Kat laat vaak zijn achterste zien..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Kat laat vaak zijn achterste zien..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 19:21

Zoals de titel al zegt laat onze kat heel vaak zijn 'kont' zien.. :+ Het is een ontzettend lieve mannetjes (naja, halve man) kat van nu 8 jaar oud.

De vraag dan, wanneer doet hij dit? Eigenlijk heel erg vaak.. Als hij bij je op schoot komt, of je zet hem bij je op schoot, duwt hij bijna z'n kont in je gezicht ( :+ ). Als hij eten wil of krijgt, doet hij zn staart omhoog en laat hij zijn kont weer erg goed zien. Soms 'trilt' hij een beetje?

Kortom; het is ontzettend maf. Mijn ouders en ik kijken er elke keer weer van op. Wij denken dat hij iets wil laten merken, dat hij schíjt aan ons heeft (haha) of het juist fijn vindt om zijn kont te laten zien.

Ben benieuwd of jullie iets meer weten. :)

troi

Re: Kat laat vaak zijn achterste zien..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:23

Mij is verteld dat dat te maken heeft met geur afzetten, zijn geurklieren zitten oa naast zijn achterwerk. Maw jullie stinken naar zijn/haar smaak. Hahahahaha

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 19:25

troi schreef:
Mij is verteld dat dat te maken heeft met geur afzetten, zijn geurklieren zitten oa naast zijn achterwerk. Maw jullie stinken naar zijn/haar smaak. Hahahahaha

Hahaha hier moet ik toch wel om lachen. Nou fijn dat we 'lekker' ruiken haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:27

dat is begroeten!

hallo,hier ben ik,ruik mij dan!
*\o/*

serieus waar, als katten elkaar begroeten dan ruiken ze zo aan elkaar en kunnen ze dus er achter komen hoe het met die kat is
niks ergs dus,gewoon even een begroeting...alleen stinkt die dan een beetje voor ons :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:29

Het is sproei gedrag, doordat hij gecastreerd is zal hij minder of niet echt sproeien maar het gaat inderdaad om geur, die van hem, hij geeft er mee aan dat waar hij zn geur aan af geeft van hem is. Katten doen dit ook door bijv speeksel aan je te smeren door kopjes te geven.

Edit: groet gedrag is inderdaad wel beleefd wachten tot er gesnuffeld is maar echt de staart omhoog en trillen is sproei gedrag.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:41

sorry,ik heb over dat trillen heen gelezen. :o
meende dat alleen de wat dominantere poezen/katten dat deden?
ik heb er een gehad die dat ook deed,maar die trilde ook als ze niet met haar kont naar je toe stond.
die deed het ook als ze lekker voer kreeg,of als ze graag naar buiten wilde :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:48

Het kan uiteraard ook aan geleerd gedrag zijn :D De kat krijgt wat hij wil laat wat opwinding zien en gaat daarbij dit gedrag vertonen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:34

gewoon nep-sproeien dus :P
ik vond het altijd wel grappig lijken :D

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:36

Mijn kat doet het ook, alleen ze is een vrouwtje hihi :)) Zij doet het juist als ze blij is en aandacht wilt :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:36

Het trillen van staart is enkel begroeten dat doen zowel poezen als katers en verder poep laten zien kan verschillende redenen hebben soms geven ze soort geurtje af beetje zweterig dan zijn ze bangig voor iets of er is iets gebeurd

En verder ga ik mee met ellepel