Meer bokkers die BARFen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Meer bokkers die BARFen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 11:49

Zijn er bokkers die hun hond en/ of kat ook BARF geven?
Het lijkt me leuk om ervaringen, menu's en voordelige aankoop adressen/ goede aanbiedingen met elkaar uit te wisselen.

Dus brand maar los!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 11:52

Ik zelf koop momenteel het grootste deel bij slagerij IC te Rotterdam.
De kwaliteit is goed, het is betaalbaar en ze hebben best regelmatig leuke aanbiedingen.

De rest koop ik bij Lotgering.

Onze hond en stalkatten krijgen de ene dag BARF en de andere dag KVV, de huiskatten krijgen enkel KVV want die moeten geen BARF.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:42

Hoi,

Ik Barf en kvv afwisselen met mijn herplaatser pitbull reu.
Hij is allergisch voor gluten, dit is de reden dat ik ben gaan kvv/barfen.

Ik haal al mijn vlees bij Herbyvers.
Mooie barfproducten en voordelige mixen.

Meestal heb ik het volgende in huis:

Eendenrug
Hertennek
Kwartels
Zalmkoppen
Capelinnetjes
Kippennekken
Runder of lamspens, hart en lever
Orgaanmix
Compleetmix

Heb laatst een fazantkarkas gehaald met ingewanden maar dat bleek een slecht plan.
Krop en maag zaten vol met graan (gluten dus).

Emytje

Re: Meer bokkers die BARFen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:53

Ik dacht dat hier een tijdje terug al eens een topic over was geopend, met precies dezelfde vraag. ;)

Ikzelf bestel voor mijn katten mee met bestellingen via Barfplaats bij Slagerij West, natuurlijkrauwvoer.nl/degomeat.nl en zelf bij caroba.nl. De laatste komt al bezorgen bij bestellingen vanaf 25 euro.

Daarnaast haal ik vaak nog wat bij de poelier of haal ik wat op wat mensen op Barfplaats aanbieden.

Mijn katten eten: kippennekken, eendennekken, parelhoenkarkas, geitenbotmix, lamsbotmix, lamsvlees, geitenvlees, rundvlees, kalkoenvlees, orgaan van kip/kalkoen/eend/lam/geit/konijn, konijnen zonder vacht, eendagskuikens, kwartels, muizen, ratten en hamsters. Oh en makreel en soms kabeljauw, maar ik heb niet zo'n visfans.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 16:56

wat zit er precies in die mixen?

Complete vogels geven is idd een groot risico op granen, ik heb het ook regelmatig met eend, kip en duif.
Nu heeft mijn hond er gelukkig geen last van, dus die vreet het gewoon op.

Waarom voer jij er kvv naast?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:00

Lamsbotten/geitenbotten en lamsvlees/geitenvlees. Ik dacht dat de verhouding 70% bot is en 30% vlees. Dit zijn de botmixen van Slagerij West. Dat is volgens mij ook de enige die ik tegen ben gekomen met geitenbotmix. (voor de rest ben ik niet zo kapot van Slagerij West by the way)

Wat betreft de complete vogels. Ik peuter daar altijd de krop uit en als het lukt ook de maag. Hier eet Khalid volle magen van duiven en kwartels overigens niet op.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:27

Grappig, de katten hier zijn dus echt helemaal gek van gevogelte maagjes, doen ze een moord voor. Net als voor de kippennekken en runderhart.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:47

Ik voer KVV (voornamelijk lotgering) en vul aan met barf. Dus met kippennekken, eendennekken, kip&eend karkas. Ribben enz enz :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:24

De mixen die ik geef zijn voornamelijk: 33% bot 33% spier 33% Orgaan.....diersoorten wisselen, hangt er vanaf wat ik kies.

