Wie neemt zijn hond mee naar het werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Wie neemt zijn hond mee naar het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 13:42

Hallo allemaal,

Voor mijn studie doen wij een klein onderzoekje naar het meebrengen van je hond naar het werk en de gevolgen daarvan met betrekking op bijvoorbeeld stress.

Nu was ik benieuwd of er hier mensen zijn die hun hond meenemen en waarom ze dat doen?

Crista

Re: Wie neemt zijn hond mee naar het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:44

mijn vriend en ik nemen de hond eigenlijk (bijna) overal mee naartoe. Momenteel ben ik aan het afstuderen en heb ik de hond regelmatig bij me. Als mijn vriend straks weer vollop aan het werk is zal de hond, als het kan, met hem mee gaan en anders met mij naar mijn afstudeerbedrijf.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:45

Ja, op dit moment liggen 2 van mijn honden naast me. Ik werk op een kantoor en bij ons lopen gemiddeld 3 honden rond in het gebouw. Erg sociaal gebeuren is het altijd in mijn kantoor, de hond-loze collega's komen altijd graag even langs voor een knuffel en het klopt idd dat honden voor minder stress zorgen, althans, zo voel ik het wel.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:47

haha Tosadog, wat jij zegt merk ik hier ook! Iedereen die hier binnen komt aai de hond even, speelt even met hem of geeft hem ff een kroeltje!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:47

Hier lopen er ook altijd 2 honden op kantoor, is geen probleem.
Maar ik vind het persoonlijk wel eerder lastig dan dat het mn stress verlaagt
de honden staan constant aan de deuren te krabbelen omdat ze erdoor willen en zitten ook weleens te blaffen, wat erg vervelend is als je aan het bellen bent.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 13:48

Crista schreef:
mijn vriend en ik nemen de hond eigenlijk (bijna) overal mee naartoe. Momenteel ben ik aan het afstuderen en heb ik de hond regelmatig bij me. Als mijn vriend straks weer vollop aan het werk is zal de hond, als het kan, met hem mee gaan en anders met mij naar mijn afstudeerbedrijf.

Hebben de bedrijven daar geen moeite mee dan? :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 13:48

meikemarieke schreef:
de honden staan constant aan de deuren te krabbelen omdat ze erdoor willen en zitten ook weleens te blaffen, wat erg vervelend is als je aan het bellen bent.

Wat voor werk doe je? :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:50

Mijn broer kwam te werken op een kantoor waar een medewerker 2 hondjes meebracht.
Helaas voor die medewerkster werd mijn broer de nieuwe manager en hij verbood het.
Niet omdat hij een hondenhater is, maar omdat de hondjes bij ieder bezoek begonnen te keffen en dat vond hij niet kunnen. De overige collega's bleken blij met dit besluit toen het genomen werd.

Mijn oude werkgever (directeur van een zorginstelling) nam zijn jonge herder ook wel eens mee. Dat was geen ideale situatie, want anderen mochten dit niet. De hond was erg onstuimig en onopgevoed, mensen waren er niet blij mee. Maar anders moest de hond in de auto blijven, dat vonden ze ook weer niets. Maar ja, wie baas is, bakt koek.

Ik ben er niet tegen. Maar er moet wel overeenstemming over bestaan en geen (over)last opleveren.
Het lijkt mij wel leuk een hond op het werk :)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:50

Ik neem hem soms mee..

Mijn vriend en ik hebben een 'showroom' met sierbestrating voor onszelf..
Helaas blaft onze hond nog al veel en moet hij dan een blafbandje om en onder mijn bureau blijven liggen.... Als hij niet mee gaat, is hij vaak bij mijn ouders ( die zelf ook 2 honden hebben ). Daar is hij altijd zo sip.. Dus het liefst laat ik hem thuis en zorg ik dat ik 's middags afgelost word door mijn vriend en dat ik dus op tijd thuis ben..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:51

Ik heb zelf geen hond, maar op mijn werk worden wel eens honden meegenomen; dit om de oudjes even lekker te kunnen laten knuffelen met de honden :)
Dus voor de meeste bewoners wel een succes, ik vind het vreselijk. Ben namelijk allergisch voor honden.
Maar goed t is invalwerk. Mocht ik ooit op een kantoor werken en iemand neemt regelmatig z'n hond mee, dan zal ik een verzoek indienen om de hond niet op de vloer te laten rondlopen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:53

Ik neem mijn hond alleen mee naar kantoor als ik die dag naar de dierenarts moet en tijdens de vakantie als ik helemaal alleen ben. Toen ik 10 jaar geleden bij de dierenarts werkte nam ik haar wel bijna elke dag mee.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:54

