Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

frunnik schreef:Wassen met groene biotex. Werkt ook prettiger als betadine, omdat dat erg uitdroogt. Evt. De plek scheren zodat er voldoende lucht bij kan doet ook al wonderen. En zorgen dat ze er niet meer aan gaan zitten. Evt werkt honingzalf ook verzachtend, heeft een bacteriedodende werking en kan geen kwaad. Aangezien je zelf al aangeeft dat het al een wandelende medicijnkast is zouik het zo proben.
Het is trouwens een mechelse herderCitaat:Ik ben er ook achter waar dit vandaan komt en het komt waarschijnlijk van haar inenting of ontvlooiing. Dit heeft ze de afgelopen jaren altijd rond deze tijd gehad dus ik neem aan dat het van haar enting komt.

LecyTinker schreef:TS, jodium tinktuur is blauwe jodium. Die droogt de wond uit. De mijne had vanaf 6 maanden al elleboog displasie. Die is geopereerd toen en heeft zijn hele leven zware medicatie gehad om te pijn te onderdrukken enzo. Bij hem was het een reactie daarop. Hij lekte ook altijd op zijn zooltjes van zijn voorvoeten. Dat was een uiting van pijn (volgens mn DA) en dus kreeg hij dan weer andere pijnverlichtende medicatie.
Biotex heb je in twee pakken, de blauwe en de groene. Ik neem aan dat de groen voor handwas is en dus vriendelijk voor de huid. Denk dat ze daarom groene biotex zei.

Tiffany schreef:LecyTinker schreef:TS, jodium tinktuur is blauwe jodium. Die droogt de wond uit. De mijne had vanaf 6 maanden al elleboog displasie. Die is geopereerd toen en heeft zijn hele leven zware medicatie gehad om te pijn te onderdrukken enzo. Bij hem was het een reactie daarop. Hij lekte ook altijd op zijn zooltjes van zijn voorvoeten. Dat was een uiting van pijn (volgens mn DA) en dus kreeg hij dan weer andere pijnverlichtende medicatie.
Biotex heb je in twee pakken, de blauwe en de groene. Ik neem aan dat de groen voor handwas is en dus vriendelijk voor de huid. Denk dat ze daarom groene biotex zei.
Bedankt voor je reactie! Is Jodium tinktuur te halen bij de drogist?
annepaardoes schreef:Tiffany: ONdanks je je hond al veel medicijnen heeft, zou ik toch echt naar de dierenarts gaan. Een hotspot is namelijk heel erg pijnlijk voor een hond en de hond wordt gek van de jeuk.
Mijn hond heeft het ook 1 keer gehad. Die heeft meteen pijnstillers en antibiotica gehad. Het arme beest trilde van de pijn en de stress die hij ervan kreeg.
Ik heb toen mijn hond een hotspot had ook een topic geopend en toen raadde iemand mij hotspotfoam aan: http://www.nmlhealth.com/p,29,412/Hot-Spot-Foam.aspx. IK heb het toen niet meer in huis gehaald omdat de antibiotica heel snel aan sloeg.
Je kunt ook Vetramil honingzalf proberen. Is ook een erg goede zalf.

Tiffany schreef:annepaardoes schreef:Tiffany: ONdanks je je hond al veel medicijnen heeft, zou ik toch echt naar de dierenarts gaan. Een hotspot is namelijk heel erg pijnlijk voor een hond en de hond wordt gek van de jeuk.
Mijn hond heeft het ook 1 keer gehad. Die heeft meteen pijnstillers en antibiotica gehad. Het arme beest trilde van de pijn en de stress die hij ervan kreeg.
Ik heb toen mijn hond een hotspot had ook een topic geopend en toen raadde iemand mij hotspotfoam aan: http://www.nmlhealth.com/p,29,412/Hot-Spot-Foam.aspx. IK heb het toen niet meer in huis gehaald omdat de antibiotica heel snel aan sloeg.
Je kunt ook Vetramil honingzalf proberen. Is ook een erg goede zalf.
Bedankt voor je reactie,
Met veel medicijnen bedoel ik echt veel, mijn eigen da weet hoe ik er over denk en ab proberen we zoveel mogelijk te vermijden. Tenzij het echt niet anders kan.
Jeuk lijkt ze nu niet echt te hebben.
Net me schoonma aan de tel gehad en haar hond (staff ook met gevoelige huid) heeft er ook een. Ik denk een reactie op de ontvlooiing..

Ze heeft ook niet meer aan haar rug gezeten en haar brokjes opgegeten.
annepaardoes schreef:Mesitran kan ook, maar vetramil is speciaal voor dieren.
Mesitran heb ik zelf wel eens gebruik en is ook goed spul, ik heb het alleen nog nooit bij de hond gebruikt.
Je kunt het halen bij de apotheek.