Een paar weken geleden was onze zwangere poes Panda een week weg. Ze is wel eens vaker een paar dagen weg, maar een week was wel erg lang voor haar doen. Gelukkig stond ze toch weer voor de deur. Wel vol met teken en wondjes, maar verder zag ze er goed uit. Ik was allang blij dat ze weer terug was! Toen maar besloten om haar de rest van de zwangerschap binnen te houden, want ik wilde niet dat ze ergens buiten haar jongen zou krijgen. Meestal wordt ze heel vervelend als ze binnen moet blijven, het is een kat die heel graag naar buiten gaat, maar dit keer had ze er niet veel moeite mee. Gelukkig, dat scheelt een hoop gemiauw en gekrab. Vrijdagavond had ik boodschappen gedaan en ik moest nog één tas uit de auto halen. Deur even open gelaten en ja hoor, Panda naar buiten gevlucht. Ik hoopte dat ze na een klein rondje snel weer binnen zou komen, maar nee. Ze bleef de rest van de avond weg. Ook de volgende dag is ze niet thuis geweest. Ik werd een beetje ongerust, ze zou toch niet weer een week weg blijven?? Maar nee, zondag stond ze weer voor de deur. Maar zonder dikke buik!! En zonder kleine poesjes. Ze had erg veel honger en wilde daarna weer gauw naar buiten. Dus ik mijn jas en schoenen aan gedaan en er achteraan. Over het bollenveld, richting het bos. Ze rende voor me uit, maar ik kon haar redelijk bijhouden. Af en toe wachtte ze even op me. Tot de rand van het bos, daar was ik haar kwijt. Er staat een hoog hek aan die kant en ik kon zo snel daar niet overheen of onderdoor. Panda wel. En het was hartstikke donker, dus ik zag al gauw niets meer. Dan maar bij daglicht verder zoeken. Gisteren weer verder gezocht in het bos, maar niets gevonden. Ondertussen wel erg benieuwd, hoeveel zullen het er zijn, hoe zien ze er uit, gaat het goed met ze? Ik hoop dat ze binnenkort weer thuis komt om te eten, zodat ik haar weer kan volgen. Dat is waarschijnlijk de enige manier om er achter te komen waar ze zich verstopt heeft. Ik maak me wel zorgen om de kleine poesjes, vooral met die koude nachten. Hopelijk vind ik ze snel, of brengt Panda ze zelf mee naar huis. Iemand nog tips om haar te vinden?
Kan je niet met een bakje voer naar de plek gaan tot waar je haar hebt gevolgd en dan met het bakje rammelen? Ik zou ook graag moeder met jongen binnen willen hebben met deze koude nachten.
De kleine poesjes zijn thuis! Afgelopen weekend heeft moederpoes ze een voor een thuis gebracht. Ik weet nog steeds niet waar ze precies gezeten hebben, maar ze zijn in ieder geval thuis Het zijn er vijf en ze zijn zooo schattig!
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Gelukkig maar! ze lijkt me een goede moeder om ze naar huis te brengen. Ben wel benieuwd naar de kleintjes, foto?
Snowgirl38
Geplaatst: 10-04-12 08:28
Gelukkig zijn de kittens nu thuis maar ik zou als ik jou was Panda toch maar even laten helpen want die is als ze steeds naar buiten gaat binnen een mum van tijd weer zwanger.
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Geplaatst: 10-04-12 08:34
Snowgirl38 schreef:
Gelukkig zijn de kittens nu thuis maar ik zou als ik jou was Panda toch maar even laten helpen want die is als ze steeds naar buiten gaat binnen een mum van tijd weer zwanger.