Purina one 21 dagen test, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Purina one 21 dagen test, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 08:53

Zojuist zag ik hier de reclame van op tv, en ik dacht laat ik dat maar eens bekijken.
Uiteraard Gijs op gegeven voor de test, (krijg je ook leuke samples)

Gijs zit altijd op voer van whiskas, maar het kan helemaal geen kwaad om voer van wat meer kwaliteit te gaan voeren.
Zijn er hier mensen die Purina one al voeren, en wat zijn jullie ervaringen?
Of is het gewoon zoals ik zelf vaak zeg, voer is voer.

p.s Gijs is een gesteriliseerde poes van 7 maanden oud, en het is een binnenkat.

Brand maar los, groetjes!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:21

voer is voer geldt voor mij echt niet!
kijk maar naar alle ingredienten en zie hoeveel vlees een kat binnenkrijgt met sommige brokjes....
hier een linkje met resultaten van voedingstesten:
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/v ... 6&t=103635

Citaat:
WHISKAS
Diverse smaken. Voedingsbehoefte: Door het ontbreken van een aantal elementaire voedingstoffen kunnen wij deze niet aangeven. Niet alle vereiste voedingstoffen aanwezig. er mist: Vitamine B1 en Zink. Fosfor 1,4 % (te hoog) Taurine 17 % Extreem hoog in graangehalte (Schandalig) Eiwitten niet dierlijk. Hoog zoutgehalte. Vlees op meelbasis minder dan 8 procent. 60 procent Soja. Prijs kwaliteit verhouding: Dit voer zou niet aan dieren gegeven moeten worden.

One is denk ik Purina One?
Citaat:
One Adult (verkrijgbaar in de supermarkt)
Smaak rund en rijst. De inhoud van de zak had 1500 gram. Prijs 6.97 (richtprijs)voedingsbehoefte volgens verpakking 75 gram. Voedingsbehoefte volgens onderzoek 83 gram bij 5 kilo.Prijs per portie ongeveer 36 cent. Alle vereiste stoffen zijn aanwezig. Wel een erg hoog Natriumgehalte. Zeer hoog graangehalte- Zink aan de lage kant. Eiwitten zijn plantaardig en voor plantaardige eiwitten zitten er te weinig in. Fosfor gehalte 0.88% (is normaal) Taurine 0,14 % (acceptabel maar aan de lage kant)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 06:08

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 06:11

Dit is ook wel een overweging waard voor een kat
als je er niet al teveel geld kwijt aan wilt zijn...
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rte/190152

Ik heb zelf een hele rare kat die eet het liefst het goedkoopst mogelijke supermarkt voer
terwijl we makkelijk duurder kunnen betalen. Maar als er bv duur voer vd dierenarts staat (kat was ziek)
dan eet ze het niet