Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Browniee schreef:Ik ben geen expert maar mag ik vragen waarom je per sé een nestje wil van je eigen reu?
Tegen de tijd dat je de pups mag laten dekken ben je waarschijnlijk minstens 2jaar verder voor zover ikweet...
Wilawander schreef:Ja dat kan maar is erg prijzig en of het sperma van een oude hond nog zo kwalitatief is. En of zich dat qua geld loont? een dekreu met papieren en aankeuring zal goedkoper zijn.
keona schreef:kun je niet net als bij paarden zijn sperma in de diepvries bewaren en jou teef als ze oud genoeg is insimineren.
ik weet niet of dat bij honden kan,misschien even na vragen
Browniee schreef:TS haar hond is al een keer vader geworden dus ik mag hopen dat de hond getest is op afwijkingen en dat soort dingen... Ik weet eigenlijk niet hoeveel pups bij dit ras ongeveer geboren worden, TS wil je j=ze dan zelf houden of verkopen?
Wilawander schreef:Ja dat kan maar is erg prijzig en of het sperma van een oude hond nog zo kwalitatief is. En of zich dat qua geld loont? een dekreu met papieren en aankeuring zal goedkoper zijn.
Browniee schreef:wow... 13 honden is veel.
Maar ik begrijp je nu helemaal TS! Je wilt gewoon nog een nestje van JOUW mannetje en het gaat niet erom of er een prachtige dekreu tegenover staat. Ik zou zeggen ga eens met je DA praten, misschien kan die je zelfs wel helpen met sperma?
ironic__ schreef:Wilawander schreef:Ja dat kan maar is erg prijzig en of het sperma van een oude hond nog zo kwalitatief is. En of zich dat qua geld loont? een dekreu met papieren en aankeuring zal goedkoper zijn.
geld speelt geen enkele rol
en papieren zeggen me al helemaal niks
wil ook geen dekreu omdat ik moet fokken
ik wil een baby van mijn mannetje anders niks
Wilawander schreef:Maar test je dan wel op Patella Luxatie en mogelijke oogproblemen die hananezers snel hebben?
Wilawander schreef:En wat als je er opeens niet meer voor kunt zorgen? Ik kan een hond die hartproblemen heeft en oogproblemen heeft nou niet een ideaal dier voor de fok vinden. Verre van dat zelfs.
Maar ja moet iedereen zelf weten. Maar kan me niet voorstellen dat je een dierenarts vindt die er achterstaat om met zo\n hond te vermeerderen en op die leeftijd.
Klinkt hard maar zo zie ik het. Maar wens je succes.