Mijn vader heeft een bordercollie reu van 4 jaar, en het probleem is eigenlijk dat als we hem uitlaten eigenlijk meteen op de auto afrent en soms zelf de auto probeert op te drijven
.Dat is nog niet het ergste probleem, zodra hij in de auto zit word ie onrustig en begint te piepen en van de ene kant naar de andere kant van de auto te springen. Dit heb ik proberen op te lossen door hem een autogordel voor honden aan te doen dat hij op een plaats moet blijven zitten, maar dan hangt hij zichzelf zowat op, dus dat is ook geen optie.
Ook thuis naar mn vader is hij hartstikke lief en sinds een tijdje naar mij ook, maar het is 2 jaar lang geweest dat als ik hem wou aaien of als ik hem riep dat hij begon te grommen en zijn lip op trok, daar bleef het dan ook wel bij, maar soms kwam hij uit zich zelf bij me liggen en mijn aandacht op te eisen, dat sta ik dan niet toe en stuur hem weg, zodra ik dat doe begint hij te blaffen grommen en zijn lip op te trekken. Nu moet ik zeggen dat het al een stuk beter gaat de laatste tijd sinds ik het boek van cesar milan heb gelezen en ik nu gewoon boven hem sta!
We hebben de hond trouwens toen hij 2 was uit een asiel in belgie gehaald.
cursus hebben we met hem gedaan, en zodra je buiten met hem bezig bent gromt hij helemaal niet en is het een schatje en hij luistert super goed. Daar hebben ze ook geprobeerd of ze iets met het auto probleem konden doen door hem eerst rustig en ontspannen te krijgen en dan pas de auto in. Maar zodra hij er eenmaal inzit draait hij gewoon door.
Ik hoop dat jullie me misschien advies kunnen geven
alvast bedankt