Eerst zat de telescoop met een ander telescoop vriendje, maar die heeft ie al snel de dood ingejaagd. Toen nog een telescoopje, maar helaas at meneer volgens mij al het voer op, waardoor de ander ook is overleden.
Ik heb nu dus een Sarassa en dat lijkt heel erg goed te gaan, behalve dat Meneer Telescoop ook hier weer al het voer voor z'n neus wegkaapt.
De telescoop is in dat jaar echt heel erg gegroeit en nogal euh...vet geworden
Ik voer ze 1x per twee dagen en dan precies zoveel dat ze het vrij snel allemaal hebben opgegeten.Helaas is de telescoop volledig geobsedeerd door voer. Als ik alleen al langsloop dan komt ie naar de oppervlakte en gaat heel wild zwemmen en eetbewegingen maken, ook als ik net heb gevoerd.
Als ie dan geen voer krijgt begint ie aan de plantjes en niet zo'n beetje ook. Hij is ook de hele dag bezig met proberen de kleine kiezelsteentje op te eten.
Ik weet dat ze het fijn vinden om te wroeten, maar hij is echt compleet...frantic (weet even geen goed Nederlands woord ervoor).
Als ik m'n vinger aan de oppervlakte hou komt ie hier aan zuigen

Hij doet dit pas sinds kort, al was het altijd al wel een vreetzak. De Sarassa is heel rustig en lijkt het voer lang niet zo interessant te vinden.
Is dit normaal gedrag voor een telescoopje? Voer ik te weinig?