Kat verzekeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:57

Hoi. Wij hebben een sphynx kat van 6 jaar. Dit soort is vrij bevattelijk voor aandoeningen, dit werd ook door mijn dierenarts gezegd bij een grondige check, en nu zit ik er over te denken om hem te verzekeren. Maar het valt me nog behoorlijk tegen hoe prijzig dat is, de goedkoopste vind ik tot nu toe bij Petplan voor €12.- per maand.
Dus mijn vraag, is het verstandig? Waarom wel of waarom niet en wat is de goedkoopste/beste oplossing?

vuurneon

Re: Kat verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:59

Ik heb zelf nooit een kat in de verzekering gegooid, was niet rendabel genoeg.

Andere optie; zet elke maand 12 euro opzij op een spaarrekening en dan krijg je daar nog rente over ook :) je eigen verzekeringspotje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:00

Ik heb het niet gedaan, maar k heb wel n spaarpotje waar iedere maand €10 verdwijnt. Op die manier heb ik in de 3 jaar dattie leeft toch al n mooi bedragje bij elkaar, en hoef ik me niet af te vragen of een verzekering wel of niet uit gaat keren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:02

Ik vind het onzin om dieren te verzekeren. Ik heb ook een dure raskat en die is niet verzekerd omdat ik vind dat als er iets gebeurd, ik het wel gewoon betaal. Elke maand 12 euro plus nog eens de eigen risicokosten verdeeld over pakweg 15 jaar (waarbij de kosten en het eigen risico allebei jaarlijks stijgen overigens) wegen daar niet tegenop. Daarnaast tellen niet alle aandoeningen mee voor de verzekering.

Voorbeeldje: mijn vorige kat heeft een patella luxatie gehad en had dus een operatie nodig. Kosten, 1500 euro. Prima, gedaan, betaald, kat voelde zich kiplekker en mijn portemonnee weliswaar wat minder... daarna geinformeerd bij een verzekering om mijn andere kat evt. te verzekeren en toen zeiden ze daar dat aandoeningen die zeldzaam zijn, zoals die van mijn andere kat, niet worden vergoed. Dus die 1500 euro had ik sowieso, hoe dan ook, zelf moeten ophoesten.

Daarnaast ken ik een paardenverzekeraar die zelf zijn paarden niet verzekert omdat het meer geld kost dan het oplevert, volgens hem. Daarom verzeker ik mijn beesten niet.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:03

Ik zou ook gewoon iedere maand een bepaald bedrag opzij zetten. Ik heb pas een zeer kostelijke operatie laten doen bij mijn kat (gecompliceerde gebroken poot) en volgens een vriendin van mij die werkt voor zo'n verzekeringsgebeuren ging dit niet vergoedt worden omdat de operatie kostelijker was dan dat het dier zelf zou zijn. Dus tja, ben blij dat ik nooit voor een verzekering gegaan ben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:05

Bedankt voor jullie duidelijke berichten. Zelf een spaarpotje maken is ook verstandig :j

Eigenlijk link dat soort verzekeringen, als er dus een operatie is die niet binnen het plaatje valt ben je dus de pineut.