De clumber spaniel wie heeft er een of ervaring mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

De clumber spaniel wie heeft er een of ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 17:07

Ik zeur al een hele tijd om een leuke hond erbij
en vind het heerlijk om een hond van jongs af aan elke dag zelf te begeleiden uit te laten en dingen te leren.

Ik heb al wat dingen over het ras gelezen maar ik weet uit ervaring dat bv het internet niet altijd overeen hoeft te komen met de werkelijkheid
dustja mijn vraag is wie heeft er een of meerdere in huis?
Hoe zijn ze met andere honden? Willen ze de baas zijn in huis als ze de kans krijgen ?
Willen ze veel beweging ?

Ik zal even de situatie uitleggen waarin het dier terecht zou komen mocht ik besluiten een te kopen
mijn vriend en ik wonen in een dorp maar wel echt aan de rand van het platteland. Er is meer dan genoeg uitlaat mogelijkheid en wij hebben zoiezo ook een tuin met goede omheining. De dieren bij ons thuis zijn best verwend wij hebben ook nog een amerikaande stafford teefje die ongelooflijk lief is en de kitten die we in feb kregen gelijk adopteerde en waarmee ze ook samen op bed slaapt ..

Ik heb wellis op animal planet programmas gezien waarin de clumber spaniel ter sprake kwam en het trok me wel aan
een heerlijke lieve kroelhond lijkt het mij. Heb al contact met een fokster die nog 2 lieve ruitjes heeft zitten van bijna 3 maanden :)

dierenfan

Re: De clumber spaniel wie heeft er een of ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:33

hier wel ervaring met de clumbers. Nooit gehad maar iemand hier in de buurt had er altijd 3 (nu nog 1) en daar heb ik ook mee gewandeld. Zijn leuke en zeer lompe honden. Laag bij de grond en langharig waardoor ze veel vuil mee sjouwen. Ze kwijlen behoorlijk dus natte bef is heel normaal. IN de vacht gaan uren verzorging vinden en af en toe zelf trimmen (of laten doen) is wel noodzakelijk.

Ze doen alles op hun manier en eventueel hun gemak en laten zich niet makkelijk op jutten. Ze kunnen jachttraining doen en gehoorzaamheid ook wel maar zullen nooit bij de top horen over het algemeen.

Qua karakter zeer relaxt, ook naar andere dieren, heb er meerdere ontmoet en eigenlijk geen valse mee gemaakt. Gewoon lekker lomp. Eigenlijk een beetje de bulldog onder de spaniels.

Wel zit het ras met behoorlijke afwijkingen qua HD, ED, zeer gevoelig voor eczeem, allergien en zou niet weten of er nog meer dingen zijn. Nu weet ik ook niet of ze van bijv. HD ook veel last hebben. Ze zijn heel breed en laag gebouwd. Net als een Engelse bulldog die heeft ook eigenlijk altijd een vorm van HD maar zelden echt veel last van.
Doordat ze zo breed en laag zijn wegen ze wel rond de 40 kg maar zijn ze niet echt hoog. Mensen hebben dus de kracht vaak niet in de gaten. Echter ze zijn zeker zo sterk als een labrador of andere grote hond ondanks dat ze niet half zo hoog zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:44

Ik weet het, over smaak valt niet te twisten, maar wat is dat een lelijk ras.....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:50

Prachtig van lelijkheid, en dat bedoel ik oprecht positief!

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:52

ik vind ze zoo leuk he, maar heb er veder geen ervaring mee.
alleen dat lompe gezicht al, ik hou ervan

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 22:20

hahaha ze zijn mooi van lelijk heid
maar je moet gewoon houden van het relaxte en knuffelige
dan heb je er denk ik tophonden aan!