Ik heb mijn honden al een aardige tijd op smuldier voeding staan. Nou ben ik ook van plan mijn katten op dit voer te zetten. Zijn er nog bepaalde dingen waar ik dan extra rekening mee moet houden ?
Smuldier is leuk, maar niet voor vast. Er wordt een zeer slechte kwaliteit spiervlees gebruikt (Als je het uberhaupt dat woord mag geven) dus op den duur krijgen ze problemen met tekortten of auto immuun ziektes. Dus Smuldier is leuk, maar geef dr wel met regelmaat een andere goede KVV bij of een vitamine pil.
Hier voer ik allerlei merken door elkaar smuldier voor de prijs en duurdere merken voor de kwaliteit of niet al te dure merken omdat mensen ze zelf samenstellen maar wel exact kunnen zeggen wat erin zit en in hoeveel van wat in percentages.
Zeker katten kunnen een eendagskuiken ook erg waarderen (max. 2 á 3 per week) en is ook heel gezond. Je kan beter proberen of je kat muisjes wil eten. Compleet voeding en ze kunnen er mee doen wat ze volgens de natuur horen te doen. Hier alleen zo'n kat die weigerd maar iets aan te raken wat naar vlees neigt. Droge brok is het enigste wat ze eet en water het enigste wat ze drinkt. Terwijl ze voorheen bij vorige eigenaar jaren vers gegeten heeft. Toen ze hier kwam had ik nog een kat die brok at en toen ze een aantal brokjes had gegeten weigerde ze nog maar iets anders te pakken. Na 3 dagen heb ik haar der zin gegeven. Immers eten moet je wel met plezier doen.
Antheman
Geplaatst: 04-04-12 19:15
Zo af en toe krijgen ze hier allemaal smuldier. Het wordt door de katten en de honden erg goed gegeten. Daarnaast Barf ik, ook met de katten, dus ik maak me niet zo druk om tekorten.