Ik neem mijn hond 3 keer in de week mee naar kantoor omdat ze anders dan alleen zit de hele dag thuis.
Gelukkig vind mijn werkgever het geen probleem, hij vind het vaak ook gezellig als ze er is.
Heb wel me eigen kamer hier dus als er klanten komen kan ik eventueel de deur dicht doen.
Want ze spring juist tegen de mensen op waar ze nou net juist niet bij moet doen :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 13:58

Wat denken jullie dat de ideale hond is om mee te nemen naar kantoor?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:58

Eddy_Rocks schreef:
meikemarieke schreef:

Wat voor werk doe je? :)

ik ben salesmanager, maar tis een redelijk klein bedrijf, dat gevestigd is bij het huis van de eigenaren, zodoende lopen de honden hier ook rond.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:59

Eddy_Rocks schreef:
Crista schreef:

Hebben de bedrijven daar geen moeite mee dan? :)

Nee, mijn vriend neemt de hond mee op klussen waarbij het kan. Hij werkt voornamelijk bij bouwkuipen en bij damwanden enzo, dus daar is het allemaal geen probleem. Als bedrijven het niet op prijs stellen blijft ie in of bij de bus van mijn vriend. Ik zelf studeer af op een manege en ik mag hem meenemen van mijn begeleidster. Overdag ligt hij los in de kantine en vanaf half 4, als de kinderen van de lessen komen, ligt hij aan de riem.

Onze hond is overgends wel heel makkelijk hoor. Hij blaf niet, gaat gewoon liggen en alleen als mensen hem gedag zeggen ofzo wil ie je uitdagen om te spelen. Zeg ik, of iemand anders, "nee" dan is het ook klaar en gaat ie weer liggen.

Ideale hond dus haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:59

Rustig en vriendelijk :)
Een allemansvriend.

Collega had zo'n hond; echt fijn, hoorde je nooit blaffen, vond het heerlijk om aangehaald te worden door alle grijze muizen en in de pauze lag die keurig onder haar stoel :)

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:02

Ik, maar ik ben dan ook eigen baas :)
Ik heb een hondenuitlaatservice en een online dierenwinkel. Ideaal dus

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:02

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:06

Nam beide honden vaak mee, fijn voor mij, liep vaker even blokje om, goed tegen stress, vind de sfeer vaak ontspannen, bij bedrijven waar een of meerdere honden rond lopen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 14:10

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:16

Mijn 2 jongens zijn ook altijd bij me, maar ik ben in de gelukkige situatie dat ik een pensionstal heb en ze dus de hele dag vrij op het terrein kunnen lopen.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:19

Ik sta hier wel van te kijken... het gemiddelde kantoor zal het toch niet op prijs stellen als zijn werknemers hun honden meenemen?
Werken jullie allemaal op kleine kantoortjes?
Denk niet dat ik later mijn hond mee kan nemen :(

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:19

Neem mijn hond ook elke dag mee. Werk bij een klein bedrijf en zit veel alleen in mijn kantoor (wel met glas tussen andere kantoor) dus wel gezellig. Heb voor ik haar aanschafte met de baas overlegd of hij het een probleem vond, nee was het antwoord als we er maar geen last van hebben en dat hebben ze niet.
Onder mijn bureau staat haar mand en van daaruit kan ze alles in de gaten houden.
Bekend bezoek wordt soms enthousiast begroet of brengen haar een aai en soms maakt ze een ommetje naar andere kantoor.

Neem haar in de lunchpauze mee naar de paarden als ik hooi ga voeren, stal is hier 700 meter vandaan dus gelijk een mooi uitje.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:00

atilla schreef:
Ik sta hier wel van te kijken... het gemiddelde kantoor zal het toch niet op prijs stellen als zijn werknemers hun honden meenemen?
Werken jullie allemaal op kleine kantoortjes?
Denk niet dat ik later mijn hond mee kan nemen :(

Eigen bedrijf, mijn baas is ook de baas van de honden, dus die mag niet mopperen. Ben trouwens ook regelmatig de enige op kantoor geweest. Op de werkvloer kan ik ze niet meenemen, i.v.m. de herrie en rondrijdende heftruck. Werk tegenwoordig thuis, maar af en toe op de zaak, en dan kunnen ze gewoon mee, ook als ik buiten bezig ben, gaan ze aan de ketting. Heb oudste zoon ook altijd mee gehad, niet alleen op de zaak, maar ook op redactievergaderingen van een tijdschrift. Ging prima.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:03

Mijn hond gaat ook mee naar het werk elke dag :j. Werk op een manege / pensionstal dus kan mooi ! Ze vinden het daar wel gezellig, en voor de hond is het leuk.
Als dat niet kon had ik ook geen hond genomen, maar gelukkig vonden ze het prima :).