Ik voer ook wel eens zalmmix erbij 50% Graat 50%vlees

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:27

Machie schreef:
Ik voer KVV (voornamelijk lotgering) en vul aan met barf. Dus met kippennekken, eendennekken, kip&eend karkas. Ribben enz enz :)

Ik ook :j Alleen is de hond hier nu vreselijk aan de race na de laatste keer kippennekken. Snap niet hoe dat kan en weet niet óf het daarvan is, maar vanaf die dag is het wel zo.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:33

Ik barf ook . Helaas moet ik weer over op de brok, omdat ik ga verhuizen naar Gran Canaria. Ik baal hier echt van maarja het is dar gewoon niet makkelijk te krijgen.
Ik bestelde altijd bij Caroba , echt ideaal en bezorgen door heel nederland

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:55

Er zijn inderdaad al meer topics over dit onderwerp, de zoekfunctie levert vast wel resultaten op :)

Ik voer mijn hondjes Carnibest trouwens.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:03

Ik bestel wel al eens mee met mensen op barfplaats.nl

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:06

Hihi, ik las de naam van het topic & moest stiekem wel even lachen. :o

BARF = Kotsen -> straattaal. :j

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:10

Letterlijk vertaald betekend de afkorting Bones And Raw Food :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:26

Mwah, straattaal valt ook wel mee, 't is gewoon het Engelse woord voor kotsen.

Maar Sassy heeft de betekenis al gegeven :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:49

Echt barfen niet, jaren terug wel gegeven, maar vond het teveel rompslomp en mn 1 hond deed het er niet goed op. Daarna over gegaan naar Smuldier pens compleet. Ons oudje (13,5 jaar) eet dit al sinds dat ze bij ons (op leeftijd van 16 maanden)is, en is nog in prima conditie. Behalve voor een sterilisatie jaren geleden tot vandaaag geen DA gezien. Zijn net terug. Ze is al tijden wat snotterig en heeft nu dan toch maar een AB kuurtje gekregen. Voor zover de DA kon 'zien' verder geen rare dingen vwb die neusverkoudheid, hart, longen, gebit etc prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:35

NRV ook goed? Ik geef het liefst hele prooidieren en geef Smuldier als ik ff geen zin heb in bloed. verder voer ik lotgering.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:18

Machie schreef:

Idem :j Maar dan Tinlo/Haaksbarf/Carnibest.
Ze krijgen ook regelmatig een voorstukje konijn, wordt ook naar hartelust verslonden :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:21

Hier voer ik diverse kvv merken door elkaar heen en daarnaast barf ik. Bij mooi weer dagelijks en bij minder mooi weer wat minder en bij regen altijd kvv. Mijn ene hond (boxer) kan zeer moeilijk tot niet vlees stukken of botten kapot knagen dus die eet kvv of al een stuk fijner gemalen barf (ook erg geneigd dat kvv te noemen).
Een eendagskuiken lusten ze allebei wel maar voor de rest wisseld het dus per hond. veel van rund, konijn, kip, eend, kalkoen e.d. eten ze. Kalkoennekken komen ergens uit buitenland via een poelier.

Zelf bestel ik barf bij lupa diervoeding. Ideaal qua assortiment en prijzen alleen krijg je helaas zelden alles wat je besteld want dan is dat niet op voorraad.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:23

De honden Barfen en de katten en pup barfen ook, aangevuld met beetje KVV van Smuldier, Kiezebrink mixen en Lotgering.

Ik bestel mee op Barfplaats.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:44

Ik had de Kiezebrink zalmmix voor de katten, maar die viel niet goed jammer genoeg... volgende keer een andere proberen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:57

Nouka schreef:
Ik had de Kiezebrink zalmmix voor de katten, maar die viel niet goed jammer genoeg... volgende keer een andere proberen.

Ik meng die altijd. Het is zo baggervet, dat ze verspreid over 2 dagen een normale portie krijgen. Ik vul het aan met spiervlees. Geen orgaan, dat laxeert al naast die vette vis. Mijn Ienemienie reguleert het zelf. Ze weegt maar 2,2 kilo ( nee, geen chihuahua, maar een incest poesje) en neemt 2 theelepeltjes. Dat is genoeg voor haar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:58

Mijn kat krijgt (biologische) carnibest en sindsdien is het vele plassen en water drinken helemaal over!! En ze heeft een hele zachte vacht gekregen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:29

ik probeer zoveel mogelijk te barfen,4 honden gaan hier goed 2 willen nog niet aan de grote stukken,die krijgen nog kvv of ik maak het barfvlees klein voor ze...

en ik heb tussendoor kvv dagen voor allemaal...wissel een beetje af...