben een prachtige stok, maar gaan er niet op zitten.
Mijn sabelpootkrielen zaten ook nooit op een stok, maar sinds 3 dagen in enen wel.
Je kan ze niet dwingen. Niet druk om maken, komt vanzelf!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:33

mijn ervaring is ook dat ze het uiteindelijk toch gaan doen.
je moet ze inderdaad wel een paar keer op de stok zetten, bij voorkeur als het al donker is, dan heb je de grootste kans dat ze blijven zitten. Succes!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:39

Ik heb schragen staan daar zitten ze overdag wel eens op.S'nachts zitten mijn dames heel hoog op de kast die er staat.
Hoe oud zijn deze kippen?

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:43