Rust zacht lieve GIZMO
Nooit meer samen lekker bankhangen, met jou lekker warm op mijn schoot.
Nooit meer een natuurlijk wekkertje, waar je standaard om 07.00u door wakker ‘geieuwd’ wordt.
Nooit meer lekker spelen en jouw scherpe tandjes in mijn arm.
Nooit meer jouw nagels in mijn benen als je zo graag mijn koekje of een stukje ijs wilt.
Nooit meer achter de poesjes aan jagen.
Nooit meer spelen met Mowgli
Maar ook… nooit geen pijn meer.
Nooit meer een hondje zoals jij.
Rust zacht mijn kleine Gizje Woes.
* 22-11-1997 † 03-04-2012

Nu hebben we altijd twee honden gehad, en hebben we nadat onze vorige hond is overleden, Mowgli als puppy gekocht. Gizmo was een klein dominant mannetje van toen 7 jaar oud en Mowgli een pup en teefje. Dat ging prima. NU is Mowgli inmiddels 7 jaar oud en blijft nu alleen over. Ik heb altijd gezegd dat ik laten oude asielhondjes wil nemen, zodat ze nog een mooie oude dag hebben. Nu is Mowgli echter een grote, sterkte kruising Herder Berner Sennen en had ze inmiddels het leiderschap van Gizmo over genomen. Ze heeft hem 1 keer gegrepen toen ze beiden een nieuw bot hadden en Giz per ongeluk langs haar bot liep. Sindsdien kregen ze niet meer samen een bot, en is er niks meer gebeurd. Wel weet ik dat ze dus niet 100% met andere honden te vertrouwen is. Ze is nu echter wel heel onrustig en loopt naar Gizmo te zoeken. 's Nachts jammert ze omdat ze nooit alleen is geweest. Kortom; ik wil wel een hond erbij, maar heb geen idee hoe ze daarop zou reageren, omdat het haar territorium is en ze gewoon sterk is.
Daarom zou ik graag tips van jullie willen hebben. Ik was al van plan om Mowgli mee te nemen naar het asiel en daar een passende hond te zoeken. Maar dat zegt natuurlijk niks over hoe ze er thuis op reageert. Het liefst wil ik weer een klein knuffelhondje, maar die kan ze natuurlijk als ze kwaad wil, verwonden.
Wat zijn jullie ervaringen?
Even voor het beeld een foto van Mowgli.