Circus Belly Wien naar Tilburg !?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Circus Belly Wien naar Tilburg !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:33

Ik las zojuist op de site van Circus Belly Wien dat ze naar Tilburg komen.
Het meest omstreden circus naar Nederland halen?
In veel streken is dit circus niet welkom omdat ze een heel gamma aan wilde dieren hebben.

Zo hebben ze en giraf, tijgers, zebra's, apen, olifanten, lama's, ...
De dieren hebben een geweldig leven houd de directeur vol, maar welk wild dier vind het nu leuk om van hot naar haar te worden getransporteerd?

Zag ook in een filmpje van hun dat de zwarte friezen die ze gebruiken een touw van hun halster naar hun been hebben, waarschijnlijk zodat ze dan met hun hoofd gebogen lopen.

http://www.youtube.com/watch?v=iJx4g2PqYVQ

xSiep

Re: Circus Belly Wien naar Tilburg !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:38

Dit circus was vorig jaar hier in het dorp.. Gelukkig was het helemaal niet druk. Heb van een afstandje even staan kijken, vooral die giraffe was erg sneu. Van mij mogen ze dit soort dingen verbieden hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:05

in de dierentuin zijn ze nog beter af... arm ding dan moet ik denken aan die zwaar verwaarloosde circus olifant die net voor haar redding overleed....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:13

Ik hoop dat het verboden wordt. :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:43

ik heb er wel eens op het terrein rond gelopen, alles is open, je ziet schone kooien. ze hebben voer. de mensen zorgen voor ze. ze hebben alle controles wel gehad dat het goed bevonden is, anders mochten ze er niet staan.

tja een girafe zo tussen het hek en die in de piste rond loopt zag ik op youtube.. (dat had ik ook niet eerder gezien.) het zou ook niet mijn idee zijn maar ja.

zolang ze niet uit het wild gevangen zijn en geboren zijn in gevangenschap.. zijn ze waarschijnlijk niet anders gewend dan het circus leven. hoewel het reizen niet optimaal zal zijn voor alle diersoorten.

in de winter staan ze gewoon op een winterstalling lijkt me.

er zijn voor en tegen standers.. maar zolang er goed voor gezorgd word.
vind ik het nog wel net kunnen. maar zelf ga ik er niet heen.

maar een circus met honden paarden papagaaien en eventueel nog een kameel.. en verder andere acts is toch weer voor je gevoel beter. dan apen in zon wagen en die tijgers.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:23

Die waren laatst hier in Oosterhout, ben bewust niet gaan kijken.... hoorde al vanalles van mn buurvrouw over de giraffe o.a. dat ik dat maar over sloeg.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:45

Belly Wien reist al jaren door NL heen ;) elk jaar ongeveer hetzelfde rondje :)

Ben er wel geweest :) vond het wel een leuk circus :) en de giraf is zoooooo cool!