Heeeeey!
Wat kost een geit?
Moet je hem veel aandacht geven?
1 of 2?
Wat voor 'n eten moet je hem geven?
Mannetje of vrouwtje?
Hoeveel kost het in totaal?
Ik wil:
1.Paard.
2.Konijn.
3.Geit.
4.Hond!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Heidi schreef:Hoi!
Een geit in de aanschaf is niet zo duur, voor 50 euro heb je er wel eentje.
Maar je moet er wel 2 nemen, net zo als de meeste dieren leven geiten liever samen dan alleen!
Geiten zijn harstikke leuk, en ze kosten ook weinig in onderhoud. Aan een beetje gras en als er te weinig gras staat een plukje hooi hebben ze genoeg. Houd er wel rekening mee dat ook een geit ziek kan worden en recht heeft op een dierenarts.
Er staan 2 dwerg geitjes bij mijn pony's op de wei, die zijn in de 2,5 jaar dat ik ze ken nog niet ziek geweest. Je moet ze alleen geen "nat" brood geven, dus alleen gedroogd. Groente resten vinden ze erg lekker!
Ik denk dat je in totaal voor de aanschaf €100 kwijt bent, en voor het onderhoud rond de €10 per maand als je ze op eigen grond neerzet in de winter (ivm hooi) en ongeveer gratis in de zomer. Dat dan buiten de dierenartskosten om.
Burtzle schreef:x_Heidi schreef:Hoi!
Een geit in de aanschaf is niet zo duur, voor 50 euro heb je er wel eentje.
Maar je moet er wel 2 nemen, net zo als de meeste dieren leven geiten liever samen dan alleen!
Geiten zijn harstikke leuk, en ze kosten ook weinig in onderhoud. Aan een beetje gras en als er te weinig gras staat een plukje hooi hebben ze genoeg. Houd er wel rekening mee dat ook een geit ziek kan worden en recht heeft op een dierenarts.
Er staan 2 dwerg geitjes bij mijn pony's op de wei, die zijn in de 2,5 jaar dat ik ze ken nog niet ziek geweest. Je moet ze alleen geen "nat" brood geven, dus alleen gedroogd. Groente resten vinden ze erg lekker!
Ik denk dat je in totaal voor de aanschaf €100 kwijt bent, en voor het onderhoud rond de €10 per maand als je ze op eigen grond neerzet in de winter (ivm hooi) en ongeveer gratis in de zomer. Dat dan buiten de dierenartskosten om.
Oke!
Dankje!
En wat qua onderhoud, wat moet je doen?
BelgenGek schreef:je mag niet zomaar een geit houden !!
je moet daarvoor een Ubn-nummer aanvragen
en dan je dieren registreren via I&R
Lees hier meer:
http://www.capraovis.nl/pagina/identifi ... ratie.html
BelgenGek schreef:je mag niet zomaar een geit houden !!
je moet daarvoor een Ubn-nummer aanvragen
en dan je dieren registreren via I&R
Lees hier meer:
http://www.capraovis.nl/pagina/identifi ... ratie.html